Ένα ερώτημα πλανάται στον χώρο της Αυτοδιοίκησης. Πόσο θα επηρεάσει το αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών τις αυτοδιοικητικές εκλογές;
Όπως γνωρίζουμε, είναι από τις λίγες φορές που οι εθνικές εκλογές προηγούνται κατά λίγους μήνες των αυτοδιοικητικών. Ποιοι υποψήφιοι αυτοδιοικητικών θα ωφεληθούν και ποιοι κινδυνεύουν να χάσουν τον αγώνα από τα αποδυτήρια;
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών της πολιτικής επικοινωνίας, οι παράγοντες που θα επηρεάσουν τα εκλογικά αποτελέσματα στις αυτοδιοικητικές εκλογές είναι, πρώτον, το τελικό αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών. Μια κυβέρνηση με αυτοδύναμη τη Νέα Δημοκρατία δίνει θετικό προβάδισμα σε όλους τους υποψηφίους που πρόσκεινται στη νικηφόρα παράταξη δεν σημαίνει, όμως, και εκλογική νίκη των «εκλεκτών» υποψηφίων της.
Δεύτερον, η σφοδρότητα της σύγκρουσης, ο «εμφύλιος», μεταξύ των δυο άλλων μονομάχων της Κεντροαριστεράς, για τη δεύτερη θέση, δεν δίνει υψηλές πιθανότητες συνεργασίας στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Και τρίτος και τελευταίος σημαντικός παράγοντας νίκης είναι η προσωπικότητα του υποψηφίου, η ομάδα συμβούλων, το αφήγημα, η χάραξη της επικοινωνιακής στρατηγικής και το διαθέσιμο διαφημιστικό κονδύλι. Εξυπακούεται ότι σημαντικό ρόλο παίζει και το προεκλογικό του πρόγραμμα, καθώς και η εκπαίδευση του ψηφοδελτίου.
Απαραίτητος σύμμαχος, ο μοναδικός οδηγός «Ευ Πολιτεύεσθαι» με τα 333+1 tips, έξυπνες φράσεις που θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε.
1. Όταν έχει φτάσει η ημέρα της κάλπης και δεν έχεις πείσει τους συστηματικούς ψηφοφόρους και δεν έχεις γίνει ούτε ελκυστικός για τους αντισυστημικούς, τότε δεν σου φταίνε οι άλλοι και η ήττα θα είναι σίγουρα μεγάλη.
2. Στην πολιτική, όπως και στη ζωή, τα στάδια του πένθους είναι η άρνηση, ο θυμός, η διαπραγμάτευση, η κατάθλιψη και η αποδοχή. Μόνο που στην πολιτική σού δίνεται και μία δεύτερη ευκαιρία, αυτή της ανάστασης, «εν ζωή».
3. Στην πολιτική, η θεωρία του απροσδόκητου έχει δυσάρεστα αποτελέσματα πάντα. Οι μεγαλύτερες καταστροφές σε βρίσκουν τις περισσότερες φορές απροετοίμαστο.
4. Για τους πολιτικούς, το πιο εγκεφαλικό από τα social media είναι το Twitter.
5. Τα περισσότερα εργαλεία του μάρκετινγκ βρίσκονται στην υπηρεσία και του πολιτικού μάρκετινγκ. Η γνωστή σε όλους τους μαρκετίερ SWOT analysis αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του σεμιναρίου εκπαίδευσης αυτοδιοικητικών συνδυασμών και συμβούλων που γίνεται από το 2019 και από γνωστή εταιρεία πολιτικών επικοινωνίας, με στόχο τη νίκη στις εκλογές.
6. Στις εκλογές, οι πολίτες «αγοράζουν» από τους πολιτικούς ελπίδα και όραμα για το αύριο. Στην περίπτωση αυτή, η επικοινωνία προηγείται της πολιτικής, απευθυνόμενη στο ψυχολογικό προφίλ των ψηφοφόρων, όπως αυτό έχει αναδειχθεί από τις έρευνες.
7. Πίσω από κάθε μεγάλη εκλογική επιτυχία κρύβεται και μια μεγαλύτερη θεωρία συνωμοσίας από τους αντιπάλους για να δικαιολογήσουν την ήττα.
8. Εφιάλτης έχει γίνει η συμπλήρωση των ψηφοδελτίων, ιδιαίτερα των τοπικών διαμερισμάτων, για τους περισσότερους επικεφαλής αυτοδιοικητικών συνδυασμών. Οι υπεύθυνοι υπουργοί γνωρίζουν τι έχουν ψηφίσει; Μήπως πρέπει να αναθεωρήσουν όσο είναι καιρός;
9. Ο φόβος φυλάει τα έρμα και σε συγκεντρώσεις εκπροσώπων πολιτικών κομμάτων. Ο φόβος της κριτικής για τα λάθη που έγιναν και ο κίνδυνος της εσωστρέφειας βάζουν απαγορευτικό στις ομιλίες συνέδρων.
10. Στην προεκλογική περίοδο τίποτα δεν μένει στάσιμο. Ακόμα και η στρατηγική που έχει επιλεγεί αν δεν αποδίδει, διορθώνεται «εν κινήσει», όπως κάνουν και οι δρομείς-αθλητές μεγάλων αποστάσεων.
11. Η απλή αναλογική στις τελευταίες εκλογές δεν απέτυχε όπως λένε, αλλά «περπάτησε» και μάλιστα πολύ καλά. Το 17% που πήραν τα μικρά κόμματα που έμειναν εκτός Βουλής είναι η απάντηση.
Περισσότερα tips θα βρείτε στον Οδηγό Πολιτικής Επικοινωνίας «Ευ Πολιτεύεσθαι – 333+1 tips».
Για παραγγελίες και περισσότερες διευκρινίσεις επικοινωνήστε στο email: [email protected] ή στα τηλέφωνα 2109568066, 6932266217.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL