Δημήτρης Μαλισσόβας: «Η Τέχνη κάνει τον κόσμο καλύτερο» - Karfitsa.gr
Συνεντεύξεις

Δημήτρης Μαλισσόβας: «Η Τέχνη κάνει τον κόσμο καλύτερο»

Malissovas Συνέντευξη στο Βασίλη Παπαβασιλείου

Όσο χαμηλών τόνων είναι τόσο ταλέντο του περισσεύει! Οι σκηνοθεσίες του στο «Αγγέλων Βήμα», όπου συνεργάστηκε τα τρία τελευταία χρόνια, αλλά και σε άλλα θέατρα της Αθήνας, στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία. Είναι ευρηματικός, ευφάνταστος, δημιουργικός και διακρίνεται για τον αριστοτεχνικό τρόπο που σκηνοθετεί τα έργα που ανεβάζει. Εκείνο όμως, που τον κάνει ιδιαίτερα να ξεχωρίζει, είναι το χάρισμα του στη συγγραφή θεατρικών έργων. Τα έργα του «Κορίτσια από την Αρχή» με την Πωλίνα και τη Σοφία Βογιατζάκη, «Ο Αλέκος βγήκε από τον Παράδεισο» με τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη και τη Χριστίνα Αλεξανιάν,  καθώς και «Η Πιάφ» με τη Μίλλη Καραλή, το οποίο παίχτηκε επί δύο συνεχείς σαιζόν με soldout παραστάσεις στην Αθήνα (έρχεται και πάλι στη Θεσσαλονίκη στις 4 Ιουλίου στο Θέατρο «Βεργίνα»), απέσπασαν εγκωμιαστικές κριτικές από τους κριτικούς και το κοινό. Ο πολυτάλαντος και πολυσχιδής Δημήτρης Μαλισσόβας έχει να δώσει, και θα δώσει, πολλά και καλά στο ελληνικό θέατρο και στο πολιτιστικό γίγνεσθαι της Ελλάδας…

 Έχεις κάνει πολλές και ενδιαφέρουσες δουλειές, πολλές από τις οποίες σημείωσαν μεγάλη καλλιτεχνική επιτυχία. Ποιες ήταν αυτές;

 Ευτυχώς είμαι από τους τυχερούς – μέχρι στιγμής τουλάχιστον. Όλες μου σχεδόν οι δουλειές είχαν καλλιτεχνική, μα και εμπορική επιτυχία. Ξεχωρίζω την «Piaf»  που πήγε δυο χρόνια στην Αθήνα και συνεχίζει ακάθεκτη και το «Ό Αλέκος βγήκε απ΄τον παράδεισο».

 Είσαι ιδιαίτερα σεμνός και χαμηλών τόνων. Μήπως αυτό λειτουργεί αρνητικά στην ευρύτερη αναγνωρισιμότητά σου;

 Το θέμα είναι κατασκευαστικό. Χαίρομαι να μου λένε πως αρέσει η δουλειά μου, μετά από λίγο όμως ντρέπομαι. Τώρα, αν αυτό λειτουργεί αρνητικά για την εικόνα μου, δεν μπορώ να κάνω κάτι. Και να ήθελα, δεν θα μπορούσα να είμαι αλλιώς.

 Εκτός από τη σκηνοθεσία, γράφεις και τα κείμενα των περισσότερων έργων που ανεβάζεις.

 Το κείμενο σε μια παράσταση είναι το παν. Η αρχή και το τέλος. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου συγγραφέα, ούτε καν ότι γράφω καλά. Αυτά τα δύο έργα, την «Piaf» και τον «Σακελλάριο», δεν τα έγραψα. Τα έζησα. Βίωσα την αλήθεια τους και ανακάλυψα ότι αυτό είναι το μυστικό. Πολλοί μίλησαν επαινετικά για τα κείμενά μου. Τι είναι όμως ένα κείμενο; Και πως γράφει κανείς ένα καλό κείμενο; Δεν ξέρω! Ξέρω μόνο, πως δεν κολακεύομαι από τις λέξεις, τα καλολογικά στοιχεία και τη σωστή δραματουργική δομή. Μου αρκεί να κοιτάξω πρώτα τον εαυτό μου και ύστερα τον θεατή και να του μιλήσω στην καρδιά. Να του μιλήσω στη γλώσσα του, να του ανασύρω μνήμες, να του ξυπνήσω το χαμένο παιδί. Και αν συμβεί αυτό… με κάνει ευτυχή.

 Φέτος θα συνεργαστείς με τη Μιμή Ντενίση σε πολλούς καλλιτεχνικούς τομείς. Θα μπορούσες να μας αναλύσεις αυτή τη συνεργασία;

 Είμαι ενθουσιασμένος! Η Μιμή είναι ένα εξαιρετικό πλάσμα. Έξυπνη και δημιουργική! Μου πάει πολύ! Και σε επαγγελματικό και σε προσωπικό επίπεδο.

Με την Μιμή θα δουλέψουμε μαζί σε έναν καινούργιο χώρο – έκπληξη, που θα μας πει πολλά στο μέλλον. Ανυπομονώ!

 Ποιόν σκηνοθέτη θα ήθελες να έχεις γνωρίσει για να τον ρωτήσεις κάτι;

 Θα έλεγα πρώτο τον Αλέκο Σακελλάριο. Δυστυχώς, δεν πρόλαβα να τον γνωρίσω. Έγραψα όμως γι’ αυτόν. Τον έψαξα. Τον μέλέτησα. Τον αγάπησα. Και πια μπορώ να πω ότι τον ξέρω καλά. Τον ρώτησα νοερά πολλά πράγματα και πήρα τις απαντήσεις μου. Από το θέατρο, θα ήθελα να γνωρίσω τον Peter Brook και από τον κινηματογράφο να είχα γνωρίσει τον Γιώργο Τζαβέλλα. Δεν θα ήθελα να τους ρωτήσω τίποτα. Θα μου αρκούσε ακόμα, και να είμαι η σκόνη από τα παπούτσια τους.

 Σε πόσο σημαντική θέση τοποθετείς τη δουλειά μέσα στη ζωή σου;

 Αγαπώ τη δουλειά μου, μα αγαπώ περισσότερο τη ζωή μου. Προσπαθώ να τα συνδυάσω, όχι πάντα με επιτυχία. Θα ήθελα να έχω περισσότερο χρόνο για την προσωπική μου ζωή. Δυστυχώς είμαι αναγκασμένος να τον κλέβω. Κάτι είναι κι αυτό…

 Ποιός είναι ο ρόλος της Τέχνης;

 Για να κάνει τον κόσμο καλύτερο! Πολλά θα είχαμε κερδίσει αν στρέφαμε όλοι το βλέμμα μας στις τέχνες. Και ειδικά στην Ελλάδα, τη χώρα του πολιτισμού. Θα είχαμε αποφύγει πολλές κακοτοπιές. Και ίσως, αν είχαμε εκμεταλλευτεί τον ήλιο μας, την παράδοσή μας, και δίναμε βάση στη θεατρική μας παιδεία, να μην μιλούσαμε καν για οικονομική κρίση. Η όποια μορφή τέχνης, το λιγότερο που μπορεί να σου χαρίσει είναι ένα χαμόγελο. Κι ένα απλό χαμόγελο, μπορεί να μην είναι αρκετό για να σου φτιάξει τη ζωή… Μπορεί όμως να σου φτιάξει τη μέρα. Κι αυτό είναι σπουδαίο!

 Κατά τη γνώμη σου, υπάρχει καλό θέατρο στην Ελλάδα;

 Αυτή τη στιγμή το καλύτερο. Γίνονται σπουδαία πράγματα. Όλα τα έχουμε. Καλούς ηθοποιούς και καλούς σκηνοθέτες. Ακόμα και σε μικρές ομάδες βλέπει κανείς συγκλονιστικά πράγματα. Μεγάλες παραγωγές βέβαια δεν υπάρχουν ή είναι ελάχιστες. Δεν είναι τελικά όμως το ζητούμενο. Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχω δει πράγματα, που θα τα ζήλευε ακόμα και το West End.

 Τι σημαίνει απλότητα για εσένα στο θέατρο και στη ζωή;

 Απλότητα στο θέατρο είναι ο καθαρός λόγος, οι λιτές ερμηνείες και τα ελάχιστα, έως καθόλου, σκηνοθετικά τερτίπια. Η απλότητα στη ζωή είναι η ελεύθερη σκέψη, η ικανότητα να αγαπάς και οι σωστές επιλογές ανθρώπων.

 Ποια είναι τα επόμενα καλλιτεχνικά σου σχέδια;

Θα γίνουν πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα τον ερχόμενο χειμώνα. Το σίγουρο είναι ότι θα συνεχιστεί η συνεργασία μου με την Μίλλη Καραλή και τον Νίκο Λαβράνο, με μια μουσική παράσταση αφιερωμένη στη «γυναίκα σύμβολο». Επίσης θα συνεχίσω το αγαπημένο μου σπορ τις βιογραφίες, με μία παράσταση για τη ζωή του Frank Sinatra. Kαι φυσικά, θα συνεχιστούν οι παραστάσεις «Piaf» και ο «Αλέκος βγήκε από τον παράδεισο».

 

 

 

 

Σχολιάστε

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.


 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ