Πριν από 33 χρόνια μια ελληνική εταιρεία σύστησε στο ευρύ κοινό της Ελλάδας ένα προϊόν όχι και τόσο γνωστό για τα δεδομένα της δεκαετίας του ‘80. Ο λόγος για τα spring rolls, τα οποία στις μέρες μας είναι ένα από τα πιο αγαπημένα finger food.
Της ΦΙΛΙΠΠΑ ΒΛΑΣΤΟΥ
Η διορατική Ελένη Νικολοπούλου δραστηριοποιούταν στον χώρο του catering. Προσπαθώντας να… προβλέψει τις γευστικές τάσεις για τα ελληνικά δεδομένα προχώρησε σε μια προϊoντική καινοτομία, την παρασκευή spring rolls. Η επιλογή της δεν ήταν διόλου τυχαία καθώς με καταγωγή από την επαρχία και συγκεκριμένα από την Ηλεία τρέφει μεγάλη αγάπη για τα αγροτικά προϊόντα.
Αρχικά το τότε άγνωστο προϊόν για τους Έλληνες καταναλωτές, μπήκε στα σούπερ μάρκετ και στη συνέχεια σε χώρους εστίασης και σε μεγάλα ξενοδοχεία. «Το λανσάρισμα και η ποιότητα του προϊόντος εκτιμήθηκε από μεγάλες εταιρείες», υπογραμμίζει στην Karfitsa ο marketing manager, Βαγγέλης Ντάσης επισημαίνοντας ότι η φιλοσοφία της εταιρείας από την πρώτη στιγμή βασίζεται στο πώς μπορούν να πάρουν απλές πρώτες ύλες της ελληνικής γης και μεταποιώντας τες σε τελικά προϊόντα να τους δώσουν προστιθέμενη αξία. Η εταιρεία παραλαμβάνει καθημερινά ποικιλία φρέσκων λαχανικών από Έλληνες παραγωγούς και ελληνικές ποικιλίες οσπρίων όπως τα ρεβίθια από το Βόϊο Κοζάνης δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην στήριξη της εγχώριας οικονομίας. Πρόσφατα η εταιρεία έγινε μέλος της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, μετά από πιστοποίηση της Eurocert.
Η καινοτομία και το ρίσκο είναι αναμφίβολα δυο χαρακτηριστικά που διέπουν την ελληνική εταιρεία. «Στρατηγική μας είναι πάντα να διαφοροποιούμαστε», τονίζει ο κ. Ντάσης. Η πορεία της εταιρείας το επιβεβαιώνει. Στη συνέχεια άρχισαν να παρασκευάζουν άλλα προϊόντα που είχαν ως βάση τα λαχανικά, όπως κολοκυθοκεφτέδες, άλλα μεσογειακά ορεκτικά, αλλά και μια ακόμη προϊοντική καινοτομία, τα φαλάφελ, τα οποία ο κ. Ντάσης αναφέρει ότι «αρχίσαμε να τα παράγουμε πριν γίνουν διατροφική τάση. Βασικό στοιχείο διαφοροποίησης των προϊόντων από άλλα αντίστοιχα ήταν και παραμένει η ποιότητα των πρώτων υλών, οι οποίες σε συνδυασμό με τη μαγειρική τέχνη της εταιρείας, δίνουν τη φυσική νοστιμιά χωρίς τη χρήση ενισχυτικών γεύσης».
Από τα vegetarian προϊόντα μετεπήδησαν στα vegan. Για την ακρίβεια το 2016 άρχισαν να «ζυμώνουν» την σκέψη με τα πρώτα εγχώρια πιστοποιημένα vegan κατεψυγμένα προϊόντα Veganact. To 2019, μέσα από συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο παρουσιάστηκαν τα προϊόντα φυτικού κρέατος Genius και έκτοτε έχουν κατακτήσει αρκετά βραβεία, όπως, μεταξύ άλλων, το Veganact Genius Burger: Χρυσό και Platinum βραβείο στα Healthy Diet Awards 2022, Veganact Σνίτσελ λαχανικών-Superfoods Ασημένιο βραβείο στα Healthy Diet Awards 2022, Veganact: Vegan Food Brand of the Year 2020. «Τα προϊόντα Veganact έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού εγχώρια με την παρουσία τους σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες supermarket αλλά και σε πολλές μικρότερες», τονίζει ο κ. Ντάσης.

Όσον αφορά την συγκεκριμένη αγορά, της vegan διατροφής, ο κ. Ντάσης τόνισε ότι καταγράφεται συνεχώς ανοδική πορεία. Ένας βασικός λόγος της μεγάλης απήχησης που σημειώνουν αυτού του είδους προϊόντα, της plant-based διατροφής, είναι ότι καταναλώνονται αρκετά και από τους flexitarians, δηλαδή τους ανθρώπους που ακολουθούν μια ευέλικτη διατροφή, οι οποίοι καταναλώνουν μεν κρέας, αλλά με μειωμένη συχνότητα.
Vegan ελληνικά προϊόντα μέχρι την Αμερική
Η εταιρεία πέρα από τα εγχώρια σημεία πώλησης εξάγει προϊόντα της και στο εξωτερικό, σε χώρες της Ευρώπης, αλλά και στην Αμερική και τον Καναδά, δίνοντας την δυνατότητα ακόμη και στους Έλληνες της ομογένειας να γευτούν ελληνικό vegan μπιφτέκι και άλλα προϊόντα που μυρίζουν … Ελλάδα.
Φιλικά προϊόντα προς το περιβάλλον

Ο κ. Ντάσης εξήγησε επίσης πώς ένα vegan προϊόν είναι φιλικό προς το περιβάλλον από την αρχή της παρασκευής του μέχρι και την στιγμή που θα καταναλωθεί. «Μετά τη διατήρηση καλής υγείας, η προστασία του περιβάλλοντος είναι ένας σημαντικός λόγος να αυξήσουμε την κατανάλωση φυτικών γευμάτων. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των σύγχρονων μεθόδων μαζικής παραγωγής του κρέατος. Σημαντική δράση της εταιρείας μας για την προστασία του περιβάλλοντος είναι επίσης οι δράσεις που αναλαμβάνουμε κατά της σπατάλης των τροφίμων. Αυτό που συμβουλεύουμε τους πελάτες και τους καταναλωτές μας είναι να προσπαθούν να μειώσουν την σπατάλη του φαγητού, ένα φαινόμενο που είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα στην χώρα μας», τονίζει.


«Ως εταιρεία προσπαθούμε μέσα από τα προϊόντα μας να δίνουμε λύσεις στους καταναλωτές και στους επαγγελματίες, ώστε να αποφύγουν την σπατάλη του φαγητού. Αυτό γίνεται διότι εμείς επεξεργαζόμαστε την πρώτη ύλη με την μέγιστη δυνατότητα. Έτσι ο αγοραστής του προϊόντος μας αποφεύγει να διαχειριστεί σε μικρή κλίμακα πρώτες ύλες που θα τους δημιουργήσουν φύρα κατά την επεξεργασία τους και χρησιμοποιεί ακριβώς την ποσότητα που χρειάζεται», αναφέρει.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Ντάση, η εταιρεία το 2022 απέκτησε σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης ISO 14001:2015 το οποίο πλέον αποτελεί δέσμευση όλων των εργαζομένων και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής εργασίας για να επιτευχθούν οι στόχοι του προτύπου.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA




