fbpx

, Τετάρτη
17 Ιουλίου 2024

search icon search icon

Χριστίνα Κανατάκη:Στη ΔΕΠΘΕ «εκπαιδευτήκαμε» να δουλεύουμε υπό το καθεστώς διαρκούς απειλής…

kanataki«Στη ΔΕΠΘΕ έχουμε «εκπαιδευτεί» να δουλεύουμε υπό το καθεστώς διαρκούς απειλής» λέει στην «Κ» η Χριστίνα Κανατάκη σχολιάζοντας τα όσα ακούγονται τους τελευταίους μήνες  για «λουκέτο» στα Δημοτικά Μέσα Ενημέρωσης σε όλη τη χώρα. Η δημοσιογράφος και παρουσιάστρια της TV100 μιλάει ακόμη στην «Κ» για το… «μπλέξιμο» της με την τηλεόραση και για το αν έχει άγχος για τα νούμερα τηλεθέασης, παραδέχεται ότι προτιμάει τα talk shows και τις συνεντεύξεις από την παρουσίαση δελτίου ειδήσεων, γιατί της λύνουν περισσότερες απορίες και αποκαλύπτει τα επόμενα επαγγελματικά της σχέδια…

Συνέντευξη στην Μαρία Βλάχου

Από τη Φιλοσοφική Σχολή Θεσσαλονίκης και τις σπουδές στο παιδαγωγικό πως προέκυψε  το πολιτιστικό ρεπορτάζ και η παρουσίαση εκπομπών;

Αναπάντεχα. Ποτέ δε με φανταζόμουν να επιστρέφω στις αίθουσες ως… καθηγήτρια. Χρωστάω ευγνωμοσύνη σ’ έναν φίλο που συνάντησα τυχαία. Έψαχνε ένα κορίτσι για μια δουλειά σ’ ένα περιοδικό, δήλωσα πρόθυμη, μετά ανακάλυψα ότι έψαχνε κάποια και για την τηλεόραση κτλ κτλ.

Το ξεκίνημα σας ήταν εύκολο ή αντιμετωπίσατε δυσκολίες;

Δε θυμάμαι δυσκολίες εκτός από τις αναμενόμενες της περιόδου προσαρμογής. Δυσκολίες ή ευκολίες, σημασία έχει πόση δουλειά πατάς.

Τι εκπομπές και ποιους συναδέλφους σας παρακολουθείτε στην τηλεόραση ή ακούτε στο ραδιόφωνο;

Παρακολουθώ με κάθε ευκαιρία ντοκιμαντέρ, όπου τα πετύχω. Ραδιόφωνο ακούω, πια, δυστυχώς μόνο στα ταξί. Οι α-πόψεις μου συμπίπτουν με εκείνες των ταξιτζήδων: FM100, Realfm, Ράδιο Θεσσαλονίκη ακόμη και Metropolis!

Άγχος για τα νούμερα της εκπομπής σας έχετε;

Είναι τέτοιος ο σκοπός λειτουργίας της Δημοτικής Τηλεόρασης, όπως και των λοιπών Δημοτικών Μέσων, που μας προσφέρουν την πολυτέλεια να εργαζόμαστε απαλλαγμένοι από το άγχος της τηλεθέασης. Φυσικά δε σημαίνει πως οι επιλογές των θεμάτων υπολείπονται σε ενδιαφέρον. Συν τοις άλλοις η αγορά της Θεσσαλονίκης δεν προσφέρεται για τέτοια άγχη. Τα σχόλια των τηλεθεατών είναι τα πιο αξιόπιστα νούμερα.

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σας σχέδια;

Ένα γυναικείο site που είναι σχεδόν έτοιμο και γιατί όχι μια Web TV με φίλους.

Στο παρελθόν είχατε κατέβει υποψήφια δημοτική σύμβουλος. Θα το επιχειρούσατε ξανά;

Προτιμώ να βοηθώ με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Δεν είμαι σίγουρη ότι θα είχα τη διάθεση που χρειάζεται για να το κάνω καλά μέσα από ένα δημοτικό συμβούλιο.

Αν ζούσατε στην Αθήνα πιστεύετε ότι θα είχατε άλλες, ίσως και περισσότερες επαγγελματικές ευκαιρίες;

Φυσικά. Και σε μια μεγαλύτερη πόλη, ακόμα περισσότερες. Αλλά βρισκόμαστε πάντα εκεί που επιθυμούμε περισσότερο.

«Πάρτε Θέση» η εκπομπή που παρουσιάζετε και φέτος στην TV 100 με χρηστικά και πολιτιστικά θέματα, με συνεντεύξεις ανθρώπων της τέχνης, του θεάτρου. Οι Θεσσαλονικείς ποιον πολιτισμό αναζητούν;

Δε μπορώ να είμαι σίγουρη για τον πολιτισμό που αναζητούν, αν και παρά τις πάμπολλες εκφάνσεις του, νομίζω ότι είναι απόλυτη έννοια. Μπορώ όμως να μιλήσω για τον πολιτιστικό πειραματισμό μιας ολόκληρης πόλης. Έχω μείνει άφωνη με τις αναρίθμητες μικρές θεατρικές ομάδες, τα υπέροχα μίνι χοροθέατρα, και τις καλλιτεχνικές ζυμώσεις που καθημερινά ξεπηδούν και φιλοξενώ με, σχεδόν, παιδική χαρά.

Είστε από τις γοητευτικές γυναίκες του χώρου. Η εξωτερική εμφάνιση ανοίγει… πόρτες σε αυτή τη δουλειά;

Ακόμα και τα μωρά χαμογελούν πιο εύκολα σε ένα αρμονικό πρόσωπο. Ας πούμε, λοιπόν, ότι θεωρείται ένα έξτρα πλεονέκτημα.

Θα λέγατε «ναι» στην παρουσίαση δελτίου ειδήσεων;

Δε νομίζω ότι θα μου πήγαινε. Προτιμώ τα talk show και τις συνεντεύξεις. Μου λύνουν πιο πολλές απορίες.

Ποιο είναι το χειρότερο που σας έχει συμβεί στον «αέρα»;

Οι μονολεκτικές απαντήσεις των καλεσμένων. Είναι αδύνατον να κάνεις συζήτηση με κάποιον που απαντά με «ναι» και «όχι».Όλα τα υπόλοιπα όπως το αναίτιο άγχος, τα κινητά των καλεσμένων στον αέρα, οι λανθασμένες πληροφορίες που δίνω ή ένα λάθος βίντεο είναι κατά καιρούς η ρουτίνα της δουλειάς.

«Λουκέτα» σε ραδιοφωνικούς σταθμούς και εφημερίδες, τηλεοπτικοί σταθμοί που υπολειτουργούν, στρατιά άνεργων δημοσιογράφων στη Θεσσαλονίκη. Ποιος πιστεύετε ότι ευθύνεται για την κατάσταση αυτή;

Η κρητικιά γιαγιά μου έλεγε μια παροιμία: «Κοινόν που τρώει 38 και δε βγάζει 30 στη φυλακή τον βάζουνε και δεν κατέει γιάντα». Τα ΜΜΕ είναι και αυτά στα θύματα της κρίσης, από τα πρώτα…

Μήπως ο αριθμός των ΜΜΕ ήταν μεγάλος για μία πόλη όπως η Θεσσαλονίκη;

Αναλογικά με την Αθήνα και την ενημέρωση που προσφέρει για ειδήσεις πέραν του λεκανοπεδίου είναι έως και μικρός.

Στο φως της δημοσιότητας ήρθαν στοιχεία για υπεράριθμο προσωπικό, για «χρυσές» αμοιβές και «χρυσές» εκπομπές στην ΕΡΤ. Χρειαζόταν να μπει μία τάξη στην ΕΡΤ; Πως σχολιάζετε το «λουκέτο» και τα όσα ακολούθησαν;

Φυσικά και χρειαζόταν. Αλλά όλα έχουν σωστό και λάθος τρόπο ή έστω τακτική. Η λογική της παύσης της ΕΡΤ ήταν του πανικού.

Τους τελευταίους μήνες ακούγεται όλο και πιο έντονα ότι θα κλείσουν τα δημοτικά Μέσα Ενημέρωσης. Θεωρείτε ότι σήμερα τα δημοτικά ΜΜΕ  στη Θεσσαλονίκη, επιτελούν το έργο τους, και μάλιστα με κλειστή την ΕΡΤ3;

Τον τελευταίο χρόνο στη ΔΕΠΘΕ έχουμε «εκπαιδευτεί» να δουλεύουμε υπό το καθεστώς διαρκούς απειλής, παρά το ότι καταφέραμε να μειώσουμε κατά 60% τον ετήσιο προϋπολογισμό, μειώνοντας τους μισθούς και τον αριθμό του προσωπικού. Ειδικά μετά τις τόσο δυσάρεστες εξελίξεις στην ΕΡΤ3, ο κόσμος αναγνωρίζει πως η ΔΕΠΘΕ του εξασφαλίζει, ως οφείλει, πρόσβαση στην τοπική επικαιρότητα. Και μάλιστα χωρίς να… γκρεμιστεί ο Λευκός Πύργος. Διαφορετικά, σπανίως να συμπεριληφθούν οι καθημερινές ειδήσεις της πόλης σε κεντρικό δελτίο αθηναϊκού καναλιού. Θα έπρεπε να το ζητάμε οι ίδιοι σαν αναφαίρετο δικαίωμα και όχι να του συμπεριφερόμαστε σαν περιττή πολυτέλεια ή να το αμφισβητούμε.

Αν κάνατε δικό σας τηλεοπτικό σταθμό ποιους δημοσιογράφους θα προσλμβάνατε;

Θα το σκεφτώ μόλις εξασφαλίσω το απαιτούμενο budget …

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.