12:23, Δευτέρα
26 Σεπτεμβρίου 2022

Επιχειρηματικό βοριαδάκι…

kostopoulos
του Ντίνου Κωστόπουλου*
ΜΙΖΕΡΙΑ ΚΑΙ ΑΤΟΛΜΙΑ… Πάνω από τέσσερις δεκαετίες βασανίζεται αυτή η πόλη με το κυκλοφοριακό της πρόβλημα εξ’ αιτίας της μιζέριας και της ατολμίας των εκάστοτε υπευθύνων και τα προβλήματα λιμνάζουν και συσσωρεύονται… Το μοναδικό σοβαρό έργο του Μετρό «πάει σαν τον κάβουρα», οι γηρασμένες αστικές συγκοινωνίες της πόλης μόνον καυσαέρια προσφέρουν στους Θεσσαλονικείς, τα σκουριασμένα και παρατημένα στέγαστρα των στάσεων μέσα στην πόλη είναι εδώ και πέντε χρόνια δημόσιος κίνδυνος και ντροπή για όλους και όσο για parking ας μην το σκαλίζουμε γιατί θα … «χαλάσουμε τη ζαχαρένια» των ιδιωτικών χώρων σταθμεύσεων που «θησαυρίζουν» με χρεώσεις που ξεπερνούν και τα οκτώ ευρώ ανά ώρα! Το Μετρό «κολάει» προς τέρψη των μετόχων του ΟΑΣΘ, τα ιδιωτικά parking τα οικονομάνε επί 24ωρου βάσεως και η ανάπτυξη της πόλης πάει από δεκαετία σε δεκαετία στις …καλένδες! Οι υπεύθυνοι φορείς συσκέπτονται διαρκώς και προτείνουν συνήθως ιδέες που είναι στην πράξη ανεφάρμοστες και κανείς δεν έχει το σθένος και την παλικαριά να προτείνει κάτι σπουδαίο και σοβαρό για την πόλη. Για παράδειγμα, θυμίζω την μελέτη – πρόταση του αείμνηστου Κων. Καραμανλή από τη 10ετία του ’60 (!) που από τότε έλεγε να γίνει διαπλάτυνση – επέκταση όλου του παραλιακού μετώπου της λεωφόρου Νίκης σε βάθος τουλάχιστον 100 μέτρων, έτσι ώστε να περνά και δρόμος διπλής κατεύθυνσης που θα εκτονώσει και θα «αναπνεύσει» κυκλοφοριακά το κέντρο, με παράλληλη αξιοποίηση της διαπλάτυνσης με υπόγεια parking και από πάνω με χώρους μαρίνας σκαφών αναψυχής, πρασίνου και ψυχαγωγίας…
ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ… Πολλές οι διαμαρτυρίες των περίοικων, καθώς και τα ψηφίσματα των Επιμελητηρίων και του Εμπορικού Συλλόγου, όπως και οι επί τέσσερα χρόνια «κραυγές αγωνίας» των καταστηματαρχών και εμπόρων της οδού Αγίας Σοφίας, της «πάλαι ποτέ» πιο ζωντανής αγοράς της πόλης, που τελικά κατέληξε με την εμμονή του Δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη σε πεζόδρομο που διεκδικεί τα πρωτεία της ακαλαισθησίας σε πανελλαδικό επίπεδο. Τα εμπορικά καταστήματα έβαλαν λουκέτο, επιχειρήσεις καταστράφηκαν, άνεργοι έμειναν δεκάδες εργαζόμενοι, τεράστια ποσά ξοδεύτηκαν σε μελέτες, για να παραδοθεί τελικά στους δημότες η Αγίας Σοφίας με τις παρακείμενες οδούς της, γεμάτες με τόνους μπετόν και πλάκες, χωρίς δένδρα και χωρίς καμία αισθητική αρχιτεκτονική (!) Οι «επιτήδειοι» έσπευσαν και νοίκιασαν τα εμπορικά καταστήματα που έκλεισαν και τα μετέτρεψαν σε μπαράκια και καφετερίες, καταλαμβάνοντας τον χώρο με εκατοντάδες τραπεζοκαθίσματα, ομπρέλες και υπαίθριες θερμάστρες και κανείς δεν νοιαζότανε σοβαρά από τον δήμο, να βάλει φρένο στην παρανομία και στην ασυδοσία… Κάποια πρόστιμα πληρώθηκαν, αλλά τα έσοδα είναι πάρα πολλά κάθε μέρα και έτσι η κατάσταση δεν άλλαξε! Τα μπαράκια ήταν και είναι εκεί! Δίπλα σε σχολεία, δίπλα σε εκκλησίες, για να δείχνουν το …δρόμο της ανάπτυξης και της προκοπής (!)  κι ας υπάρχουν οι σχετικοί νόμοι που το απαγορεύουν!
ΠΑΛΙΕΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ… «κουκουλώνει» η απόφαση της νέας Διοίκησης της ΕΡΤ 3 να ξενοικιάσει δύο κτίρια της ΔΕΘ, καθώς και το πολυσυζημένο «εν κρυπτώ» διαμέρισμα που διατηρούσε και εν μέσω οικονομικής κρίσης, επί της οδού Καμάρας, για την «φύλαξη» ενός αρχείου εφημερίδων που αγόρασε προηγούμενη Διοίκηση με τα χρήματα του ελληνικού λαού, αντί του ποσού των 300.000 ευρώ (!) από ημέτερο και φίλα προσκείμενο υπάλληλό της. Αν προσθέσουμε τώρα και τα χρήματα των ενοικίων του διαμερίσματος όλα αυτά τα χρόνια, το… αρχείο κόστισε στον άνεργο Έλληνα φορολογούμενο, πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ (!) και ούτε γάτα – ούτε ζημιά… ή μάλλον, μόνον ζημία έχει αυτή η αμαρτωλή υπόθεση, που εύλογα δημιουργεί πολλά ερωτηματικά «γιατί η ΕΡΤ 3 αγόρασε ένα άχρηστο γι’ αυτήν αρχείο» και που απαντάται συχνά με το «κάποιοι έβγαλαν εύκολα χρήματα βάζοντας χέρι στο δημόσιο χρήμα» και «εις υγείαν των κορόιδων» – δηλαδή, σε βάρος του Έλληνα πολίτη.
*Ο κ. Κωστόπουλος είναι πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Επικοινωνίας