, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Η ταινία του γιου του πρώην υπουργού! (VIDEO)

Κεντρική
του Βαγγέλη Στολάκη
Πρωταγωνιστής ένας αγρότης, ο Βασίλης Κεσσάριος, από το Κιλκίς που εξαιτίας της οικονομικής κρίσης δεν μπορεί να είναι… «εντάξει» στις υποχρεώσεις του! Φτάνει στο σημείο να χάσει το σπίτι του και τον καταδιώκει η αστυνομία. Και τότε αρχίζει η περιπέτεια του και αποτυπώνεται στην… κάμερα του Βασίλη Κιλτίδη και των συνεργατών του. Η «Κακή Αρχή- Bad Start», μια ταινία δράσης, που σκοπό έχει να ενεργοποιήσει το νεανικό κοινό της χώρας με διεύθυνση παραγωγής… Θεσσαλονίκης, μακριά από το Αθηναϊκό Κέντρο λήψης αποφάσεων και… επιχορηγήσεων, και γυρισμένη κυρίως Κιλκίς, ιδιαίτερη πατρίδα του παραγωγού και σεναριογράφου, στοχεύει να γίνει το νούμερο ένα των ελληνικών box office, ενώ ήδη έχει σταλεί σε διεθνή Φεστιβάλ! Πρόκειται για μια πρωτοποριακή περιπέτεια δράσης βασισμένη στη νέα ελληνική πραγματικότητα, μη χρηματοδοτούμενη, βασισμένη σε πρωτότυπο σενάριο που συνδυάζει το κοινωνικό δράμα, τη δράση και το πολεμικό υπερθέαμα. Ο Βασίλης Κιλτίδης, γιος του πρώην υπουργού της Νέας Δημοκρατίας, δεν ασχολήθηκε με την πολιτική όπως ο πατέρας του και γυρίζει ταινίες. Το τελευταίο του δημιούργημα αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του την επόμενη κινηματογραφική σεζόν.

 
Tι πραγματεύεται η νέα σας ταινία και από πού επηρεαστήκατε;
Η ταινία πραγματεύεται το φαινόμενο της αντίδρασης απέναντι σε καταπιεστικές καταστάσεις. Το πώς ο φόβος μπορεί να μεταστρέψει τον άνθρωπο σε μηχανισμό αντίδρασης. Ο φόβος από μόνος του, είναι μια καταπιεστική κατάσταση, την οποία βιώνει η ελληνική κοινωνία της κρίσης. Η ταινία, εν τέλει, πραγματεύεται τον ίδιο της τον τίτλο. Την «Κακή Αρχή»  που μπορεί να γίνει πάνω σε χειρισμούς κρίσιμων καταστάσεων και την άγνωστη κατάληξη στην οποία μπορεί να οδηγήσει αυτή η «Κακή Αρχή». Από πού επηρεάστηκα;  Είμαι αμετανόητο παιδί των 80’s και λάτρης των ταινιών δράσης. Δεν θα μπορούσα να μην έχω επηρεαστεί από τις παγκόσμιες φιγούρες του είδους, όπως αυτές του Sylvester Stallone και του Arnold Schwarzenegger, για παράδειγμα, οι οποίοι πρωταγωνίστησαν σε ταινίες δράσης με κοινωνικό και μελλοντολογικό περιεχόμενο.
Πόσο δύσκολο είναι να… «περπατήσει» μια ταινία που γυρίστηκε στη Βόρεια Ελλάδα και όχι στην Αθήνα που είναι τα κέντρα λήψης αποφάσεων και… επιχορηγήσεων;
Το θέμα δεν είναι το πού γυρίζεται μια ταινία. Το να δημιουργήσεις μια ταινία είναι δύσκολο από την φύση του. Για μένα, είναι η πιο δύσκολη και προκλητική δουλειά στον κόσμο. Το απογοητευτικό για την Θεσσαλονίκη, είναι το γεγονός ότι κανείς δεν δημιούργησε για τον χώρο του κινηματογράφου την επαγγελματική συνείδηση που χρειάζεται για να εκτελεστεί μια ταινία. Το ανθρώπινο δημιουργικό υλικό της Θεσσαλονίκης μεταναστεύει μαζικά στην Αθήνα και το μεγαλύτερο μέρος του επιστρέφει επιλέγοντας να κάνει μια άλλη δουλειά. Κακά τα ψέματα. Η Θεσσαλονίκη είναι εγκλωβισμένη σε ερασιτεχνικές δημιουργίες  μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και αυτή είναι μια κατάσταση που συντηρείται από όλους τους επίσημους φορείς. Σκόπιμα ή άσκοπα, δεν ξέρω ακόμη, αλλά ας αναλάβουν τις ευθύνες τους. Η αγορά οπτικοακουστικών έργων δεν πρόκειται να κινηθεί στην πόλη μας έτσι όπως είναι τα πράγματα αυτή τη στιγμή. Πρέπει να βρούμε τον δρόμο μας μεταξύ δημιουργίας και επιχειρηματικότητας.
arms_dealer_areti
Ποιες περιοχές επιλέξατε για τα γυρίσματα της ταινίας και γιατί;
Επέλεξα κυρίως εξωτερικά γυρίσματα χάριν της αυθεντικότητας του έργου. Τοποθεσίες στο νομό Κιλκίς που βρίσκονται κοντά στην Θεσσαλονίκη. Γνώριζα καλά την περιοχή του Κιλκίς λόγω προσωπικής καταγωγής. Επέλεξα σε αυτή την προσπάθεια να τιμήσω με τον τρόπο μου μια περιοχή που με γέμισε με καλές παιδικές αναμνήσεις. Περιοχές όπως ο Μικρόκαμπος, οι Κάτω Απόστολοι, η λίμνη Πικρολίμνη είναι στην ουσία τα χωριά μου. Υπήρχε πάντα κάτι που με τραβούσε σε αυτές τις κινηματογραφικές τοποθεσίες. Βουρκώδη τοπία, λίμνες, κανάλια, βουνά, ποτάμια, βραχώδεις λόφοι, νταμάρια και άλλα παρόμοια που ταίριαζαν τόσο πολύ στην αισθητική της ταινίας. Ήταν η συγκυρία μιας υποκειμενικής και αντικειμενικής επιλογής, ταυτόχρονα.
Πόσο δύσκολο είναι να δημιουργήσεις μια ταινία εξ’ αρχής, δηλαδή να έχεις πρωτότυπη ιδέα και να μην στηριχτείς σε κάποια ιδέα του εξωτερικού, κάτι που κάνατε στο «Κακή Αρχή – Bad Start»;
Eίμαι κατ’ εξοχήν άνθρωπος της διαφοροποίησης. Δεν θα έγραφα ποτέ ένα σενάριο πάνω σε κάτι που έχω ξαναδεί ή πάνω σε ένα ήδη υπαρκτό βιβλίο. Σαφώς και είμαι επηρεασμένος από κινηματογραφικές και αναγνωστικές εμπειρίες μιας ολόκληρης ζωής, αλλά για μένα το ζητούμενο σε μια ιστορία, είναι η σύνθεση όλων των υπαρκτών στοιχείων να οδηγεί σε ένα διαφοροποιημένο αποτέλεσμα. Σαφώς και η πρωτογενής ιδέα είναι ό,τι πιο δύσκολο. Θεωρώ τα διασκευασμένα σενάρια… προχειροδουλειά κι ευθυνοβία. Είναι σαν να μη θέλεις να έχεις ευθύνη για την έκβαση της υπόθεσης.
Η ταινία προορίζεται για κινηματογραφικές αίθουσες και αν ναι, πότε; Θα συμμετέχετε σε κάποιο Φεστιβάλ;
Πάνω από όλα, η ταινία προορίζεται για τον κόσμο γενικότερα και όχι μόνο για τον κόσμο του κινηματογράφου, υπό την στενή έννοια του φεστιβαλικού κοινού. Απώτερος στόχος μιας παραγωγής αυτού του εύρους, είναι πάντα η διανομή στις εμπορικές αίθουσες κι έχουν ήδη γίνει κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Το πότε θα δούμε την ταινία στις αίθουσες, θα είναι αποτέλεσμα προσεκτικής έρευνας και θα ανακοινωθεί από πολύ πιο πριν. Σίγουρα θα διεκδικήσουμε την θέση που μας αξίζει και στα διεθνή φεστιβάλ και στις εμπορικές κινηματογραφικές αίθουσες.
backstage_asvestochotiΜε ποιο τρόπο επιλέξατε τους πρωταγωνιστές της ταινίας και γιατί επενδύσατε σε νέους ανθρώπους και όχι σε… αναγνωρίσιμα και δοκιμασμένα υλικά;
Θα ήταν ακύρωση του ίδιου του εαυτού μου να μην κινηθώ με νέους και ανερχόμενους συντελεστές. Εγώ ο ίδιος εκπροσωπώ αυτή την επιλογή μου. Έφτιαξα μια εταιρεία στα 28 μου χρόνια κι έκτοτε μάχομαι για την επιβίωσή της μέσα στο πιο άρρωστο κι ελεγχόμενο οικονομικό τοπίο. Δεν λειτουργώ ποτέ εκ του ασφαλούς. Επελέγησαν κυρίως άτομα που αποτελούσαν ρίσκο λόγω του νεαρού της ηλικίας τους. Άλλοι με δικαίωσαν περισσότερο και άλλοι λιγότερο. Βιώνεις, μαθαίνεις, συνεχίζεις. Υπήρξε πάντως ένας συγκερασμός παλιού και νέου στην όλη προσπάθεια. Αυτό θα το διαπιστώσετε με μια ματιά στο cast  και στο crew της ταινίας. Το νέο γεννιέται από το παλιό. Οι νέοι από μόνοι τους, είναι απλώς νέοι σε χρόνια.
Πόσο δύσκολο είναι το παιδί ενός πολιτικού να μην ασχολείται… με την πολιτική;
Επιλογές είναι αυτά. Εξαρτάται από το πόσο βλέπεις τον εαυτό σου σαν μια συνέχεια ή σαν ένα νέο ξεκίνημα. Προσωπικά πιστεύω ότι οι άνθρωποι γεννιούνται διαφορετικοί από αυτούς που τους γέννησαν. Πολλές φορές μπορεί να μην έχουν και καμία συμπεριφορική ομοιότητα με αυτούς που τους έφεραν στον κόσμο. Πάντως δεν απαρνείσαι κάποιον επιλέγοντας τον δρόμο σου. Την πολιτική δεν θα την άντεχα με τίποτα έτσι πως διαμορφώθηκαν τα πράγματα. Εγώ θέλω να ορίζω τις αποφάσεις μου. Οι πολιτικοί δεν ορίζουν τις αποφάσεις τους. Μάλιστα, το να ορίζουν άλλοι τις αποφάσεις τους το ονομάζουν «διαπραγμάτευση» στις μέρες μας. Ευτυχώς, αντίστοιχη αντίληψη είχε και ο πατέρας μου και γλίτωσε από αυτή τη νέα «μόδα».
img1 - Copy
Στο υποθετικό σενάριο το σημερινό πολιτικό σύστημα να γινόταν… ταινία, τι τίτλο θα είχε και τι είδος θα ήταν;
Θέλω να το φανταστώ δημιουργικά αλλά και ρεαλιστικά ταυτόχρονα, διότι το έζησα επί πολλά χρόνια εκ των έσω. Θα ήταν σίγουρα ένα πολιτικό θρίλερ με κυρίαρχα τα στοιχεία της συνωμοσίας, της διαπλοκής, της διαφθοράς και της αντικατασκοπείας. Σίγουρα θα ήταν action movie! Ο τίτλος; Προκλητικό ερώτημα… ”Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ – THE GREAT BETRAYAL” είναι το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό. Πάντως την άποψή μου για το πολιτικό σύστημα θα την βρείτε και μέσα στην εξέλιξη της «Κακής Αρχής», μεταξύ σοβαρού κι αστείου, εν μέσω δράσεως και εντάσεως, κάπου μεταξύ showtime και πολεμικού θεάματος.
 
Η πλοκή
Η ιστορία εκτυλίσσεται μέσα από τον χαρακτήρα ενός νεαρού συμπαθητικού αγρότη ο οποίος κινδυνεύει με δήμευση περιουσίας και κατά συνέπεια αντιδρά με ακραίο τρόπο όταν έρχεται η ώρα να χάσει το σπίτι του. Η αστυνομία αναγκάζεται να τον καταδιώξει μέσα στις χαρακτηριστικές κινηματογραφικές τοποθεσίες στην περιοχή του Κιλκίς. Ο ήρωας δεν παραδίδεται και η κατάσταση κλιμακώνεται ανάμεσα σε αυτόν και τους διώκτες του. Η δράση εντείνεται όταν η τοπική κοινωνία αποφασίζει να τον στηρίξει, οπότε και η ιστορία μας μπαίνει σε μια πιο κοινωνική διάσταση. Μια ομάδα κακοποιών που έχει προηγούμενα με τον ήρωα και την παρέα του βρίσκει την ευκαιρία μέσα στην γενικευμένη εμπόλεμη κατάσταση κι επιχειρεί να κλείσει τους λογαριασμούς της με τον πρωταγωνιστή. Η εξέλιξη της ιστορίας περνάει σε μια άλλη διάσταση, όταν οι κρατικοί αξιωματούχοι συγκρούονται με έναν βάναυσο παρακρατικό φορέα τον οποίο μέχρι πρότινος είχαν με το μέρος τους. Το  τετράγωνο των καλών, των κακών, του κράτους και του παρακράτους, έχει πλέον στηθεί όταν φτάνουμε στο αποκορύφωμα της δράσης, σε μια πολεμική ορεινή τοποθεσία στην οποία οι ήρωες έχουν φτάσει έπειτα από πειρατεία ελικοπτέρου της αστυνομίας.
img5 - Copy
Οι συντελεστές
Το στοίχημα για τον πρωτοεμφανιζόμενο Αντώνη Ζαφειρόπουλο που είναι ο πρωταγωνιστής και ο οποίος έρχεται με τις καλύτερες περγαμηνές με σπουδές στη Νέα Υόρκη γύρω από τον κινηματογράφο και την τηλεόραση είναι μεγάλο. Μαζί του στην ταινία βλέπουμε τους: Ανατολή Γρηγοριάδου (Μπρούσκο ΑΝΤ1),  Γιάννης Ποιμενίδης (Εκδρομή ΑΝΤ1), Σλάβι Σλάβοφ, Σπύρος Σαραφιανός (Κλεμμένα Όνειρα, MEGA), Γεωργία Πιερρουτσάκου, Τάσος Μπαρνιαδάκης, Πέτρος Φραγκόπουλος, Θόδωρος Κρούκας, Δημήτρης Τσιλινίκος, Αναστάσης Ροίλος, Αρετή Κυριώτη. Σκηνοθετούν οι: Πάρος Γρηγοράκης και Βασιλειάδης. Παραγωγός και σεναριογράφος είναι ο Βασίλης Κιλτίδης και η Fig Leaf Media Production SA με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

#Tags: Karfitsa

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.