ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

 

1240378_441441862654460_397152573_n

Kαταγγελία σοκ του Προέδρου του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Δημήτρη Τσάμη (βλ φωτο)

«Συνιστούν ποινικό αδίκημα και προσφύγαμε στη δικαιοσύνη για την απάτη και κοροϊδια»

Της Φρόσως Βαρβάρα

«Είμαι έγκυος στον 5ο μήνα και ανασφάλιστη. Σκέφτηκα να πάρω την κάρτα υγείας προκειμένου να κάνω δωρεάν όπως μου έλεγαν μικροβιολογικές εξετάσεις. Τελικά δεν ήταν δωρεάν αλλά έπρεπε να πληρώσω». Αυτά καταγγέλλει στην «Κ» η Αγγέλα Καρά, η οποία, όπως λέει, αγόρασε μια κάρτα υγείας για να εξοικονομήσει κάποια χρήματα αλλά  τα πράγματα δεν ήταν όπως της τα είχαν πει. «Μου είπαν πως θα έχω κάποια έκπτωση στην κλινική που θα πάω να γεννήσω της τάξης του 30% αλλά όταν ήρθα σε επικοινωνία με την κλινική μου είπαν ότι η έκπτωση θα είναι μόλις 10% δηλαδή 45 ευρώ», σχολιάζει η κ. Καρά.

Η 26χρονη δεν είναι η μοναδική περίπτωση ανασφάλιστου που μπήκε στη διαδικασία να αγοράσει μια κάρτα υγείας προκειμένου να απολαμβάνει υπηρεσίες υγείας. Σύμφωνα με τον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης οι καταγγελίες είναι πολλές. Μάλιστα όπως επισημαίνει στην «Κ» ο πρόεδρος του ΙΣΘ, Δημήτρης Τσάμης οι κάρτες υγείας είναι η απόλυτη εκμετάλλευση των πολιτών αλλά και των γιατρών.

«Οι πολίτες καλούνται να πληρώσουν χρήματα για να έχουν κάποιες υποτιθέμενες υπηρεσίες, και αυτά τα χρήματα τα πληρώνουν σε φορείς που δεν συνιστούν ασφαλιστικές εταιρείες» τονίζει ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου και συνεχίζει: «οι πολίτες πληρώνουν αυτά τα χρήματα σε κάποιους  οι οποίοι απλώς τα μαζεύουν για να περνάνε καλά. Πρόκειται για την απόλυτη απάτη για την απόλυτη κοροϊδία και συνιστά ποινικό αδίκημα».

Ωστόσο εκπρόσωπος εταιρείας που ειδικεύεται σε κάρτες υγείας αντικρούει τις καταγγελίες του Ιατρικού Συλλόγου. Αναφερόμενος στους ιδιώτες γιατρούς που συμμετέχουν σε αυτά τα προγράμματα διευκρινίζει πως πρόκειται για μια συμφωνία κυρίων. «Οι γιατροί» επισημαίνει  ο Σπήλιος Αυγερινός «δεν έχουν τη δυνατότητα να διαφημιστούν δεν τους το επιτρέπει ο νόμος. Εμείς με τη συμφωνία που κάνουμε μαζί τους πετυχαίνοντας χαμηλότερες τιμές για τους πελάτες μας τους στέλνουμε κόσμο μαζικά». «Παράλληλα δεν μένουμε και στο τυπικό της υπόθεσης δηλαδή δεν ανακοινώνουμε ονόματα γιατρών πουθενά απλά προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε τα μέλη μας.  Δηλαδή αν ένας γιατρός εργάζεται και σε μια ιδιωτική κλινική διαπράττει αδίκημα;» τονίζει.

Σε ό,τι αφορά τους πελάτες των καρτών υγείας και τη σύγχυση που έχει δημιουργηθεί με τις παροχές εξηγεί πως υπάρχει παρανόηση από την πλευρά των ασθενών. «Δεν λέμε ποτέ ότι τα πάντα είναι δωρεάν επισημαίνουμε στους πελάτες μας  ότι πληρώνουν κάποια χρήματα απλά είναι πολύ λίγα. Προφανώς το αντιλαμβάνονται λανθασμένα τα πράγματα και πιστεύουν ότι όλα είναι δωρεάν. Ειδικά αν έχετε δει και τις διαφημίσεις πάντα αναφερόμαστε στις προνομιακές τιμές των εξετάσεων και όχι στις δωρεάν παροχές» επισημαίνει ενώ υποστηρίζει πως οι κάρτες υγείας είναι η μόνη λύση για τους ανασφάλιστους πολίτες οι οποίοι απολαμβάνουν παροχές και ποιοτική αντιμετώπιση σε ιδιωτικά θεραπευτήρια.

Παρά το γεγονός ότι δεν είναι λίγοι οι πολίτες που έχουν προμηθευτεί αυτές τις κάρτες υγείας, ωστόσο, αρκετοί είναι και αυτοί οι οποίοι δεν τους εμπιστεύονται.

IMG_4158

«Δεν είμαι πολύ σίγουρη αν θα τους εμπιστευόμουν γιατί ποτέ δεν κάνουν ότι υπόσχονται» λέει η Βασιλική Μπασδώκη φοιτήτρια στη Θεσσαλονίκη.

IMG_4157

Ο Γιώργος Μακούδης ανασφάλιστος επισημαίνει «εκτιμώ ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι απατεώνες δεν κάνουν ποτέ αυτό που υπόσχονται».

Ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης έχει καταφύγει όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του στη δικαιοσύνη. «Έχουμε καταφύγει στις αρμόδιες υπηρεσίες της δικαιοσύνης και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα δοθεί μια απάντηση»καταλήγει ο κ. Τσάμης.

Την ίδια ώρα, και οι ενώσεις καταναλωτών εφιστούν την προσοχή στους πολίτες. Σύμφωνα με τον Γιώργο Τσεμπερλίδη πρόεδρο του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών οι πολίτες θα πρέπει να βλέπουν τι υπογράφουν.  «Οσοι καταφεύγουν σε αυτές τις εταιρείες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Δεν θα πρέπει να μένουν στη διαφήμιση. Θα  πρέπει να τα ψάχνουν όλα ακόμα και τα ψιλά γράμματα. Πιστεύω ότι εκεί παίζεται το μεγάλο παιχνίδι» καταλήγει ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ.

Οι συμβουλές που δίνουν οι καταναλωτικές οργανώσεις είναι οι εξής:

Αν σκέφτεστε να αποκτήσετε κάρτα υγείας, διαβάστε προσεκτικά τους όρους, ρωτήστε τα παρακάτω και απαιτήστε γραπτές απαντήσεις:

·         Πρόκειται για ασφαλιστικό προϊόν; Αν σας πουν ναι, επιβεβαιώστε το σε επίσημο φορέα.
·         Ποιο είναι το ετήσιο κόστος;
·         Τι όφελος θα έχω; Τι καλύπτεται και τι όχι;
·         Ποιοι δέχονται την κάρτα; Αν δεν σας δώσουν σχετική λίστα, μην ασχοληθείτε καν!
·         Πού τηλεφωνώ αν προκύψει πρόβλημα;  Μπορώ να ακυρώσω τη συνδρομή μου οποτεδήποτε;

 

Σχολιάστε