, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Οι εκθέσεις γίνονται μόδα ξανά!

DETH

(ΦΩΤΟ Αρχείου karfitsa.gr – Σ. Αυγητίδης)

Του Τάσου Τζήκα*
Μετά την ενοποίηση της ΔΕΘ με τη Helexpo η ενιαία εταιρεία άνοιξε το 2013 ένα νέο κεφάλαιο στη ιστορία της. Η ενοποίηση, ένα αίτημα της πόλης και των φορέων, συγκέντρωσε δυνάμεις, έκανε οικονομίες κλίμακος και αύξησε κατακόρυφα την επισκεψιμότητα σε όλες τις εκθέσεις. 1.000.000 άτομα βρέθηκαν  στις διοργανώσεις της ΔΕΘ-Helexpo σε ένα μόλις δωδεκάμηνο, αριθμός διπλάσιος  σε σχέση με το 2012.
Σε αυτό το νέο κεφάλαιο της ιστορίας του ο εθνικός εκθεσιακός φορέας έθεσε καινούριους στόχους, ώστε να ενισχύσει την εκθεσιακή του δραστηριότητα εντός και εκτός συνόρων και να συμβάλει στην προβολή του ελληνικού επιχειρείν, ειδικά σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία. Πρώτη του προτεραιότητα αποτέλεσε ο εμπλουτισμός και η ανανέωση του εκθεσιακού του χαρτοφυλακίου, που διέθετε μεν εμβληματικές και πολύχρονες εκθέσεις, χρειαζόταν όμως καινούριες πινελιές, ώστε να προσαρμοσθεί στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς, αλλά και της ζήτησης εκθετών και επισκεπτών. Οι κλαδικές εκθέσεις της ΔΕΘ-Helexpo αντιπροσωπεύουν ένα ευρύ φάσμα τομέων της οικονομίας.
Από τον πρωτογενή τομέα μέχρι τον τουρισμό και από τις κατασκευές μέχρι την τέχνη καλύπτουν όλα τα ενδιαφέροντα, ακόμα και τα πιο εξειδικευμένα, φέρνοντας τον εθνικό εκθεσιακό φορέα εγγύτερα σε περισσότερα και μεγαλύτερα target groups. H Agrotica, οι Philoxenia-Hotelia, οι Detrop-Oenos, η Zootechnia,  οι Infacoma-Energytech, η Furnidec, η Kosmima και όλες οι κλαδικές εκθέσεις της ΔΕΘ-Helexpo παρουσιάζουν την τελευταία διετία σημαντική βελτίωση, με τα μεγέθη τους να ενισχύονται και την ανταπόκριση εκθετών και επισκεπτών να αυξάνεται. Η εξέλιξη αυτή δεν είναι τυχαία. Η αναβάθμιση των κλαδικών εκθέσεων ήταν από τους πρώτους μας στόχους, αφού είναι και η ραχοκοκαλιά της εκθεσιακής μας δράσης.
Η συστηματική δουλειά και η βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών τους έγινε αισθητή και βρήκε αντίκρισμα στην αύξηση των συμμετοχών τόσο από την εγχώρια αγορά όσο και από το εξωτερικό, γεγονός που μας δίνει ακόμα μεγαλύτερο κίνητρο για να συνεχίσουμε προς την κατεύθυνση αυτή. Πέρα όμως από τον εμπλουτισμό, την ανανέωση και την αναβάθμιση των υφιστάμενων διοργανώσεων, η ΔΕΘ-Helexpo κινείται δυναμικά και στην καθιέρωση νέων. Πολύ σύντομα, από τις 23 έως τις 25 Απριλίου μια νέα έκθεση, η Freskon, θα διοργανωθεί στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Η Freskon φιλοδοξεί να αποτελέσει το σημείο αναφοράς του κλάδου στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, όπου εκθέτες και επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να συναντηθούν και να γνωρίσουν ό,τι νεότερο αφορά στα φρέσκα φρούτα, λαχανικά, logistics, µηχανήµατα και υλικά συσκευασίας. Η επιλογή του αντικειμένου της εν λόγω διοργάνωσης δεν ήταν τυχαία, αφού το ενδιαφέρον για τον πρωτογενή τομέα βαίνει αυξανόμενο τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα στην πρώτη της διοργάνωση η έκθεση φιλοξενεί το 1ο Διεθνές Συνέδριο Κερασιού, με όλο τον κόσμο του κερασιού να δίνει το «παρών».
Εντός του 2015, από τις 29 Οκτωβρίου έως την 1η Νοεμβρίου, θα διοργανωθεί όμως και μία ακόμα καινούρια έκθεση. Πρόκειται για την Art Thessaloniki International Contemporary Art Fair, μια Διεθνή Έκθεση Αιθουσών Τέχνης με στόχο την ανάδειξη της δυναμικής της Θεσσαλονίκης στο σήμερα και την καθιέρωσή της ως σημαντικό κέντρο τέχνης στο ευρύτερο Νοτιοανατολικό άκρο της Ευρώπης. Την ταυτότητα της έκθεσης θα δώσουν οι αίθουσες τέχνης από την Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και ένα πλούσιο παράλληλο πρόγραμμα. Θέλουμε να επανασυνδέσουμε και πάλι τη ΔΕΘ-Helexpo με τον πολιτισμό.
Οι νέες μας προσπάθειες όμως δεν σταματούν εδώ. Το 2016 θα εγκαινιάσουμε μια επίσης καινούρια έκθεση, την AquaTherm, προϊόν της συνεργασίας μας με την Reed Exhibitions Messe Wien. Πρόκειται για μια έκθεση που αφορά τους κλάδους της θέρμανσης, οικιακής και βιομηχανικής, του κλιματισμού-εξαερισμού, της ύδρευσης-αποχέτευσης και του εξοπλισμού για εγκαταστάσεις σπα, σάουνες και πισίνες και θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με την Infacoma-EnergyTech από τις 11 έως τις 14 Φεβρουαρίου του 2016.
Η ενιαία πια ΔΕΘ-Helexpo κερδίζει σταδιακά το στοίχημα της ανάκαμψης. Οι εκθέσεις της ξαναγίνονται μόδα για τη πόλη και τη χώρα. Ξαναγίνονται εργαλεία ανάπτυξης. Μπροστά μας τώρα βρίσκεται ο μεγάλος στόχος της διεθνοποίησης και του νέου σημαντικού ρόλου που διεκδικούμε στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Είναι ένας δύσκολος στόχος, αλλά θα τα καταφέρουμε.
*Ο κ. Τζήκας είναι πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO Α.Ε.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.