Τα τρία μεγάλα στοιχήματα της Vodafone Ελλάς
Η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών, η ταχύτερη μείωση του λειτουργικού κόστους και η ανάληψη περισσότερων έργων για τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα αποτελούν τις τρεις μεγάλες προκλήσεις για τη Vodafone Ελλάς φέτος.
Του ΛΟΥΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ
Η διοίκηση της εταιρείας έχει χαρακτηρίσει το 2023 ως ένα έτος με μεγάλες προκλήσεις, καθώς πρέπει να διαχειριστεί πρώτα από όλα την αύξηση του λειτουργικού κόστους. Σύμφωνα με τα ανώτατα στελέχη της εταιρείας, το διάστημα Μαρτίου/Απριλίου 2023-Μαρτίου 2024 το επιπλέον κόστος λειτουργίας θα ανέλθει στα 60 εκατ. ευρώ.
Από την άλλη πλευρά, βασικός στόχος της Vodafone Ελλάς είναι η ίδρυση θυγατρικής εντός του έτους, η οποία θα απορροφήσει τις υπάρχουσες υποδομές δικτύων οπτικών ινών, αναλαμβάνοντας το έργο της περαιτέρω ανάπτυξης των δικτύων FTTC και FTTH της. Σύμφωνα με το σχέδιο της διοίκησης, με αυτόν τον τρόπο θα χρηματοδοτηθεί η επόμενη φάση ανάπτυξης των δικτύων και θα αξιοποιηθούν οι ευκαιρίες που σίγουρα θα υπάρξουν στον κλάδο των τηλεπικοινωνιακών υποδομών. Σύμφωνα με τα στοιχεία του τελευταίου απολογισμού της Vodafone Ελλάς, το δίκτυο της Vodafone Ελλάς καλύπτει 550.000 νοικοκυριά με υποδομές οπτικής ίνας μέχρι την καμπίνα (FTTC), εκ των οποίων 230.000 καλύπτονται με οπτική ίνα μέχρι το σπίτι (FTTH).
Οι οπτικές ίνες
Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει ότι η κάλυψη με οπτική ίνα μέχρι την καμπίνα θα ανέλθει σε 800.000 σπίτια και επιχειρήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Βόλο, Ιωάννινα, Βέροια και Κοζάνη. Όσον αφορά τις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας, στόχος είναι η προώθηση συμφωνιών χονδρικής με τον πάροχο που θα προσφέρει το χαμηλότερο κόστος. Εξάλλου, πρέπει να σημειωθεί ότι στους στόχους της φετινής χρονιάς συμπεριλαμβάνεται και η έναρξη διάθεσης σταθερών ευρυζωνικών συνδέσεων με ταχύτητες μεγαλύτερες του 1 Gbps. Σε ό,τι αφορά το δίκτυο 5ης γενιάς, η Vodafone Ελλάς προσφέρει κάλυψη 50% στον πληθυσμό, ενώ φέτος ο στόχος είναι να αυξηθεί στο 70% και στο τέλος του 2025 στο 90%.
Συνδρομητική και νέα έργα
Ιδιαίτερο βάρος στην ανάπτυξη της συνδρομητικής τηλεόρασης Vodafone TV αναμένεται να ρίξει η διοίκηση της εταιρείας φέτος, θέτοντας ως στόχο την αύξηση της πελατείας από τις 160.000 στις 200.000 πελάτες.
Σημειώνεται ότι η συνδρομητική τηλεόραση έχει ξεκινήσει συνεργασία με την Disney, ενώ μέσω του Disney+ έχουν προστεθεί 70.000 πελάτες. Επιπλέον, η Vodafone Ελλάς είναι κοντά στην επέκταση της αποκλειστικής συνεργασία με το HBO για μία ακόμη διετία, ενώ μία από τις βασικές προτεραιότητες είναι η διεύρυνση της συμφωνίας με τη Warner, προκειμένου να ενισχύσει το περιεχόμενο που θα είναι διαθέσιμο από το Vodafone TV.
Εκτός από τα παραπάνω, η εταιρεία θέλει να αναπτύξει περαιτέρω το Vodafone Business, το οποίο έχει ιδιαίτερα καλές επιδόσεις και πολλές επιτυχίες, όπως το IoT και τα δίκτυα SD-WAN. Είναι ενδεικτικό ότι ο συγκεκριμένος τομέας αντιπροσωπεύει το 30% των συνολικών εσόδων της Vodafone Ελλάς. Τέλος, στον τομέα των ψηφιακών τεχνολογιών για το Δημόσιο, η εταιρεία υλοποιεί έργα ή πρόκειται να προχωρήσει σε υπογραφή συμβάσεων, που ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ.
Πάντως, πρέπει να σημειωθεί ότι ο ανταγωνισμός στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών αναμένεται να είναι πιο έντονος φέτος, καθώς από τη μία οι εταιρείες θα πρέπει να συμπιέσουν το κόστος λειτουργίας τους, αναπτύσσοντας συνεχώς νέες καινοτόμες και ανταγωνιστικές υπηρεσίες, ενώ από την άλλη οι καταναλωτές, λόγω συμπίεσης των οικονομικών τους, θα έχουν ως βασική επιδίωξη την αναζήτηση των καλύτερων πακέτων στην τηλεφωνία και στη συνδρομητική τηλεόραση.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL