, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Τουριστικό και… ιστορικό BRAND NAME

του Δημήτρη Τσουφλίδη*

Η  ανάπτυξη της πραγματικής Οικονομίας και ο εξωστρεφής προσανατολισμός της είναι σήμερα κεντρικό ζητούμενο όχι μόνο για την Πέλλα και την Κεντρική Μακεδονία, αλλά και για ολόκληρη την χώρα. Είναι κεντρικό ζητούμενο για μια νέα πραγματική οικονομία στην νέα γεωγραφία της διοικητικής μεταρρύθμισης που εισήγαγε ο νόμος 3852/2010 ο… επονομαζόμενος ως Καλλικράτης.

Στη νέα γεωγραφία που επιτρέπει συνολικό, ενοποιημένο και ολοκληρωμένο σχεδιασμό και προγραμματισμό για την απαιτούμενη εδώ και τώρα μεταρρύθμιση στην οργάνωση και τη λειτουργία της Διοίκησης της Ανάπτυξης. Σε κάθε περίπτωση οι Περιφέρειες της χώρας ούτε είναι και ούτε μπορούν να θεωρηθούν τυπικά αθροίσματα Περιφερειακών Ενοτήτων.
Στην Περιφερειακή Ενότητα της Πέλλας έχει σχεδιαστεί μια στρατηγική και έχει γίνει ένας  επιχειρησιακός προγραμματισμός δράσεων που υλοποιούν τις επιδιώξεις για τη δημιουργία πρωτογενούς οικονομικού πλεονάσματος από την πραγματική Οικονομία  της Κεντρικής Μακεδονίας ικανού να λειτουργήσει ως Ατμομηχανή για τη συνολική πραγματική οικονομία της Χώρας. Ανάμεσα στους δύο πυλώνες που έχουν προκριθεί, αγροτικός και τουριστικός/πολιτιστικός η Πέλλα φαίνεται να κατέχει ισχυρό πλεονέκτημα στο δεύτερο. H ανάδειξη και προβολή των αξιών του Πολιτιστικού και Περιβαλλοντικού αποθέματος της Πέλλας, θα την καταστήσει σύγχρονο διακεκριμένο τουριστικό προορισμό με μοναδικότητες στην χώρα, την Ευρώπη και τον Κόσμο. Ο Τουρισμός με πυλώνα τον πολιτισμό και την δύναμη του πολιτιστικού του αποθέματος, μπορεί να δημιουργήσει το συνολικό πλέγμα επικοινωνίας της Πέλλας με τις «αγορές» για το σύνολο των προϊόντων των παραγωγικών της συστημάτων και ιδιαίτερα τα διατροφικά προϊόντα της. Όπως αναφέρθηκε ο τουρισμός αποτελεί τον δεύτερο σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης για την Πέλλα.
Η γενέτειρα γη του Μεγάλου Αλεξάνδρου απέκτησε μουσείο για να στεγάσει την ιστορία της. Όμως ο πλημμελής και αποσπασματικός χαρακτήρας της ανάδειξης και της προβολής της παγκόσμιας προσωπικότητας του Μεγάλου Αλεξάνδρου με τον τόπο μας, αποτελεί σημαντικότατο έλλειμμα που αγγίζει τα όρια της απόκρυψης της ιστορίας του. Η υπόθεση της ταυτοποίησης του προσώπου με τον τόπο πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για το σύνολο της Περιφέρειας, αφού προσδίδει σε αυτήν, ουσιαστικά το ιστορικό της BRAND NAME. Πρέπει να αναπτυχθεί εκείνη η στρατηγική ανάδειξης των τόπων του ιστορικού και πολιτιστικού αποθέματος των ενοτήτων της Κεντρικής Μακεδονίας σε κέντρα ιστορίας, πολιτισμού και εκπαίδευσης. Κέντρα της Κοινωνίας της Πληροφορίας, της Γνώσης για μια κοινωνία της αλληλεγγύης, της ασφάλειας και της συνοχής. Μας ενδιαφέρει η επέκταση και ανάπτυξη των γνωστών και καταξιωμένων κύριων τουριστικών πόλων της περιοχής (Καταρράκτες Έδεσσας, Αρχαιολογικός Χώρος του Λόγγου, Παραδοσιακός Οικισμός Παλαιού Αγίου Αθανασίου, Συνοικία του Βαροσίου, Χιονοδρομικό Κέντρο Βόρας, Λουτρά Λουτρακίου, Όρος Πάικο, Πελλαία Χώρα, Αεραθλητικό   κλπ.), καθώς και η ανάπτυξη των λιγότερο γνωστών αξιοθέατων που συνδέονται με τον τοπικό πολιτισμό, την φύση, την ιστορία και την παράδοση της (ήθη, έθιμα, γαστρονομία). Για την λίμνη Βεγορίτιδα πρέπει να προωθηθεί ένα ολοκληρωμένο έργο ανάδειξης και τουριστικής αξιοποίησης με τη δημιουργία ναυταθλητικού κέντρου, αλιείας, υποδομών φιλοξενίας και περιήγησης στη Λίμνη. Σημαντικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσει και ο υγροβιότοπος Άγρα – Βρυττών – Νησιού. Κρίνεται επιβεβλημένη, η σύνδεση των ιαματικών Λουτρών Λουτρακίου με το Χιονοδρομικό Κέντρο Βόρας. Στις προτάσεις θα πρέπει να περιληφθεί και η διασύνδεσή του με τελεφερίκ, μετά από εξέταση της οικονομικής εφικτότητας του έργου. Εκτός από το Θερμαλιστικό Κέντρο Λουτρακίου στην Π.Ε. Πέλλας υπάρχουν οι θεραπευτικές ιαματικές πηγές του Λουτροχωρίου οι οποίες ενδείκνυνται ιδιαίτερα για δερματοπάθειες. Η ανάδειξη του Διεθνούς Κωπηλατικού Κέντρου του Λουδία είναι μία από τις σημαντικότερες προτεραιότητές για την Πέλλα που ενδεχομένως να οδηγήσει ακόμα και στη συγκοινωνιακή σύνδεσή του με τον Λιμένα της Θεσσαλονίκης. Είναι μία φιλόδοξη πρόταση η οποία όμως μπορεί να υλοποιηθεί μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο μετάβασης στη συμπρωτεύουσα με παράλληλο τουριστικό ενδιαφέρον. Επίσης, εκατέρωθεν του Λουδία μπορεί να αναπτυχθεί μία μεγάλη ζώνη αναψυχής και οικολογικής διατήρησης, με τη δημιουργία ενός παραποτάμιου δάσους που θα συμβάλλει στην βελτίωση του μικροκλίματος της περιοχής. Η Πέλλα είναι ο τόπος των τεσσάρων εποχών, της απαράμιλλης φύσης και των αποδράσεων. Εδώ, ευρύνεται η Ελληνική εικόνα και οι κάτοικοί της είναι πάντοτε πρόθυμοι να υποδεχτούν τον επισκέπτη, να τον φιλοξενήσουν και να τον ξεναγήσουν στον τόπο τους, στον τόπο όπου γεννήθηκε, μεγάλωσε και ξεκίνησε την πορεία του ο Μέγας Αλέξανδρος, αρκεί η οικονομική κρίση να μετατραπεί σε ευκαιρία για ανάδειξη μέσω των χρηματοδοτικών σχημάτων.
*Μεταπτυχιακός φοιτητής του ΕΑΠ στην Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.