ΚΑΡΦΙΤΣΑ
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
ΚΑΡΦΙΤΣΑ
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
ΚΑΡΦΙΤΣΑ

Σοφία Ζαχαράκη στην «Κ»: Εντυπωσιακή αύξηση σε κρουαζιέρα και ροές από Ευρώπη και ΗΠΑ

Φένια Κλιάτση Αναρτήθηκε από Φένια Κλιάτση
25/06/2023
Συνεντεύξεις
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0
Σοφία Ζαχαράκη στην «Κ»: Εντυπωσιακή αύξηση σε κρουαζιέρα και ροές από Ευρώπη και ΗΠΑ

Για υπέρβαση των προσδοκιών αναφορικά με την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης φέτος στην Ελλάδα κάνει λόγο σε συνέντευξη της στην εφημερίδα Καρφίτσα η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη σημειώνοντας ότι τα μηνύματα από τις διεθνείς αγορές είναι πολύ θετικά. Συγκεκριμένα όπως επισημαίνει στη Γαλλία, η Ελλάδα είναι ο πρώτος επιθυμητέος προορισμός, η αγορά της Αγγλίας δίνει ήδη ενθαρρυντικά νέα, ενώ και φέτος από το Ισραήλ την Κύπρο αλλά και από τις αγορές των Βαλκανίων οι ελεύσεις θα είναι σημαντικές. Σε ότι έχει να κάνει με την Αμερική, εξαιρετικά θετικά είναι τα μηνύματα, αφού σύμφωνα με την κα Ζαχαράκη οι προγραμματισμένες θέσεις για αυτή τη χρονιά ξεπερνούν τις 470.000 έως τον Οκτώβριο.

Κυρία Ζαχαράκη ποια είναι τα πρώτα μηνύματα που έχετε για τη σεζόν του 2022; Ποιες αγορές κατά την άποψη σας το 2022 θα «τρέξουν» και ποιες νέες αγορές πρέπει να προσεγγίσουμε ;

Τα μηνύματα δείχνουν μια ανοδική πορεία παρά τις υπάρχουσες μεγάλες προκλήσεις. Εδώ και χρόνια το απρόβλεπτο τείνει να γίνει κανόνας. Κι όμως η χώρα μας έχει καταφέρει να ισχυροποιήσει το brand name της εν μέσω αλλεπάλληλων κρίσεων. Το 2022 λοιπόν ξεκίνησε με αυξημένες προκρατήσεις, μεγάλη ποσοστιαία αύξηση στον προγραμματισμό των μεγάλων tour operators, περισσότερες προγραμματισμένες πτήσεις σε σχέση με το 2019-τη χρονιά ρεκόρ για τον παγκόσμιο και τον ελληνικό τουρισμό-περισσότεροι προορισμοί με μεγαλύτερη πληρότητα στις αεροπορικές εταιρείες καθώς και καλός συντονισμός για την ομαλή λειτουργία των πυλών εισόδου και εκτεταμένο δίκτυο ακτοπλοϊκών δρομολογίων. Βεβαίως το μεγάλο σοκ της εισβολής στην Ουκρανία και η ενεργειακή και οικονομική κρίση επέφερε μια ανάσχεση στις κρατήσεις τις πρώτες εβδομάδες του πολέμου. Αυτό που καταγράφεται όμως τις τελευταίες εβδομάδες καθώς η αύξηση αφίξεων χάρη στο Καθολικό Πάσχα και βέβαια τα στοιχεία από το Πάσχα και το τριήμερο της Πρωτομαγιάς δείχνουν το δρόμο της αισιοδοξίας. Οι αγορές της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Ισπανίας, Ιταλίας, Κύπρου, των χωρών της νοτιοανατολικής Ευρώπης, των Σκανδιναβικών χωρών, Ισραήλ και αυξημένο ενδιαφέρον από τις χώρες του Κόλπου φαίνεται ότι κυριαρχούν αυτή τη στιγμή. Φέτος φαίνεται ότι θα είναι μια πολύ καλή χρονιά για τις αφίξεις από την Αμερική, με περισσότερες προβλεπόμενες θέσεις από περισσότερες πόλεις από ποτέ. Συνεχίζουμε με συνεχή μάχη και συστηματική προβολή της χώρας μας.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και ο πόλεμος που βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη θα επηρεάσει αναπόφευκτα όχι μόνο την τουριστική ροή από τις δύο αυτές χώρες αλλά πιθανώς και των όμορων χωρών τους.Ποια είναι η εκτίμησή σας για την φετινή τουριστική πορεία στην κεντρική Μακεδονία, που κατά βάση προσελκύει τουρίστες από αυτά τα μέρη;

Related Post

Ν. Καρανικόλας: «Το δημογραφικό σήμερα αποτελεί ‘βόμβα’ για το ασφαλιστικό σύστημα»

Κοσμάς Μαρινάκης: «Η Ελλάδα δεν είναι success story γιατί δεν έχει αναπτυξιακό σχέδιο»

Ευρυβιάδης Ελευθεριάδης: «Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται πολιτικές πέρα από συνθήματα»

Νίκος Ρωμανός: «Με μοναδικό μας αντίπαλο τα προβλήματα των πολιτών παλεύουμε καθημερινά ώστε ό,τι λέμε να το κάνουμε στην πράξη*»

Πράγματι το ξέσπασμα και η συνέχιση του πολέμου προκάλεσε την αρχική ανάσχεση των κρατήσεων που επανήλθαν μετά από 3 περίπου εβδομάδες. Συγχρόνως όμως παρατηρούμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία μπορούμε να ευελπιστούμε σε καλύτερες ροές ταξιδιωτών από τις κοντινές μας χώρες που προσεγγίζουν την χώρα μας οδικά και από το σύγχρονο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Σύντομα ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας θα βρίσκεται στη Ρουμανία, στη Σερβία αλλά και στη Γερμανία. Βλέπουμε με χαρά ότι το Πάσχα η κίνηση ήταν πολύ ικανοποιητική στην Κεντρική Μακεδονία. Επίσης στο κομμάτι της κρουαζιέρας παρατηρούμε εντυπωσιακή αύξηση των προγραμματισμένων αφίξεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης Μπορεί να επιτευχθεί η επιθυμητή διαφοροποίηση στις αγορές και να διεκδικήσουμε με αξιώσεις τη συνεχή αύξηση εσόδων και την ενίσχυση της ποιότητας των υπηρεσιών. Ενωμένοι με τη συνεργασία Περιφέρειας, των δήμων, των φορέων του τουρισμού και βέβαια του ΕΟΤ, των γραφείων ΕΟΤ μας του εξωτερικού και του Υπουργείου μας θα παλέψουμε δυναμικά για τους παραπάνω στόχους. Ως προς τη Μακεδονία μας ιδιαίτερα θετικό ρόλο παίζουν τα έργα υποδομής που έχουν ολοκληρωθεί (αναβάθμιση οδικού δικτύου, γέφυρα Αλιάκμονα, σύνδεση ΟΛΘ με ΠΑΘΕ) και ακόμα περισσότερα σχεδιάζονται για το μέλλον όπως το flyover.

Η Θεσσαλονικη μπορεί να αποτελέσει τουριστικό προορισμό πέρα από την καλοκαιρινή περίοδο; Αν ναι, πώς μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο;

Το πιστεύω. Δεν μπορεί να επιτευχθεί εύκολα, θέλει στρατηγική και βέβαια συντονισμό με όλους τους φορείς. Σημαντική συνεισφορά έχει το αεροδρόμιο, το λιμάνι με την κρουαζιέρα, η γρήγορη προσέγγιση με τον σιδηροδρομικό δίκτυο και βέβαια η εύκολη πρόσβαση μέσω το οδικού δικτύου. Η πόλη έχει πολλά και καλά ξενοδοχεία, εξαιρετική γαστρονομία και ποιοτικά τοπικά προϊόντα και εντυπωσιακό δίκτυο πολιτιστικού αποθέματος με πάνω από 15 μνημεία Unesco αλλά και τη δυνατότητα διοργάνωσης συνεδρίων. Το υπουργείο Τουρισμού θα συνεχίσει με καμπάνιες όπως την πρόσφατη “City break” καμπάνια “Greekend” για Αθήνα και Θεσσαλονίκη να μιλάει για την χώρα μας που μπορεί να φιλοξενήσει τον Έλληνα και ξένο ταξιδιώτη όλο τον χρόνο. Συγχρόνως με διακρίσεις όπως αυτή που ως πρωτοβουλία ξεκινήσαμε από το Υπουργείο μας, την συμπερίληψη στον κατάλογο Creative Cities of Gastronomy μπορούμε να προσελκύουμε ταξιδιώτες με ειδικά ενδιαφέροντα που θα έρχονται στην πόλη με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση μέσης δαπάνης αλλά και την ενίσχυση του brand name της πόλης.

Πώς προωθεί η πολιτεία τον εναλλακτικό τουρισμό που συμβάλει άρρηκτα στην επιμήκυνση της περιόδου;

Ο εναλλακτικός τουρισμός συνολικά κερδίζει συνεχώς έδαφος στο τουριστικό πακέτο κάθε χώρας. Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν μοναδικές εμπειρίες, εμπειρίες που η χώρα μας προσφέρει απλόχερα. Ακόμα και στην Ελλάδα με την πρωτοκαθεδρία του τουρισμού «ήλιου και θάλασσας», η αυξανόμενη συμβολή του εναλλακτικού τουρισμού είναι ήδη γεγονός. Νέες επιχειρήσεις και υπηρεσίες συνδεδεμένες με εναλλακτικά τουριστικά προϊόντα δημιουργούνται συνεχώς, είτε σε επίπεδο παροχής αυτών των δραστηριοτήτων είτε σε επίπεδο ψηφιακής οργάνωσης τους ειδικά μέσω καινοτόμων startups. Για τη χώρα μας παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον κλάδοι στους οποίους έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, το οποίο μέχρι τώρα δεν είχαμε αξιοποιήσει πλήρως. Τέτοια παραδείγματα είναι ο θαλάσσιος, ο ορεινός, ο καταδυτικός, ο τουρισμός ευεξίας, ο περιπατητικός και βέβαια ο γαστρονομικός τουρισμός και ο αγροτουρισμός, τους οποίους προωθούμε μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και με σειρά άλλων δράσεων. Θυμίζω δε ότι φέτος είχαμε καμπάνια για ορεινό τουρισμό σε εξωτερικό και εσωτερικό για πρώτη φορά! Ιδιαίτερο κομμάτι του γαστρονομικού είναι ο οινοτουρισμός, στον οποίον δίνουμε έμφαση, με 24 νέα οινοποιεία να λαμβάνουν πέρυσι και φέτος το Σήμα Επισκέψιμου Οινοποιείου (ΣΕΟ). Δημιουργούμε portal για την ψηφιακή τους προβολή καθώς και βραβείο για τα καλύτερα οινοποιεία, ενώ συνεχίζουμε και το Οδοιπορικό Οινοτουρισμού το οποίο έχουμε εγκαινιάσει, με συνεδρία οινοτουρισμού ήδη στη Σαντορίνη, στη Δυτική Μακεδονία και στην Πελοπόννησο, και προσεχώς στην Αττική. Ήδη νομοθετήσαμε και σύντομα θα έχουμε τα σήματα επισκέψιμων τυροκομείου, ελαιοτριβείου και ζυθοποιείου. Η κοινή υπουργική απόφαση για τα επισκέψιμα ζυθοποιεία είναι ήδη σε διαβούλευση για λίγες μέρες ακόμα. Την ίδια στιγμή λαμβάνουμε πρωτοβουλίες συνέργιας με τα συναρμόδια υπουργεία για τον οικοτουρισμό, τον τουρισμό υγείας, τον ποδηλατικό τουρισμό, τον αλιευτικό τουρισμό, τον αεροπορικό τουρισμό, τον στρατιωτικό τουρισμό ή τουρισμό ιστορικής μνήμης, τον αθλητικό τουρισμό αλλά και τον θρησκευτικό τουρισμό και άλλων, καθώς και την καλύτερη προώθηση του συνεδριακού τουρισμού και τη διεξαγωγή εκθέσεων. Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα των προσπαθειών μας για την ανάδειξη των προορισμών μέσω των ξεχωριστών χαρακτηριστικών τους ήταν η διάκριση της Θεσσαλονίκης ως πόλη γαστρονομίας στο διεθνή κατάλογο του Ουνέσκο αλλά και η επιτυχία της συμπερίληψης του Σουφλίου στον κατάλογο best tourism villages του παγκόσμιου οργανισμού τουρισμού. Με έμπνευση αλλά και δύναμη από αυτές τις επιτυχίες συνεχίζουμε για την συνεχή ανάδειξη των μοναδικών εμπειριών που προσφέρει η χώρα μας μέσω εναλλακτικών δραστηριοτήτων!

Η κρουαζιέρα μπορεί να παρατείνει την τουριστική περίοδο;

Μπορεί και το έχει ήδη κάνει. Η τελευταία κρουαζιέρα για το 2021 προσέγγισε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης τον Δεκέμβριο και το 2022 ξεκίνησε με την άφιξη του πρώτου κρουαζιερόπλοιου τον Φεβρουάριο. Φέτος μόνο από την Θεσσαλονίκη προγραμματίζονται 62 αφίξεις πλοίων από 12 διαφορετικές εταιρείας κρουαζιέρας με 17 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια. Αλλά και σε πολλά λιμάνια της χώρας έχουμε υψηλότερες επιδόσεις ακόμα και από το 2019, έτος ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό.

Μας προκαλεί μεγάλη ικανοποίηση και οφείλουμε να συγχαρούμε όλους τους συντελεστές και βεβαίως τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης. Τα έργα για τη διασύνδεση του Λιμανιού θα συνεχιστούν και τα αποτελέσματα θα είναι ακόμα καλύτερα χρονιά με την χρονιά. Αυτές οι συνθήκες θα συνεχίζουν να προσκαλούν τις μεγάλες εταιρίες να εμπιστεύονται και να προγραμματίζουν τα δρομολόγια τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και με ακόμα μεγαλύτερη ένταση και ποικιλία δρομολογίων.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ KARFITSA

Tags: Σοφία Ζαχαράκη
Share212Tweet133Send

Σχετικά Άρθρα

Ν. Καρανικόλας: «Το δημογραφικό σήμερα αποτελεί ‘βόμβα’ για το ασφαλιστικό σύστημα»
Άρθρα και Συντεύξεις

Ν. Καρανικόλας: «Το δημογραφικό σήμερα αποτελεί ‘βόμβα’ για το ασφαλιστικό σύστημα»

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΣΙΑΝΗΣ

Αναρτήθηκε από KARFITSANEWS
05/10/2025
Κοσμάς Μαρινάκης: «Η Ελλάδα δεν είναι success story γιατί δεν έχει αναπτυξιακό σχέδιο»
Άρθρα και Συντεύξεις

Κοσμάς Μαρινάκης: «Η Ελλάδα δεν είναι success story γιατί δεν έχει αναπτυξιακό σχέδιο»

ΚΟΣΜΑΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ

Αναρτήθηκε από Γιάννης Κοντογεώργος
28/09/2025
Next Post
Οι παιδικές χαρές που έγιναν… «εφιάλτης»

Οι παιδικές χαρές που έγιναν... «εφιάλτης»

Η εταιρεία με την επωνυμία “MEDIA PUBLISHING GK IKE ” και κατ’ επέκταση η ιστοσελίδα που κατέχει αυτή “www.karfitsa.gr” συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΠΡΩΤΟΣ

ΖΩΔΙΑ

Το ένστικτο αυτών των ζωδίων είναι πάντα σωστό

Ζώδια: Ποια είναι πιθανότερο να ερωτευτούν μέσα στον Οκτώβριο

Αναρτήθηκε από Άννα Παπαδοπούλου
06/10/2025
0

  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου

© 2025 Karfitsa

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα

© 2025 Karfitsa