fbpx

, Πέμπτη
13 Φεβρουαρίου 2025

search icon search icon

«Θεσσαλονίκη: Ο νοµός των στρεβλώσεων και των ιδιαιτεροτήτων!»    

φωτο Σάββας Αυγητίδης

Του Δηµήτρη Μάρδα*
Δεκατρία χρόνια περιµένει να κτιστεί γέφυρα στην περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας, του δήµου Ωραιοκάστρου… Μας θυµίζει το κινηµατογραφικό έργο της δεκαετίας του 1960, µε τον Μαυρογυαλούρο και το δικό του άκτιστο γεφύρι!
Δεκαεπτά χρόνια στρεβλώσεις νοµοθετικού χαρακτήρα εµποδίζουν την αδειοδότηση των µυδοκαλλιεργειών στην περιοχή της Χαλάστρας-Κυµίνων, στις δυο πιο δυναµικές περιοχές της χώρας ως προς τον εξεταζόµενο κλάδο. Πρόσφατα, καταθέσαµε µετά από τρίµηνη µελέτη σε συνεργασία µε τους ενδιαφερόµενους φορείς των δυο περιοχών και ειδικούς επιστήµονες,  ολοκληρωµένη πρόταση στα δυο αρµόδια υπουργεία µε σκοπό το λύσιµο αυτού του γόρδιου δεσµού. Παρόµοιες ενέργειες αναλάβαµε επίσης, για το κτίσιµο του γεφυριού της Ν. Φιλαδέλφειας, προϋπολογισµού µόλις ενός εκατοµµυρίου ευρώ!.
Την κατασκήνωση του ΠΙΚΠΑ της Αγ. Τριάδας την θυµούνται όλοι οι παλαιοί Θεσσαλονικείς. Πάνω από είκοσι χρόνια παραµένει ανεκµετάλλευτη µια εγκατάσταση που θα µπορούσε να δώσει ζωή στην περιοχή. Σε συνεννόηση µε το Υπουργείο Εργασίας, (όπου εκεί ανήκει το ΠΙΚΠΑ) και σε συνεργασία µε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, αναλάβαµε πρωτοβουλία µε σκοπό την ρύθµιση των όποιων διαδικαστικών ζητηµάτων που θα οδηγήσουν στην αξιοποίηση της εγκατάστασης προς όφελος όλων… Μια ολόκληρη γενιά απραξίας κι εδώ!
Παρόµοια ιστορία καθυστερήσεων γνώριζε και «το γιοφύρι της Άρτας της πόλης», που φέρει το όνοµα ΜΕΤΡΟ. Τόσο σε αυτό το θέµα, όσο και στο πρόβληµα του ΟΑΣΘ, έπρεπε να φθάσουµε στο απροχώρητο έτσι ώστε να υπάρχει η απαραίτητη παρέµβαση εκ µέρους του αρµόδιου υπουργείου, για να βρουν λύσεις δυο καίρια ζητήµατα.
Τις στρεβλώσεις του ΟΑΣΘ ουδείς άγγιζε για χρόνια. Ήταν µια καυτή πατάτα που άλλαζε απλά χέρια από κυβέρνηση σε κυβέρνηση! Η λύση βρέθηκε τώρα, ενώ ο βαθµός της αποτελεσµατικής λειτουργίας του νέου φορέα θα εξαρτηθεί από τον τρόπο διοίκησης του νέου οργανισµού συγκοινωνιών. Όλα είναι συνάρτηση των ανθρώπων που θα αναλάβουν το τιµόνι του νέου οργανισµού και όχι του χαρακτήρα του, ιδιωτικού ή δηµοσίου.
Και τα ιδιαίτερα προβλήµατα της πόλης ή του νοµού δεν έχουν τελειωµό. Με νόµο του 2012 χωρίστηκε ο νοµός της Θεσσαλονίκης, σε δυο ζώνες ως προς τον τρόπο λειτουργίας των ταξί. Όλες οι περιοχές είτε της πόλης είτε των περιχώρων εξυπηρετούνται από τα µπλε-άσπρα ταξί ενώ µόνο τρείς δήµοι (!), Χαλκηδόνας, Λαγκαδά και Σταυρού εξαιρούνται του κανόνα.
Η κατάσταση αυτή επιβαρύνει µε υψηλότερα κόµιστρα, τους εκατό χιλιάδες πολίτες των τριών περιοχών ενώ από την άλλη εισάγει ένα καθεστώς άνισης µεταχείρισης, ανάµεσα στους ιδιοκτήτες ταξί του νοµού.  Διάφορες αιτίες προβάλλονται υπέρ της συγκεκριµένης διάκρισης, οι οποίες όµως εύκολα καταρρίπτονται. Να σηµειωθεί ότι όλη η Αττική κινείται εδώ και πολλά χρόνια µε τα κίτρινα ταξί και µε ενιαίες ταρίφες. Εκεί δεν υφίσταται το παραµικρό πρόβληµα! Όλα ρυθµίζονται χωρίς παρεκτροπές και στρεβλώσεις. Αντίθετα στη Θεσσαλονίκη, οι ιδιαιτερότητες της –ποιες άραγε; -οδηγούν σε καθεστώτα µιας ατέρµονης συχνά πολυπλοκότητας!
*Ο κ. Μάρδας είναι βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης µε το ΣΥΡΙΖΑ

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.