Κλείνει προσωρινά από τις 10 Νοεμβρίου και για ένα μήνα το Μετρό Θεσσαλονίκης, λόγω των απαραίτητων δοκιμαστικών δρομολογίων στη γραμμή επέκτασης προς την Καλαμαριά και η πόλη επιστρέφει στις μετακινήσεις του …παρελθόντος.
Ρεπορταζ: Αναστασία Καρυπίδου
Σε μια προσπάθεια να περιοριστούν τα προβλήματα στους δρόμους και να μην υπάρξουν ατελείωτα μποτιλιαρίσματα, δεδομένου ότι είναι σε εξέλιξη και το έργο κατασκευής του Flyover στην περιφερειακή οδό, ο ΟΑΣΘ και η Τροχαία Θεσσαλονίκης διαμορφώνουν «κοινό μέτωπο» για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Από τη στιγμή που δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι επιβάτες το Μετρό, μπαίνει σε τροχιά λειτουργίας από τη Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου, η νέα λεωφορειακή γραμμή Μ1 (Ν.Ελβετία – Κ.Καραμανλή – ΝΣΣ). Η καινούργια γραμμή θα κάνει 11 στάσεις και τα δρομολόγια θα εκτελούνται καθημερινά από τις 05:00 το πρωί μέχρι τις 00:30 μετά τα μεσάνυχτα (Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη και Κυριακή) ενώ Παρασκευή και Σάββατο τα δρομολόγια θα σταματούν στη 01:00.
Ξεκινά, επίσης, η νέα λεωφορειακή γραμμή Ν.Ελβετία – Πανόραμα (58Μ), ενώ ο ΟΑΣΘ θα ενισχύσει με επιπλέον λεωφορεία τη γραμμή «3» που εκτελεί το δρομολόγιο ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, την «31» στο δρομολόγιο Βούλγαρη – ΚΤΕΛ και την «39 Κηφισιά – Δικαστήρια».
Αυξημένα θα είναι και τα μέτρα της Τροχαίας με ενίσχυση της παρουσίας των τροχονόμων και των περιπολικών στους δρόμους για την αποτροπή, κυρίως, των παράνομων σταθμεύσεων και του διπλοπαρκαρίσματος, ιδιαίτερα στις κεντρικές οδικές αρτηρίες.
Στ.Αγγελούδης: Το κλείσιμο του μετρό θα δημιουργήσει τεράστιες δυσκολίες
Να τηρηθούν τα ακριβή χρονοδιαγράμματα για το κλείσιμο του Μετρό, να εντατικοποιηθούν τα μέτρα της τροχαίας στους δρόμους και να ενισχυθούν, όπως έχει ειπωθεί στις συσκέψεις, τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών ζήτησε με επιστολές προς την «Ελληνικό Μετρό», τη Διεύθυνση Τροχαίας και τις διοικήσεις των ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης.
Ο κ.Αγγελούδης εκτιμά πως το κλείσιμο του Μετρό θα «δημιουργήσει τεράστιες δυσκολίες» στην πόλη, καθώς μεγάλο μέρος των πολιτών το χρησιμοποιούσε για τις καθημερινές του μετακινήσεις. Για το λόγο αυτό και η Δημοτική Αστυνομία καταστρώνει «ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο» για την απελευθέρωση των δρόμων.
Παράλληλα, έχει ζητηθεί από τη διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo να παραχωρηθούν χώροι στάθμευσης εντός του Εκθεσιακού Κέντρου για το παρκάρισμα και την εξυπηρέτηση των πολιτών που κατεβαίνουν με τα αυτοκίνητά τους στο κέντρο.
Ανάλογες πιέσεις προς τους υπεύθυνους του Μετρό, του ΟΑΣΘ και της Τροχαίας ασκούν και άλλοι φορείς της πόλης, όπως το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος, Κυριάκος Μερελής, μια πιθανή μη τήρηση του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος θα είχε τεράστιες αρνητικές συνέπειες στην εορταστική αγορά και τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτή.
Ν.Ταχιάος: «Αναγκαία η προσωρινή διακοπή»
Αναγκαία χαρακτηρίζει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, την προσωρινή διακοπή του Μετρό, εξηγώντας πως γίνεται προκειμένου το σύστημα να παραδοθεί στους πολίτες απολύτως ασφαλές, αξιόπιστο και πιστοποιημένο, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
Διευκρινίζει ο κ.Ταχιάος πως το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι εντελώς διαφορετικό από της Αθήνας, καθώς λειτουργεί χωρίς οδηγό, ως ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα. Τονίζει, δε, πως για να λειτουργήσει με απόλυτη ασφάλεια και για να ενσωματωθεί η επέκταση της Καλαμαριάς, απαιτείται η πλήρης συμβατότητα όλων των συστημάτων.
Αυτό σημαίνει ότι έξι επιμέρους συμβάσεις πρέπει να «δέσουν» μεταξύ τους και παράλληλα, τα 15 νέα τρένα που θα συνδεθούν με το δίκτυο, να δοκιμαστούν στην υπάρχουσα και στη νέα γραμμή και να διανύσουν τουλάχιστον 10.000 χιλιόμετρα το καθένα.
Νέα διακοπή το Φλεβάρη – Μάρτιο 2026 παραδίδεται η Καλαμαριά
Το μετρό της Θεσσαλονίκης, από πέρσι το Νοέμβριο που δόθηκε στην κυκλοφορία έως σήμερα, εκτέλεσε πάνω από 1.780.000 συρμοχιλιόμετρα, εκ των οποίων πάνω από 1,5 εκατομμύριο ήταν σε εμπορικές διαδρομές, σύμφωνα με τον κ.Ταχιάο.
Ο υφυπουργός επανέλαβε πως το έργο -με την προσθήκη της Καλαμαριάς- θα παραδοθεί σε πλήρη εμπορική λειτουργία έως τα τέλη Μαρτίου 2026, ωστόσο πριν από την παράδοση θα χρειαστεί και μία δεύτερη διακοπή μετά τις γιορτές της Πρωτοχρονιάς, πιθανότατα τον Φεβρουάριο, προκειμένου να γίνουν οι πιστοποιήσεις.



