Case study: Κέβιν Σπέισι - Karfitsa.gr
Αρθρογραφία – Μόνιμες στήλες

Case study: Κέβιν Σπέισι

Ο Κέβιν Σπέισι κατέρρευσε μέσα σε μια νύχτα ως βιαστής ανηλίκου ηθοποιού, ουδέν αποδείχτηκε και σήμερα δίνει διαλέξεις για την άνοδο και πτώση στη βιομηχανία θεάματος. Η επιστροφή του σ’ αυτήν είναι θέμα χρόνου.

Γράφει ο Δημήτρης Δραγώγιας

Πριν από τέσσερα χρόνια η Αμερική συγκλονίζεται από τις αποκαλύψεις που έχουν να κάνουν με τις σεξουαλικές παρενοχλήσεις του δημοφιλούς παραγωγού του Χόλυγουντ Χάρβει Γουαϊνστάιν. Λίγο αργότερα ένας ηθοποιός που μετρούσε μια ξαφνική επιτυχία από το ρόλο του στο Star Trek – Discovery Αντονι Ραπ αποφασίζει να δημοσιοποιήσει περιστατικό απόπειρας βιασμού του στο μακρινό 1986 από τον Κέβιν Σπέισι. Το γεγονός αυτό καθεαυτό θα έμοιαζε με σεναριακό μοτίβο δυο μεθυσμένων ομοφυλόφιλων ανάμεσα στους οποίους αποδείχτηκε τελικώς ότι ουδέν συνέβη, αν δεν σκανδάλιζε η ηλικία των δυο πρωταγωνιστών. Εκείνος ήταν 14 ετών και ο ανερχόμενος τότε Σπέισι 26. Τα υπόλοιπα γεγονότα εκτυλίχτηκαν κινηματογραφικά. Η κατάρρευση του Σπέισι ήταν ταχύτατη. Ακόμη και το NetFlix που του χρωστούσε την απογείωση ελέω House of Cards τον απέλυσε με συνοπτικές διαδικασίες. Εκδιώχθηκε από παντού. Και το κυριότερο, ελάχιστοι συνάδελφοί του βρήκαν το κουράγιο να πουν ένα λόγο παρηγορητικό για εκείνον. Δυο χρόνια αργότερα, όλες οι κατηγορίες του Ραπ αποσύρθηκαν και το δικαστήριο έβαλε την υπόθεση στο αρχείο. Ο Κέβιν Σπέισι όμως ποτέ δεν κλήθηκε σε δουλειά. Πλην μιας περίπτωσης όταν πέρσι με την έναρξη της πανδημίας προσκλήθηκε να μιλήσει διαδικτυακά στο επιχειρηματικό συνέδριο «Bits & Pretzels». Τι είπε;  Ο κόσμος μου άλλαξε τελείως το φθινόπωρο του 2017. Η δουλειά μου, πολλές από τις σχέσεις μου, η θέση μου στη βιομηχανία του θεάματος χάθηκαν μέσα σε λίγες ώρες», είπε ο Σπέισι στο βίντεο που αναρτήθηκε στο YouTube στις 4 Απριλίου.

Η υπόθεση Λιγνάδη μοιάζει σε αρκετά σημεία σε ό,τι αφορά αυτό το ταξίδι για το οποίο έκανε λόγο ο Σπέισι: Την αντοχή του στη βιομηχανία του θεάματος. Είπε ότι η καριέρα του ήταν σαν να οδηγείς ένα αυτοκίνητο. «Όταν το αυτοκίνητο σταματά να δουλεύει είτε λόγω βλάβης είτε λόγω πολυκαιρίας χάνεις την αίσθηση του χώρου ή χειρότερα του εαυτού σου, του ποιος είσαι. Και αυτό ακριβώς συνέβη στη δική μου περίπτωση». Αν σ’ αυτό το … ταξίδι προσθέσει κανείς εκτός από το ακατάλληλον διά ανηλίκους και οποιονδήποτε κυβερνητικό συσχετισμό, οι Ελληνες χρήστες των Social media κάνουν ατελείωτο πάρτι. Θα μπορούσε να αποτελέσει ακόμη κι ένα θαυμάσιο εγχειρίδιο αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης από ρεαλιστικά προβλήματα όπως η επιβίωση εν μέσω πανδημίας, η οικονομική ανέχεια που την προκαλεί. Ακόμη και τα ελληνοτουρκικά, αλλά οι ροζ ιστορίες πάντοτε δημιουργούν ίντριγκα κι όχι – μόνο – κατάθλιψη, άλλωστε ένας επαπειλούμενος πόλεμος ποτέ δεν υπήρξε δημοφιλής ή θέμα για memes. Δεν αποκλείεται οι υποθέσεις Λιγνάδη, ή Φιλιππίδη, Χαϊκάλη και λοιπών να καταχωνιαστούν στο αρχείο. Αν και όποτε φτάσουν κάποιες από αυτές στο δικαστήριο, συνήθως εκδικάζονται όταν η προσοχή της κοινής γνώμης είναι στραμμένη αλλού κι όταν ο καπνός διαλύεται. Αλλά το στίγμα μένει κι άλλωστε αυτή είναι και η μέγιστη τιμωρία ενός θύτη που προέρχεται από το χώρο του θεάματος. Για έναν ηθοποιό, τραγουδιστή καλλιτέχνη, η δημόσια διαπόμπευση ισοδυναμεί με μεσαιωνικό αφορισμό.

Η λεπτή γραμμή ισορροπίας που ξεχωρίζει την ήρα από το στάρι και τα χλωρά από τα ξερά, ουσιαστικά χάνεται μπροστά στην δίψα για αίμα ενός μπερδεμένου και χαοτικού κοινού ειδικά όταν εκείνο βρίσκει ψευδεπίγραφη επίφαση ενδιαφέροντος στα social media. Είναι το ίδιο κοινό που θα διαρρηγνύει τα ιμάτιά του σε επόμενες καταγγελίες που θα αφορούν τον καλλιτεχνικό κόσμο, του τραγουδιού, το δικηγορικό, των εκπαιδευτικό, το δημοσιογραφικό όπου οι καταγγελίες θα διαδέχονται η μία την άλλη και τα δικαστήρια δε θα χωράνε δίκες άλλου είδους. Είναι το ίδιο κοινό που chatάρει με αγνώστους στο Instagram και FB, καβλαντίζοντας με πιτσιρίκια και κρύβοντας τα μηνύματα από τους ή τις συντρόφους τους. Κανείς δε θα εξετάσει αν οι καταγγελίες είναι αληθινές ή δραματικές. Τεκμήριο αθωότητας δεν υπάρχει. Όσο το κοινό δεν εμπιστεύεται την ελληνική δικαιοσύνη και τους θεσμούς, άλλο τόσο φέρεται διατεθειμένο να καταδικάσει τον οποιονδήποτε αρκεί και μόνο να αναρτηθεί μια καταγγελία σε βάρος του στο FB.

Όσο για τον Κέβιν Σπέισι; Ναι, τώρα είναι εκτός παιχνιδιού… Αλλά δεν είμαι καθόλου βέβαιος αν θα έβαζα στοίχημα σε μια θριαμβευτική επιστροφή του στη βιομηχανία του θεάματος με σενάριο την υπόθεσή του. Ειδικώς, αν το τέλος του είναι άδοξο. Εσείς θα βάζατε, για τους Λιγνάδηδες , Φιλιππίδηδες και Χαϊκάληδες;

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

 

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ