ΚΑΡΦΙΤΣΑ
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
ΚΑΡΦΙΤΣΑ
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
ΚΑΡΦΙΤΣΑ

ΦΟΔΣΑ: Από το καλοκαίρι σε λειτουργία το σύστημα των καφέ κάδων

ΚΑΡΦΙΤΣΑ NEWS Αναρτήθηκε από ΚΑΡΦΙΤΣΑ NEWS
12/01/2022
Αυτοδιοίκηση
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0
ΦΟΔΣΑ: Από το καλοκαίρι σε λειτουργία το σύστημα των καφέ κάδων

Από το καλοκαίρι, οι κάτοικοι της Κεντρικής Μακεδονίας θα μπορούν να συγκεντρώνουν σε ένα δοχείο ή σε μια βιοαποδομήσιμη σακούλα τα οργανικά απορρίμματα που παράγει κάθε νοικοκυριό, ώστε να τα ρίχνουν στους καφέ κάδους που ως τότε θα έχουν τοποθετηθεί στους δρόμους. Από εκεί, ειδικά απορριμματοφόρα θα παραλαμβάνουν το περιεχόμενο των καφέ κάδων και θα το μεταφέρουν σε διάφορα σημεία σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, ώστε να δημιουργηθεί ένα καλής ποιότητας εδαφοβελτιωτικό.

Στο μεταξύ, στο πλαίσιο μια εκστρατείας ευαισθητοποίησης του κοινού, ο Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και οι δήμοι, από την πλευρά τους, θα ενημερώνουν τους πολίτες για τη σημασία αυτής της απλής κίνησης, καθώς το ποσοστό των οργανικών αποβλήτων αγγίζει το 40% του συνόλου των απορριμμάτων. Συνεπώς, η διαχείρισή τους αναμένεται να έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του συνολικού όγκου των προς διαχείριση σκουπιδιών, ώστε σε συνδυασμό με την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση να μειώνονται οι ποσότητες που οδηγούνται στην ταφή.

Το 30% των μπλε κάδων έχει μέσα και άλλα υλικά

Related Post

Στέλιος Αγγελούδης: Η Θεσσαλονίκη αποκτά τη χαμένη της αυτοπεποίθηση (photo+video)

Κώστας Βασιλόπουλος: Ο Δήμος Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε τροχιά πλήρους ψηφιακού μετασχηματισμού (photo)

Θεσσαλονίκη: Νέος διαγωνισμός για τα στέγαστρα στις στάσεις του ΟΑΣΘ

Χαλκιδική: Ο Νίκος Τσερκεζίδης υποψήφιος δήμαρχος του Δήμου Σιθωνίας!

Τα παραπάνω αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Μιχάλης Γεράνης, ο οποίος δηλώνει αισιόδοξος ότι σιγά σιγά οι πολίτες θα αλλάξουν στάση απέναντι στη διαχείριση των απορριμμάτων, δεδομένου ότι, όπως επισημαίνει, γνωρίζουν πως πλέον επιβάλλεται να γίνεται η διαλογή τους στην πηγή. Ωστόσο, υπογραμμίζει ότι «ο καθένας και η κάθε μία θα πρέπει να κάνουν το σωστό», σχολιάζοντας ότι ακόμη και σήμερα, χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας των μπλε κάδων, δεν κάνουν όλοι αυτό που πρέπει, με αποτέλεσμα το 30% των μπλε κάδων να έχει μέσα και άλλα υλικά αλλά και σκουπίδια, εκτός των συσκευασιών.

Για το εγχείρημα των καφέ κάδων διευκρινίζει ότι ο φορέας έχει υπογράψει συμβάσεις με τους αναδόχους που προβλέπουν την παράδοση καφέ κάδων, απορριμματοφόρων και κλαδοτεμαχιστών στους δήμους μέσα σε 4 έως 6 μήνες. Ωστόσο, αναφέρει πως «το σημαντικότερο όλων είναι πως είμαστε έτοιμοι να υπογράψουμε και σύμβαση με ανάδοχο περίπου σε έναν με ενάμιση μήνα, για να μπορούμε από το πρώτο κιλό οργανικών αποβλήτων που θα βγάλει ο δήμος να είμαστε έτοιμοι να το υποδεχτούμε». Αυτό σημαίνει ότι όσο ακόμη είναι σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί για την κατασκευή των μονάδων επεξεργασίας βιοαποβλήτων (ΜΕΒΑ), όπου θα καταλήγουν τα οργανικά, θα μπορεί να γίνεται η διαχείρισή τους, με χρονικό ορίζοντα δύο συν δύο χρόνια, μέχρι αυτές να λειτουργήσουν.

Πράσινα σημεία και μεγάλα έργα διαχείρισης απορριμμάτων

Στο μεταξύ, ο κ. Γεράνης εκτιμά ότι μέσα στο 2022 αρκετοί δήμοι θα έχουν τουλάχιστον από ένα πράσινο σημείο, στο οποίο θα συγκεντρώνονται απορρίμματα που προορίζονται για άλλα ρεύματα ανακύκλωσης. Σχετική χρηματοδότηση παρέχεται, άλλωστε, από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης».

Σε ό,τι αφορά τα μεγάλα έργα διαχείρισης απορριμμάτων, γνωστοποιεί ότι η μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων βορειοδυτικού τομέα στη θέση Μαυροράχη του Δήμου Λαγκαδά, βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, ενώ η μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων ανατολικού τομέα στον Άγιο Αντώνιο, θα δημοπρατηθεί ως το τέλος Φεβρουαρίου. Στις δύο αυτές μονάδες, όπως και στην αντίστοιχη μονάδα που λειτουργεί στις Σέρρες θα καταλήγει το περιεχόμενο των πράσινων κάδων ώστε, με μηχανική ή βιολογική διαλογή να συγκεντρώνονται υλικά που θα έχουν μια δεύτερη ευκαιρία για ανακύκλωση.

Το υπόλειμμα της διαδικασίας θα είναι ένα δευτερογενές καύσιμο, για το οποίο ο ΦΟΔΣΑ έχει προτείνει να μεταφέρεται από όλη τη βόρεια Ελλάδα, την Ήπειρο και τη Θεσσαλία στην Κοζάνη, σε ένα εργοστάσιο ενεργειακής αξιοποίησης. «Αυτή η λεγόμενη Εγνατία διαχείρισης στερεών αποβλήτων έχει ενταχθεί στον εθνικό σχεδιασμό, είναι πλέον νόμος και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε σε διαπεριφερειακούς φορείς ΦΟΔΣΑ, με μοναδικό σκοπό την αξιοποίηση αυτού του υλικού», προσθέτει.

Αναλογικό τέλος ταφής ζητάει η αυτοδιοίκηση

Σχετικά με το τέλος ταφής απορριμμάτων, ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας επισημαίνει ότι η αυτοδιοίκηση δεν είναι αρνητική σε αυτό, ωστόσο τονίζει ότι θα πρέπει η πολιτεία να λάβει σοβαρά υπόψη την πρόταση και της ΚΕΔΕ, της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας και της Ελληνικής Εταιρείας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, της οποίας είναι αντιπρόεδρος, περί αναλογικού τέλους, με κίνητρα όπως τα περιβαλλοντικά έργα, στα οποία έχουν προχωρήσει οι φορείς διαχείρισης, οι Περιφέρειες και οι Δήμοι. «Ευελπιστούμε να εισακουστούμε από την πολιτεία» σχολιάζει χαρακτηριστικά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share212Tweet133Send

Σχετικά Άρθρα

Στέλιος Αγγελούδης: Η Θεσσαλονίκη αποκτά τη χαμένη της αυτοπεποίθηση (photo+video)
Αυτοδιοίκηση

Στέλιος Αγγελούδης: Η Θεσσαλονίκη αποκτά τη χαμένη της αυτοπεποίθηση (photo+video)

«Η πόλη χρειάζεται συνέπεια, σχέδιο, δουλειά, αποτελέσματα. Μια διοίκηση που δεν κρύβεται πίσω από δυσκολίες και δεν υπόσχεται όσα δεν...

Αναρτήθηκε από Γιάννης Κοντογεώργος
06/06/2026
Κώστας Βασιλόπουλος: Ο Δήμος Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε τροχιά πλήρους ψηφιακού μετασχηματισμού (photo)
Αυτοδιοίκηση

Κώστας Βασιλόπουλος: Ο Δήμος Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε τροχιά πλήρους ψηφιακού μετασχηματισμού (photo)

Στη συνεχή προσπάθεια ψηφιοποίησης που καταβάλει η διοίκηση Αγγελούδη με στόχο να μειωθεί η γραφειοκρατία και να γίνει ευκολότερη η...

Αναρτήθηκε από Γιάννης Κοντογεώργος
06/06/2026
Next Post
MeToo-Δίκη προπονητή: Δηλώσεις Σ. Μπεκατώρου και της καταγγέλουσας αθλήτριας

MeToo-Δίκη προπονητή: Δηλώσεις Σ. Μπεκατώρου και της καταγγέλουσας αθλήτριας







Η εταιρεία με την επωνυμία “POLITICAL MEDIA GROUP A.E.” και κατ’ επέκταση η ιστοσελίδα που κατέχει αυτή “www.karfitsa.gr” συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).
LOGO_MHT-1

Μοναδικός αριθμός Μ.Η.Τ. 242122

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΠΡΩΤΟΣ

  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου

© 2026 Karfitsa

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα

© 2025 Karfitsa