ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΟΥΛΗΣ
Στα σκαριά βρίσκεται το νέο δικαστικό μέγαρο μετά την παραχώρηση κτιρίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η σχετική σύμβαση υπογράφηκε τον περασμένο Φεβρουάριο μεταξύ του υπουργείου Δικαιοσύνης, του ΟΛΘ και άλλων εμπλεκόμενων φορέων ενώ μέχρι το τέλος του 2026 η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα παραδώσει τα κτήρια που ανακατασκευάζονται έτσι ώστε να είναι κατάλληλα για τη συμφωνηθείσα χρήση. Εκεί θα στεγαστούν υπηρεσίες του Εφετείου και της Εισαγγελίας Εφετών Θεσσαλονίκης, συμπεριλαμβανομένων και των αναγκαίων ακροατηρίων.
Το παλιό Δικαστικό Μέγαρο, το οποίο εγκαινιάστηκε το 1978, εδώ και αρκετά χρόνια, λόγω της γιγάντωσης της δικαστικής ύλης, του αριθμού των δικαστικών λειτουργών και δικαστικών υπαλλήλων και των δικηγόρων, θεωρείται ανεπαρκές να στεγάσει το σύνολο των δικαστικών υπηρεσιών της πόλης. Για τα δύο μέγαρα, το παλιό και το καινούργιο, υπάρχει η σκέψη να συνδεθούν με μια σύγχρονη πεζογέφυρα, ώστε οι υπηρεσίες των δύο κτιρίων να συλλειτουργούν και να μη χάσουν τη συνεκτικότητά τους.
Όμως, πρέπει να εκπονηθεί μια συγκοινωνιακή μελέτη- όπως και επικινδυνότητας και περιβαλλοντική- για το πως θα μετακινούνται καθημερινά περίπου 1500 άνθρωποι (πολίτες, υπάλληλοι, διάδικοι, δικηγόροι, αστυνομικοί κ.α) και πως θα περνούν τις ενδιάμεσες οδούς Πολυτεχνείου και Καρατάσου, χωρίς να κινδυνεύουν. Πηγές του Εφετείου, αναφέρουν ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης αρχικά είπε ότι για αυτό το έργο είναι αρμόδια η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η οποία, βέβαια, έχει άλλη άποψη: Λέει ότι οι συγκεκριμένοι δρόμοι είναι δημοτικοί και ο δήμος είναι καθ’ ύλην αρμόδιος για τη μελέτη και για το έργο της πεζογέφυρας ή οποιασδήποτε άλλης διάβασης θα καταστεί διαθέσιμη.