Η αξιολόγηση βασίστηκε σε 14.885 ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν από τις 14 Ιουλίου έως τις 3 Οκτωβρίου 2025, καλύπτοντας 111 νοσοκομεία και 631 κλινικές
Τα αποτελέσματα της πρώτης αξιολόγησης της εμπειρίας των ασθενών στα νοσοκομεία του ΕΣΥ και τα πρώτα στατιστικά του Ενιαίου Ηλεκτρονικού Συστήματος Ραντεβού παρουσίασαν οι υπουργοί Υγείας Αδωνις Γεωργιάδης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, σε κοινή συνέντευξη Τύπου.
Η αξιολόγηση βασίστηκε σε 14.885 ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν από τις 14 Ιουλίου έως τις 3 Οκτωβρίου 2025, καλύπτοντας 111 νοσοκομεία και 631 κλινικές.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, η συνολική βαθμολογία του συστήματος ανέρχεται σε 4,04/5.
Οι υπουργοί επισήμανε ότι θετικά αξιολογήθηκαν η επάρκεια εξοπλισμού και προσωπικού (92%), η σαφήνεια οδηγιών κατά το εξιτήριο (90%), καθώς και η εμπιστοσύνη προς γιατρούς (84%) και νοσηλευτές (80%).
Ωστόσο, εντοπίζονται αδυναμίες σε καθαριότητα (69%), αριθμητική επάρκεια νοσηλευτών (61%), συμμετοχή ασθενών στις αποφάσεις (62%) και ποιότητα φαγητού (48%).
Στο δεύτερο μέρος παρουσιάστηκαν τα πρώτα αποτελέσματα από το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Ραντεβού, που λειτουργεί μέσω της τηλεφωνικής γραμμής «1566», της εφαρμογής myHealthApp και της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr.
Από την 1η Οκτωβρίου έως σήμερα έχουν κλειστεί 200.000 ραντεβού, εκ των οποίων 133.000 μέσω των ψηφιακών εργαλείων και 67.000 μέσω της τηλεφωνικής γραμμής.
Ο Αδωνις Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι η νέα υπηρεσία καλύπτει ένα «πραγματικό κενό» στην πρόσβαση στα νοσοκομεία, επισημαίνοντας πως «οι αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε την υγεία στην Ελλάδα είναι συνεχείς» και ότι η μεταρρύθμιση «έχει τεράστια απήχηση στους ίδιους τους πολίτες».
Οπως είπε, «μόνο τις πέντε πρώτες ημέρες έχουν κλειστεί πάνω από 200.000 ραντεβού», προσθέτοντας πως η ψηφιακή αυτοαξιολόγηση των νοσηλευομένων δείχνει «ένα τελείως διαφορετικό ΕΣΥ από αυτό που συνήθως παρουσιάζεται».
Ο Δημήτρης Παπαστεργίου χαρακτήρισε το ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης και το νέο σύστημα ραντεβού «παραδείγματα ουσιαστικών αλλαγών που απαντούν στις πραγματικές ανάγκες του συστήματος υγείας», τονίζοντας ότι η συνεργασία με την ΗΔΙΚΑ και την Κοινωνία της Πληροφορίας «φέρνει απτά αποτελέσματα με πολλαπλασιαστικό όφελος για πολίτες και Δημόσια Διοίκηση».
Η Ειρήνη Αγαπηδάκη στάθηκε στη σημασία της διυπουργικής συνεργασίας, επισημαίνοντας ότι «έργα όπως τα ψηφιακά ραντεβού, το 1566 και το “Προλαμβάνω” απλοποιούν τη ζωή των πολιτών και κάνουν την πρόσβαση στην υγεία ευκολότερη».
Ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους ανέφερε ότι «τα νοσοκομεία μας δεν φοβούνται να μετρηθούν και να βελτιωθούν», σημειώνοντας ότι με το νέο σύστημα ραντεβού «ο πολίτης μπορεί να βρει διαθέσιμο γιατρό μέσα στην επόμενη εβδομάδα, όταν στο παρελθόν περίμενε μήνες».
Η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη, εξήγησε ότι το εργαλείο αυτοαξιολόγησης επιτρέπει «την παρακολούθηση αποτελεσμάτων σε επίπεδο Υπουργείου, ΥΠΕ και νοσοκομείων» και προσφέρει «τη δυνατότητα συγκρίσεων και στοχευμένων παρεμβάσεων».
Κάλεσε τους πολίτες να συμπληρώνουν τα ερωτηματολόγια που λαμβάνουν μέσω SMS, καθώς «η φωνή των ασθενών αποκτά πραγματική δύναμη». Κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων, ο κ. Γεωργιάδης διευκρίνισε ότι το δείγμα της έρευνας αφορά όλα τα νοσοκομεία πλην παιδιατρικών, ψυχιατρικών και ογκολογικών, ενώ στόχος είναι να αυξηθεί περαιτέρω η συμμετοχή.
Αναφερόμενος στα χαμηλότερα ποσοστά σε καθαριότητα και σίτιση, είπε ότι «όπου εντοπίζονται προβλήματα, παρεμβαίνουμε άμεσα» και ότι «οι διοικητές αξιολογούνται πλέον και από τους ίδιους τους ασθενείς». Τέλος, διέψευσε δημοσιεύματα για ενδεχόμενη απώλεια πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.