Ο ηθοποιός Ορέστης Τζιόβας πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Αγαπητέ Μ@λάκα» που είναι βασισμένο στο bestseller της αντισυμβατικής Γαλλίδας Βιρζινί Ντεπάντ. Το ανατρεπτικό έργο έρχεται στη Θεσσαλονίκη και το θέατρο Metropolitan μόνο για 4 παραστάσεις, στις 20, 21, 22 και 23 Μαρτίου!
Ο δημοφιλής ηθοποιός μίλησε στην karfitsa.gr για την παράσταση, το κίνημα metoo, τον πρόσφατο βανδαλισμό στην Εθνική Πινακοθήκη, την πατριαρχία και άλλα πολλά.
Αρχικά για την παράσταση «Αγαπητέ Μ@λάκα» ανέφερε ότι στην ουσία είναι μια ωδή στη φιλία και μιλά για δύο ανθρώπους «οι οποίοι από εκεί που βρίζονται και ξεκατινιάζονται στο ίντερνετ αναπτύσσουν μια φιλία».
«Μέσα από αυτό το πρίσμα τα πράγματα που συζητάνε αυτοί οι δύο άνθρωποι μεταξύ τους είναι πράγματα που περνάνε από όλα τα μυαλά απλώς η συγγραφέας Ντε Πανθ καταφέρνει να τα βάλει σε λέξεις με αξιοθαύμαστο τρόπο όλα αυτά που απασχολούν το σήμερα» τόνισε.
Ταυτόχρονα είπε ότι: «το έργο απευθύνεται σε άτομα ηλικίας από 18 ετών γιατί οι νέοι άνθρωποι είναι λίγο πιο προβληματισμένοι, έχουν πιο γρήγορα αντανακλαστικά και πιο καθαρή ματιά καθώς βιώνουν στο πετσί τους την κοινωνία όπως είναι σήμερα χωρίς να έχουν στο μυαλό τους ή στη μνήμη τους πράγματα που εμείς ζήσαμε».

Για το κίνημα metoo τόνισε ότι: «στο δικό μας χώρο έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα είναι πλέον πολύ πιο εύκολο να μιλήσει κάποιος, δεν υπάρχει φόβος, οι συμπεριφορές είναι πολύ πιο προσεγμένες από τους ανθρώπους που μπορεί να έχουν κάποιου είδους εξουσία είτε αυτός λέγεται σκηνοθέτης, είτε παραγωγός ή κάποιος που έχει δύναμη γενικότερα στο χώρο γιατί υπάρχει ένα κίνημα και μια στήριξη από τον περίγυρο και τον χώρο άρα αντίστοιχα και από την κοινωνία». Ωστόσο όπως τονίζει γενικότερα δεν θεωρεί ότι έχουν εξυγιανθεί πλήρως οι χώροι εργασίας.
Όσον αφορά τους λόγους που απωθούν κάποιον να μιλήσει για κακοποιητική συμπεριφορά στον εργασιακό του χώρο επισημαίνει ότι: «κυρίως είναι ο φόβος της ανεργίας, αυτός είναι συνήθως ο λόγος στο καπιταλιστικό πλαίσιο που ζούμε και τη φτώχεια το να χάσεις τη δουλειά σου επειδή χρειάζεται να μιλήσεις για μια παρενόχληση που βιώνεις στο χώρο εργασίας σου αυτό είναι ένα φρένο. Επίσης έχει να κάνει με το πόση δύναμη έχει ο άνθρωπος που καταγγέλλεις ο οποίος έχει λειτουργήσει εις βάρος σου και πάλι ο φόβος πίσω από αυτά είναι η ανεργία, να μην μπορείς να βιοποριστείς».
Ως δεύτερο λόγο αναφέρει: «ένας άνθρωπος που έχει πέσει θύμα σεξουαλικής κακοποίησης έχει την ντροπή που νιώθει ένα θύμα που πολλές φορές θεωρούν ότι ενδεχομένως να έχουν κάνει λάθος και τα ίδια τα άτομα, κάτι που πήγε να ανατραπεί με την περίπτωση της Ζιζέλ στη Γαλλία όπου στο κίνημα που δημιουργήθηκε το σλόγκαν ήταν να αλλάξει η ντροπή στρατόπεδο».
Το θέατρο είναι μια μορφή διαμαρτυρίας και επανάστασης
Για τα όρια στην τέχνη αλλά και τον πρόσφατο βανδαλισμό έργων τέχνης στην Εθνική Πινακοθήκη σημείωσε ότι: «η τέχνη έρχεται για να ανατρέπει και στις δύσκολες στιγμές της ιστορίας που έχουμε ζήσει η τέχνη πάντα ήταν μια ανάσα και μια αίσθηση δικαίωσης απέναντι σε ότι καταπίεζε ένα λαό. Οπότε το θέατρο είναι μια μορφή διαμαρτυρίας και επανάστασης άρα δεν θα έλεγα ότι θα έπρεπε να υπάρχει λογοκρισία στην τέχνη, πόσο μάλλον να υπάρχουν τέτοιου είδους περιστατικά στο να καταστρέφονται έργα τέχνης επειδή κάποιοι δεν συμφωνούν».
Η κοινωνία να μην ασχολείται για το τι θα κάνει ο κάθε άνθρωπος με το σώμα του
Για τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία αλλά και για την φράση βουλευτή «Κάνε κανένα παιδί» προς την Ζωή Κωνσταντοπούλου είπε ότι: «η γυναίκα πιέζεται από την κοινωνία, “έχεις μεγαλώσει”, “πρέπει να κάνεις παιδί”, “πότε θα κάνεις παιδί”, “θα κάνεις μόνο ένα” ωστόσο πιστεύω η κοινωνία σιγά σιγά προχωράει και απεμπλέκεται από αυτά και για το ποια είναι η θέση της γυναίκας καθώς έχουμε δει πάρα πολλά τέρατα από ανθρώπους που ήθελαν απλά να κάνουν παιδιά γιατί έτσι επιτάσσει η κοινωνία και τελικά δεν ήταν ούτε καλοί γονείς ούτε τα παιδία κατάφεραν να έχουν μια ευτυχισμένη ζωή.
Καταλήγοντας ο κ. Τζιόβας τόνισε ότι: «για αυτούς τους λόγους η κοινωνία να μην ασχολείται για το τι θα κάνει ο κάθε άνθρωπος με το σώμα του. Η συζήτηση ανοίγει περισσότερο σε σχέση με την Ελευθερία αυτοδιάθεσης και την απαγόρευση των εκτρώσεων. Γιατί πίσω από το σχόλιο «Κάνε κανένα παιδί» κρύβεται ότι η γυναίκα πρέπει να κάνει παιδιά μέχρι κάποια ηλικία».




