, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Η Σμαράγδα Καρύδη μιλά στην Karfitsa: «Η ελληνική περιφέρεια έχει υποφέρει από θεατρικές αρπαχτές»

Συνέντευξη στη Φιλία Νομικού
Με «Το Ψέμα» πραγματοποιεί μόλις  την  4η περιοδεία της καριέρας  της. Γενικά όπως, λέει,  αποφεύγει τις περιοδείες αν δεν την ικανοποιούν πλήρως οι προϋποθέσεις  για μια  φροντισμένη παραγωγή. Όπως υπογραμμίζει, το κοινό της ελληνικής περιφέρειας έχει υποφέρει πάρα πολύ από «αρπαχτές». Φέρνοντας ως καλό παράδειγμα περιοδεύουσας παραγωγής «Το Ψέμα»,  η Σμαράγδα Καρύδη  εξηγεί στην Karfitsa: « Δημιουργήθηκε καινούριο σκηνικό, το roof garden του σπιτιού, ειδικά  για την περιοδεία, ώστε  να μπορεί να σταθεί σε εξωτερικό χώρο».

Πόσο εύκολα θα μπορούσε  να μετατραπεί η συγκεκριμένη παράσταση  από κωμωδία σε δράμα;
Πολύ εύκολα. Άλλωστε και η κωμωδία είναι ένα δράμα ειπωμένο με αστείο τρόπο. Δεν έχει καμία διαφορά. Αυτά που γίνονται στην παράσταση δεν είναι εξωφρενικά , δεν είναι «τραβηγμένα από τα μαλλιά», δεν είναι ψεύτικα. Είναι πράγματα που έχουν συμβεί σε όλο τον κόσμο, για αυτό και υπάρχει τέτοια ανταπόκριση. Ο καθένας μπορεί να αναγνωρίσει, ή τη σχέση του, ή σχέσεις φίλων του. Είναι σαν να κοιτάς από μία κλειδαρότρυπα αληθινά ζευγάρια, κι αυτό είναι πολύ αστείο. Αν «στήσεις αυτί» σε αληθινά ζευγάρια σε καφετέριες, που τσακώνονται, ή που λένε κάτι ,είναι πολύ αστείο, γιατί βλέπεις πράγματα που έχεις πει και πόσο γελοία ακούγονται. Όλα αυτά όμως, δεν παύουν να αποτελούν δράμα για αυτούς που τα βιώνουν.  Κωμωδία είναι μόνο για τους θεατές. Για τους χαρακτήρες του έργου είναι δράμα.
Πώς είναι ο Θοδωρής Αθερίδης σαν σκηνοθέτης;
Σου ανοίγει δρόμους, για να βρεις εσύ το καλύτερο που μπορείς να κάνεις και σε αφήνει απόλυτα ελεύθερο, πάντα μέσα στο πλαίσιο αυτού που θα σου ζητήσει. Αλλά εκεί μέσα εσύ μπορείς να δημιουργήσεις. Δεν σε εγκλωβίζει, ούτε σε στραγγαλίζει . Για αυτό μπορείς να βγάλεις τον καλύτερο εαυτό σου. Ειδικά στην κωμωδία, το πνεύμα της πρέπει να περνάει μέσα από εσένα. Την κωμωδία ο καθένας την εισπράττει διαφορετικά. Για αυτό υπάρχουν καταπληκτικοί ηθοποιοί, που δεν μπορούν να παίξουν κωμωδία. Δεν το «έχουν» το αστείο, δεν το έχουν το «τάιμινγκ»,  δεν καταλαβαίνουν το χιούμορ γιατί δεν διδάσκεται αυτό. Αυτό που κάνει ο Θοδωρής είναι να σε χαλαρώνει και να σε διευκολύνει να βγάλεις το καλύτερο κομμάτι σου και να μπορείς να κάνεις κωμωδία. Ξέρει πολύ καλά τι θέλει , το οργανώνει πάρα πολύ καλά και όλο αυτό γίνεται με χαλαρότητα και όχι με καταπίεση.
Στις πρόβες πριν ανέβει ένα έργο στην σκηνή υπάρχουν γκρίνιες, του αντιμιλάτε;
Μμμ, για να ρωτάτε κάτι έχετε ακούσει (σ.σ.: γελάει). H αλήθεια είναι, παρ’ ότι είμαι πειθαρχημένη ως ηθοποιός στο Θοδωρή, καμιά φορά, επειδή έχω άνεση μαζί του,  μπορεί να φέρω μια αντίρρηση που σε άλλο σκηνοθέτη δεν θα την έφερνα τόσο άμεσα. Θα το έκανα πιο ύπουλα και πιο υπογείως  για να πετύχω αυτό που θέλω. Στο Θοδωρή μπορώ να το πω direct  και είναι αλήθεια ότι μερικές φορές κάνω κατάχρηση αυτής της άνεσης. (σ.σ.: ξαναγελάει).

Υπάρχει ψέμα το οποίο θεωρείται αποδεκτό; Και δεν εννοώ μόνο σε συντροφική σχέση αλλά σε οποιαδήποτε σχέση.
Πολλά, θα μπορούσαν να είναι. Και τα κατά συνθήκην ψεύδη υπάρχουνε και τα ψέματα που είναι  αναγκαία για να προφυλάξεις κάτι. Υπάρχουν τα ψέματα που λες γιατί πρέπει να είσαι ευγενής. Για παράδειγμα δεν μπορείς να πεις στον άλλον ότι το κούρεμα που έκανε είναι αίσχος. Υπάρχουν ψέματα που τα λες για να προστατέψεις μία σχέση σου, ή τον εαυτό σου, ή τον άλλο που δεν είναι ακόμη έτοιμος να ακούσει μία αλήθεια ικανή να τον καταρρακώσει. Αξιολογείς κάθε φορά την κατάσταση και το τι μπορείς να πεις.
Έχετε δώσει τη φωνή σας στην Ελαστίνα  από τους Απίθανους. Πως είναι η διαδικασία της μεταγλώττισης ;
Έχω κάνει και το «Bolt».  Είναι μία πολύ ωραία ιστορία ενός σκύλου, του  Bolt, που τον κάνει ο Θοδωρής. Εγώ κάνω τη γάτα, τη Μήτση,  και τον ποντικό τον κάνει ο Αντώνης Λουδάρος . Έχω κάνει δύο φορές στη ζωή μου μεταγλώττιση, τη μία στους «Απίθανους» και την άλλη στο «Bolt» . Θα χαιρόμουν πολύ να το ξανακάνω, γιατί είναι μία πολύ διασκεδαστική διαδικασία, αν  και δεν είναι εύκολη. Πιέζεσαι πολύ μέσα στο στούντιο και για αυτό δεν μπορείς να γράψεις πάνω από τρείς ώρες, γιατί οι φωνητικές χορδές σου γίνονται μαντάρα.
Ο κόσμος σας αγάπησε πολύ μέσα από την Ντάλια. Θα ήταν ο κόσμος καλύτερος, έστω και λίγο, αν υπήρχε περισσότερη αθωότητα, ή αφέλεια,  όπως αυτού του ρόλου;
Πιστεύω πως αν ο κόσμος αποτελούνταν μόνο από Ντάλιες, δεν θα υπήρχαν πόλεμοι και βία. Δεν ξέρω όμως, κατά πόσο θα προχωρούσε και σε άλλους τομείς, δηλαδή, αν θα είχαμε τεχνολογία, αν θα είχαμε προχωρήσει σε τίποτα, ή αν θα βλέπαμε όλη την ημέρα σαπουνόπερες  χαρούμενοι. Ούτως ή άλλως, όπως ήταν γραμμένο το «Παρά πέντε», ήταν μία πολύ ευτυχής στιγμή και για τον Καπουτζίδη που το έγραψε και  για εμάς, που ήμασταν τυχεροί να το παίξουμε και να το ζήσουμε. Είναι πολύ σπάνιο στην τηλεόραση, να χαίρεσαι που σου έρχεται το επόμενο επεισόδιο με τις σκηνές που έχεις να παίξεις. Αυτό πολύ σπάνια συμβαίνει σε έναν Έλληνα ηθοποιό και είμαι πολύ τυχερή που το έζησα.
Μετά την περιοδεία, από Σεπτέμβρη,  ποια είναι τα σχέδια σας ;
Θα επαναληφθεί «Το Ψέμα» στο θέατρο Μικρό Παλλάς, στην Αθήνα, γιατί ήταν μια παράσταση που πήγε καλά και έτσι πήραμε το θάρρος να την βγάλουμε «βόλτα». Και υπάρχουν και κάποια σχέδια για τηλεόραση που ακόμη δεν μπορώ να αποκαλύψω.
«Το Ψέμα» παρουσιάζεται σήμερα 19 και αύριο 20 Ιουλίου στο Θέατρο Κήπου της Θεσσαλονίκης. Ο Θοδωρής Αθερίδης, η Σμαράγδα Καρύδη, η Μυρτώ Αλικάκη και o Κωνσταντίνος Κάππας θα μάθουν πώς ένα μικρό ψέμα μπορεί να διαταράξει τη ζωή δύο ζευγαριών.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.