17:30, Δευτέρα
27 Ιουνίου 2022

«Η Ελλάδα είναι για… ακριβό τουρισμό»

«Θα άλλαζα τα χρώματα στα κτίρια της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα θα «αφαιρούσα» κι αρκετά απ΄ αυτά (τα κτίρια) για να βάλω στη θέση τους… κήπους. Επίσης θα δημιουργούσα «το πάρκο της ευκαιρίας» ώστε να μη φεύγουν από την πόλη οι ταλαντούχοι άνθρωποι…»
Της @karapanagiotidu

«Το σπίτι του μέλλοντος» για την πολυβραβευμένη σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων Βιργινία Καβράκη είναι οικολογικό και γεμάτο… τέχνη. Η δουλειά της – για όλους τους χώρους – βασίζεται σε… όνειρα και εικαστικές εκπλήξεις. Σχεδιάζει κτίρια ως… σκηνοθέτης. Αναπτύσσει «σενάρια ζωής» που σε απομακρύνουν από την καθημερινότητα και τα… «υπόγεια» της. «Δίνει φτερά» σε τσιμεντένιους όγκους και δημιουργεί έναν ευφάνταστο δημιουργικό κόσμο με… ιστορία και αίσιο τέλος. Όπως λέει στην Karfitsa «Το καλό γούστο δεν σημαίνει απαραίτητα και μεγάλο κόστος… Όμως η πατρίδα μας είναι για ακριβό τουρισμό»
-Τι θα αλλάζατε στη Θεσσαλονίκη;
-Τα ίδια που θα άλλαζα και σε οποιαδήποτε πόλη στην Ελλάδα. Τα χρώματα στα κτίρια. Θα αφαιρούσα και αρκετά και θα φύτευα παντού δέντρα και κήπους. Η Θεσσαλονίκη ιδιαίτερα είναι μια γκρι… γυμνή πόλη. Επίσης επειδή είναι και μία πόλη με πολυτάλαντους ανθρώπους που σταθερά… «χάνονται» και δεν αξιοποιούνται, θα δημιουργούσα το «πάρκο της ευκαιρίας». Σχεδιασμένο στα πρότυπα αρχαίας αγοράς όπου θα μπορούσε ο κάθε ταλαντούχος δημιουργός να δείξει ποιος είναι. Από χειροτέχνες, ζωγράφους μέχρι σεφ, ηθοποιούς, ποιητές… Έχω σχεδιάζει ήδη ένα πρότυπο.
-Ποια περιοχή της Ελλάδας έχει… αισθητική;
-Σε όποια υπάρχουν… οικιστικοί νόμοι. Ένα καλό παράδειγμα είναι η Μάνη η οποία είναι έτσι αιώνες τώρα. Σχεδόν απόκοσμη με αναγνωρίσιμο στυλ, που σταθερά βελτιώνεται…
-Τι άλλο… βελτιώνεται; “Αγοράζουν” τέχνη οι ξενοδόχοι;
Όσο μεγαλώνει ο ανταγωνισμός και τα διεθνή ποιοτικά στάνταρ ο Έλληνας ξενοδόχος πρέπει να ακολουθήσει. Η Ελλάδα είναι για… ακριβό τουρισμό. Εκεί τουλάχιστον πρέπει να προσανατολιστεί. Διαθέτει όλα τα απαιτούμενα και ακόμη παραπάνω. Το καλό γούστο δεν σημαίνει απαραίτητα και μεγάλο κόστος. Αν θέλει να είναι ανταγωνιστικός ποιοτικά και να αυξήσει το κέρδος του πουλώντας ακριβότερα τότε το να αγοράσει τέχνη είναι μονόδρομος. Έναν αρχιτέκτονα η διακοσμητή που θα του δώσει με την παρέμβασή του αυτήν την υπεραξία πρέπει να τον βλέπει ως επένδυση και όχι ως έξοδο.
-Η διακόσμηση όμως δεν είναι πολυτέλεια στις μέρες μας;
-Ο χώρος που ζούμε ή που δουλεύουμε σχεδόν επιβάλλεται να είναι με τέτοιο τρόπο φτιαγμένος ώστε να μας μεταδίδει οικειότητα, ασφάλεια αλλά και καλή διάθεση. Έτσι αυξάνει η αποδοτικότητα στην δουλειά μας ή η ηρεμία στο σπίτι… Ο δε χώρος διασκέδασης ή διακοπών πρέπει να μας ταξιδεύει σε ονειρικές καταστάσεις για να καταλάβουμε ότι διασκεδάζουμε ή ότι πράγματι αποδράσαμε από την καθημερινότητα. Αυτά για να επιτευχθούν θέλουν τον ειδικό τους. Οπότε μόνο πολυτέλεια δεν είναι, μα απολύτως απαραίτητη…
-Ποιο είναι το σπίτι του μέλλοντος;
-Το οικολογικό. Το σπίτι που θα είναι σχεδόν «ένα με την φύση». Άλλοτε θα εναρμονίζεται με το περιβάλλον και άλλοτε θα συμμετέχει ως… γλυπτό. Με μεγάλα ανοίγματα, ανοιχτούς χώρους από φυσικά υλικά. Ενεργειακά καλυπτόμενο από τον ήλιο με ανακύκλωση στις ανάγκες νερού…
Η Βιργινία Καβράκη είναι απόφοιτος του Middlesex University London στο τμήμα αρχιτεκτονικής εσωτερικών χώρων. Πάνω από δυο δεκαετίες η σχεδιάστρια και αρχιτέκτονας εσωτερικών χώρων, δημιουργεί αντισυμβατικούς χώρους, με στόχους να είναι λειτουργικοί και όμορφοι. Ξεκίνησε το γραφείο της στην Θεσσαλονίκη το 1993. Το 1995 υλοποίησε το πρώτο Boutique Hotel στην Ελλάδα το Egnatia. Το 2002 άνοιξε νέο γραφείο στην Αθήνα όπου και διατηρεί μέχρι σήμερα. Έχει ολοκληρώσει πάνω από 300 χώρους όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια, πολιτιστικούς πολυχώρους, μπαρ, club, Βίλες, γυμναστήρια, αίθουσες τέχνης, θέατρα, γραφεία, εμπορικά καταστήματα, εκθεσιακά περίπτερα. Επίσης σχεδιάζει έπιπλα κι αντικείμενα διακόσμησης έως και ρούχα, πιάτα ή «οτιδήποτε χρειάζεται στυλ και αρμονία για τους χώρους που δημιουργεί» Δίδαξε σχεδιασμό πολυχώρων στο Applied Arts Studies (AAS) college, στον τμήμα Interior Architecture. Η Βιργινία Καβρακη και η εταιρία της «virgidesign» είναι διακεκριμένη για το σχεδιασμό των πολυβραβευμένων και high rating Boutique hotels. Το πρόσφατο- επίσης βραβευμένο και πολύ επιτυχημένο- είναι το Boutique Hotel Hemera. Πρόσφατα έχει παρουσιάσει πιλοτικό καινοτομικό Boutique body and soul spa center. Μεταξύ άλλων έχει σχεδιάσει τo boutique hotel Astoria Budva, το Astoria Kotor – το οποίο το Lonely Planet συμπεριέλαβε στα must visit με προνόμιο το σχεδιασμό του στο Montenegro. Επίσης σχεδίασε το μεγαλύτερο κομμάτι του ΒΙΛΚΑ στη Θεσσαλονίκη, τον πολυχώρο Da Vinci στην Αγία Παρασκευή, το Prive Ferrari club Greece το Torre a Mare τουριστικό συγκρότημα αναψυχής στα Σύββοτα Θεσπρωτίας, prive club Fever στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και πολλά άλλα… (φωτο από δουλειές της κα Καβράκη)