fbpx

, Τρίτη
14 Ιανουαρίου 2025

search icon search icon

Η ελκυστικότητα του θεάματος σωτήρια για τη Super League

Του Βασίλη Μάστορα

Σε κομβικό σημείο βρίσκεται η Super League μετά την απόφαση της συνδρομητικής τηλεόρασης να «σπάσει» την κεντρική διαχείριση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Με δεδομένο ότι όλες οι αποφάσεις πλέον στην Ελλάδα που έχουν βάση το οικονομικό μπαίνουν στα δεδομένα της κρίσης, η Nova/Forthnet μετά από έρευνα διεθνή οίκου κατέθεσε πρόταση για μείωση των ομάδων και την διεξαγωγή πλέϊ οφ. Την πρόταση δεν την αποδέχτηκε η Super League κι έτσι η συνδρομητική τηλεόραση αποφάσισε να προχωρήσει σε διμερείς συμφωνίες με τις ομάδες. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι μικρομεσαίες ομάδες οι οποίες εισέπρατταν ένα σημαντικό ποσό ως μερίδιο από το μπάτζετ της κεντρικής διαχείρισης, η οποία είχε ως πολιορκητικό κριό τις ομάδες του big 4, πλέον θα πρέπει να συζητάνε από μειονεκτική θέση καθώς η εμπορική τους αξία είναι αδύναμο διαπραγματευτικό χαρτί. Σε μία τέτοια εξέλιξη εγκυμονούν πολλοί κίνδυνοι για το πρωτάθλημα της Super League καθώς είναι ορατός ο κίνδυνος να έχουμε πλέον ομάδες δύο ταχυτήτων. Της πρώτης στην οποία θα ανήκουν οι ομάδες οι οποίες θα έχουν πετύχει να συνάψουν μία αξιοπρεπή οικονομική συμφωνία με την τηλεόραση και η δεύτερη στην οποία θα συμπεριλαμβάνονται όλες οι υπόλοιπες οι οποίες θα βολευτούν με συμβάσεις… αντιδώρου. Σ’ ένα τέτοιο οικονομικό περιβάλλον θα είναι εύκολο οι αδύναμες οικονομικά ομάδες να αναζητήσουν συμμαχίες με τις ισχυρές ομάδες της Super League με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Το πρωτάθλημα στην ουσία θα γυρίσει πολλά χρόνια πίσω όταν οι ισχυρές ομάδες είχαν ομάδες-δορυφόρους τις οποίες αξιοποιούσαν με διάφορους τρόπους.

Ποια μπορεί να είναι η μοναδική ελπίδα για να μην αλλοιωθούν αισθητά τα οικονομικά έσοδα των μικρομεσαίων ομάδων; Να βρεθεί τηλεοπτικός οργανισμός ο οποίος θα καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για να κάνει κεντρική συμφωνία με τις 15 ομάδες (ο ΠΑΟΚ έχει ήδη συμφωνήσει διμερώς με τη NOVA) και όχι μεμονωμένα.

Σε κάθε περίπτωση πάντως θα πρέπει οι ομάδες να κάνουν restart στον τρόπο που σκέφτονται και να βάλουν ως αρχή της βελτίωση του ποδοσφαιρικού προϊόντος. Γιατί ισχυρότερο διαπραγματευτικό χαρτί από την ελκυστικότητα του θεάματος δεν υπάρχει.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.