, Πέμπτη
18 Απριλίου 2024

search icon search icon

Συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον νέο ΟΑΣΘ, γράφει ο Απ. Αντωνούδης

Του Απόστολου Αντωνούδη*
Μετά  την ψήφιση του Νόμου στη Βουλή μπαίνουμε σε ένα νέο θεσμικό τοπίο στις αστικές συγκοινωνίες στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Ήταν γνωστή σε όλους μας η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατούσε στον κρατικοδίαιτο ιδιωτικό φορέα με τις αυθαίρετες περικοπές δρομολογίων, την κακή κατάσταση των λεωφορείων, τα ρέστα που δεν έδιναν τα μηχανάκια τους, ο μη σεβασμός στον πολίτη – χρήστη τους, οι απευθείας αναθέσεις, οι προβληματικές συντηρήσεις, οι πελατειακές σχέσεις στις προσλήψεις και ο κατάλογος αυτός με τα αρνητικά στοιχεία δεν έχει τέλος. Αποτελούσε απαίτηση σχεδόν του συνόλου των πολιτών εδώ και πολλά χρόνια. Όλα αυτά συνέβαλαν στις κακές υπηρεσίες προς του πολίτες της Θεσσαλονίκης και τους επισκέπτες της. Το νέο θεσμικό πλαίσιο ήρθε λοιπόν να δώσει λύση και διέξοδο με πιο ποιοτικές υπηρεσίες, με Δημόσιο έλεγχο στα οικονομικά του φορέα λειτουργίας, με διαφάνεια στη λειτουργία του νέου φορέα. Αυτό αποτελεί στοίχημα για την επόμενη διετία έως τις 3-12-2019 που θα εξακολουθεί ο ΟΑΣΘ με νέα διοίκηση να παρέχει το μεταφορικό έργο και μετά από αυτήν το νέο σχήμα με συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Τα κριτήρια με τα οποία θα κρίνουμε σε 2 με 3 χρόνια αν ο νέος νόμος είναι επιτυχημένος, είναι προφανώς:

  1. η τιμή του εισιτηρίου που δεν πρέπει να αυξηθεί και θα πρέπει να εξυπηρετούνται με δωρεάν μεταφορά οι ευπαθείς κοινωνικά ομάδες του πληθυσμού, οι άνεργοι, και να επιδοτούνται οι σπουδαστές, μαθητές, φοιτητές.
  2. Η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου προς τους χρήστες των μεταφορικών μέσων, που αυτό συνεπάγεται ανανέωση του εξοπλισμού με νέα λεωφορεία, η επέκταση του χρονικού ορίου λειτουργίας των λεωφορείων, η αναβάθμιση των λεωφορειολωρίδων, των χώρων μετεπιβίβασης, των στάσεων, των δρόμων πρόσβασης, των χώρων στάθμευσης.
  3. Ο σχεδιασμός ενός ενιαίου και ολοκληρωμένου συστήματος αστικών συγκοινωνιών και μεταφορών (ταξί, ΚΤΕΛ, και όλοι όσοι εκτελούν μεταφορικό έργο) στην αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης που θα συμπεριλαμβάνει το μετρό, τη θαλάσσια συγκοινωνία, τα λεωφορεία και το τραμ μετά από λίγα χρόνια (ήδη οι συζητήσεις έχουν προχωρήσει). Ένας τέτοιος σχεδιασμός θα οδηγήσει στην βέλτιστη οργάνωση όλων των μέσων μεταφοράς έτσι ώστε να λειτουργούν όχι ανταγωνιστικά, αλλά υποστηρικτικά μεταξύ τους με αποτέλεσμα την καλύτερη  εξυπηρέτηση των πολιτών, την μείωση των επενδύσεων σε εξοπλισμό που δεν χρειάζεται, την βελτίωση του κυκλοφοριακού, και την μείωση των ρύπων.

Με την παλιά οργανωτική διάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών με το συμβούλιο ΣΑΣΘ και τις περιορισμένες δυνατότητες του αλλά και  το μόρφωμα του ΟΑΣΘ ήταν αδύνατη αυτή η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του θέματος. Θεωρώ ότι είναι  αυτονόητη η επιτυχία της εφαρμογής του νέου νόμου αν τα παραπάνω κριτήρια γίνουν πράξη και πιστεύω  ότι οι νέοι φορείς, με τη ουσιαστική συμμετοχή των ανθρώπων  της αυτοδιοίκησης θα εξασφαλίσουν την δυνατότητα μεταφοράς του κάθε πολίτη μια και αυτή αποτελεί Δημόσιο αγαθό που πρέπει να εξασφαλίζεται από την Πολιτεία.
*Ο κ. Αντωνούδης είναι πρόεδρος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.»
 

#Tags: ΟΑΣΘ

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.