Ήταν το καλοκαίρι της Barbie. Κι ας μην ήταν τόσο ροζ όσο θα περίμενε ο μέσος κινηματογραφόφιλος, αφού το μήνυμα της ταινίας με την πιο αγαπημένη κούκλα σε όλο τον κόσμο είναι «πόσο δύσκολο είναι να είσαι γυναίκα σε έναν κόσμο φτιαγμένο για άνδρες».
Κι ενώ η Barbie κάνει την επανάσταση της στη μεγάλη οθόνη, αποτελώντας ήδη τη μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία στην ιστορία του στούντιο της Warner Bros ύψους 1.3 δισ. δολαρίων, στο προσκήνιο ήρθαν όλες οι άγνωστες λεπτομέρειες της ιστορίας της, όπως η κούκλα στην οποία βασίστηκε η δημιουργία της, αλλά όλοι έσπευσαν να αποσιωπήσουν από την πρώτη στιγμή.
Για του λόγου το ασφαλές η Ρουθ Χάντλερ, μια από μία από τις συνιδρύτριες του γίγαντα παιχνιδιών Mattel είχε τη σχετική έμπνευση όταν σε ένα οικογενειακό ταξίδι στην Λουκέρνη της Ελβετίας μαγεύτηκε μαζί με την κόρη της στη θέα της κούκλας Bild Lilli, που έκλεβε την παράσταση στη βιτρίνα ενός καταστήματος με παιδικά παιχνίδια.
Η Bild Lilli είχε πρωτοεμφανιστεί σε κόμικς στη γερμανική ταμπλόιντ εφημερίδα Bild Zeitung, κάνοντας το ντεμπούτο της στο πρώτο τεύχος της έκδοσης της Axel Springer το 1952.
Η Lilli, μια γραμματέας που δημιούργησε ο σκιτσογράφος Ρέινχαρντ Μποθέιν, είχε αυτοπεποίθηση, πνεύμα και ήξερε τα τρικ του έξυπνου φλερτ.
«Η Lilli έπαιζε με τους άνδρες παίρνοντας προκλητικές πόζες με αποκαλυπτικά ρούχα και εκτοξεύοντας κοφτερές ατάκες σε έναν υποβλητικό διάλογο» έγραψε το 2000 η Ρόμπιν Γκέρμπερ στη βιογραφία της Χάντλερ με τίτλο «Barbie and Ruth».
Η εφημερίδα άρχισε να κατασκευάζει κούκλες Lilli το 1955 λόγω της δημοτικότητας του κόμικ και με σκοπό την προώθηση της εφημερίδας.
Η κούκλα είχε ένα πρόσωπο σε σχήμα καρδιάς, μια κολλημένη ψηλή ξανθιά αλογοουρά, ένα έντονο κόκκινο στόμα και μάτια που κοιτούσαν στο πλάι, στολισμένα με μπλε σκιά και έντονη μάσκαρα.
Τα νύχια της ήταν κόκκινα και τα σκουλαρίκια της εντυπωσιακά. Η Lilli κυκλοφορούσε σε δύο μεγέθη, 19.5 και 28.4 εκατοστών αντίστοιχα και διατίθετο στην αγορά ενηλίκων, οι οποίοι λέγεται ότι την αγόραζαν γενικά ως αστείο δώρο.
«Οι άνδρες έπαιρναν κούκλες Lilli ως δώρα φαρσέρ σε εργένικα πάρτι, τις έβαζαν στο ταμπλό του αυτοκινήτου τους, τις κρεμούσαν από τον καθρέφτη του αυτοκινήτου ή τις έδιναν στις φίλες τους ως υποβλητικά ενθύμια», έγραφε η Γκέρμπερ στο προαναφερόμενο βιβλίο.
Επειδή όμως με την πάροδο του χρόνου, η κούκλα έγινε δημοφιλής και στα παιδιά συνοδεύτηκε σύντομα και από μια πλήρη σειρά αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένων σπιτιών και επίπλων και φυσικά ρούχων για το γραφείο, ρακετών για το τένις και πολλά άλλα. Το 1958, μάλιστα, κυκλοφόρησε ακόμη και μια ταινία ζωντανής δράσης για τη Lilli.
Η Lilli μεταμορφώθηκε τελικά σε Barbie με τη βελτίωση της εμφάνισης της που επιμελήθηκε η Χάντλερ, η οποία μετέτρεψε τα φρύδια της από καμπυλωτά σε δραματικά τόξα και μαλάκωσε τα χείλη της για να φαίνονται πιο φυσικά, φροντίζοντας ταυτόχρονα μαζί με τη Mattel ούτε να ζητηθεί η άδεια των δημιουργών της, ούτε να αγοραστούν τα δικαιώματα για τη χρήση του σχεδίου της, ούτε καν χρησιμοποιηθεί ποτέ ξανά το όνομα της.
Η Barbie κέρδισε τις καρδιές μικρών και μεγάλων και όποια δικαστική προσπάθεια έγινε στη συνέχεια για την αποκατάσταση της αλήθειας χάθηκε μέσα στην παγκόσμια δημοφιλία της.
Πηγή: vradini.gr




