, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Τα επικίνδυνα «παιχνίδια» με τη μαθητιώσα νεολαία

Ένα περιστατικό που συνέβη πριν από μερικές ημέρες σε σχολείο στο ιστορικό Δοξάτο Δράμας –και έφτασε σε γνώση της «K»–, προκαλεί πλείστα ερωτήματα για τις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας στον απόηχο της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Του ΝΙΚΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Ας βάλουμε, όμως, τα πράγματα σε μία σειρά: Μαθητές της Α΄ Λυκείου κλήθηκαν να γράψουν διαγώνισμα στο μάθημα «Πολιτική Παιδεία». Ένα από τα ερωτήματα που τους είχε θέσει ο καθηγητής τους ήταν εάν «η μετακίνηση από την Αθήνα προς τη Βόρεια Μακεδονία θεωρείται εσωτερική ή εξωτερική μετανάστευση;». Το σύνολο σχεδόν των μαθητών απάντησε ότι πρόκειται για «εσωτερική μετανάστευση». Και κάπου εδώ αρχίζουν οι… εκπλήξεις!
Ο καθηγητής επέστρεψε τα γραπτά στους μαθητές, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι η απάντησή τους αυτή ήταν λανθασμένη. Στη συνέχεια ο ίδιος καθηγητής πληροφόρησε τους μαθητές ότι η σωστή απάντηση είναι «εξωτερική μετανάστευση». Αυτό, καθώς το όνομα με το οποίο πλέον η Ελλάδα αναγνωρίζει τα Σκόπια είναι «Βόρεια Μακεδονία». Αφήνοντας κανείς στην άκρη την ιδιαίτερη «ευαισθησία» που υπάρχει στην περιοχή γι’ αυτό το θέμα, είναι τουλάχιστον απαράδεκτος ο τρόπος που ο καθηγητής επέλεξε να περάσει το μήνυμα της «μακεδονοποίησης» των Σκοπίων στη μαθητιώσα νεολαία. Εάν πρόσκειται για προσωπική επιλογή, τότε πρέπει ο συγκεκριμένος καθηγητής να επιπληχθεί και να αφήσει στην άκρη τις προσωπικές απόψεις. Εάν, όμως, πρόκειται για ενέργεια-γραμμή από το υπουργείο Παιδείας τότε υπάρχει μεγάλο πρόβλημα.
Παρά το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει παράσχει διαβεβαιώσεις ότι τα Σκόπια δεν έχουν αξιώσεις για αλλαγές στα βιβλία Ιστορίας, είναι πολύ πιθανό οι εκπρόσωποί της στη Μεικτή Διεπιστημονική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων (ΜΔΕΕ) να εγείρουν –βάσει του άρθρου 8 της Συμφωνίας των Πρεσπών– ζήτημα. Ο λόγος, για τα κεφάλαια που είναι αφιερωμένα στους Βαλκανικούς Πολέμους και τις αναφορές στο Μακεδονικό ζήτημα και περιλαμβάνονται στα βιβλία Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου. Στο βιβλίο της ΣΤ΄ Δημοτικού υπάρχει κεφάλαιο για τα «Επαναστατικά Κινήματα στη Μακεδονία», καθώς και για τους «Βαλκανικούς Πολέμους».
Αντίστοιχα, στο βιβλίο της Γ΄ Γυμνασίου ολόκληρα κεφάλαια είναι αφιερωμένα στα «Βαλκάνια των αλληλοσυγκρουόμενων εθνικών επιδιώξεων» με χάρτες, ειδική ανάλυση του «Μακεδονικού Ζητήματος», «την έναρξη των Βαλκανικών Πολέμων», καθώς και «την Ελλάδα και τα Βαλκάνια αμέσως μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους».
Πρόκειται για ένα μικρό, αλλά ενδεικτικό περιστατικό της προχειρότητας με την οποία συνάφθηκε η Συμφωνία των Πρεσπών και των κινδύνων τους οποίους βάζει για την ιστορική κληρονομιά της χώρας μας. Κίνδυνοι που γίνονται μεγαλύτεροι από τις ιδεοληψίες ανθρώπων που είναι επιφορτισμένοι με την επιμόρφωση των παιδιών μας…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.