Face control και… εκσυγχρονισμός στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ - Karfitsa.gr
Κοινωνία

Face control και… εκσυγχρονισμός στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Ο πρόεδρος του οργανισμού ζητάει συνεργασία δημάρχων

oasthu copy

Της Έλενας Καραβασίλη

Εκσυγχρονισμός, συχνότερα δρομολόγια, αντιρρυπαντικά οχήματα και… «βαριά» πρόστιμα αναμένεται να πλαισιώνουν τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης εντός του 2015. Όπως επισημαίνει στην Karfitsa ο πρόεδρος του οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης, «αναμένεται να γίνει η προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την αντικατάσταση 45 μπλε αρθρωτών λεωφορείων και 45 κόκκινων των 100 θέσεων, με οχήματα που θα διαθέτουν πλήρως αντιρρυπαντική τεχνολογία».

Αναφερόμενος στην τεχνολογία της τηλεματικής εξηγεί, «υπάρχει απόφαση του διοικητικού συμβουλίου για αύξηση των τηλεματικών στάσεων. Πρόκειται για μία τεχνολογία που δίνει τη δυνατότητα στον οργανισμό να αλλάζει δρομολόγια, να αλλάζει η πορεία του λεωφορείου κατά τη διάρκεια εκτέλεσής του και να ενημερώνεται ο επιβάτης για τα δρομολόγια μέσω του τηλεφώνου του».

Η χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας, αναμένεται να βάλει τέλος στις ατελείωτες ουρές που σχηματίζονται καθημερινά μπροστά στα εκδοτήρια εισιτηρίων του οργανισμού, καθώς τα εισιτήρια θα αντικατασταθούν από κάρτες που θα «φορτίζονται» και στις τράπεζες. «Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, θα πραγματοποιηθεί το 2016 και θα εφαρμοστεί αρχικά σε πέντε γραμμές που ξεκινούν από το σταθμό της Σταυρούπολης- στην βορειοανατολική πλευρά πιλοτικά- και από εκεί και πέρα θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες γραμμές», σημειώνει ο κ. Στεφανίδης. Ο ίδιος συνεχίζει λέγοντας ότι, «ήδη έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση των ακυρωτικών μηχανημάτων, που θα είναι διπλής χρήσης καθώς θα μπορούν να ακυρώνουν και τα χάρτινα εισιτήρια. Τα ηλεκτρικά εισιτήρια θα μπορούν να γεμίζουν και από τις τράπεζες, βάζοντας έτσι τέλος στις ατελείωτες ουρές των εκδοτηρίων».

Μέσω της τηλεματικής, υπάρχει η δυνατότητα να ελέγχεται η κίνηση μέσα στο λεωφορείο και έτσι να… περιορίζεται η δράση των επιτήδειων. «Αρκετοί πορτοφολάδες, μας είναι γνωστές φυσιογνωμίες και έτσι μέσω αυτού του συστήματος προειδοποιούμε τους πολίτες να προσέχουν τα προσωπικά τους αντικείμενα. Επίσης αν τους αναγνωρίσει ο οδηγός, ειδοποιεί τους ιδιωτικούς security και έτσι συλλαμβάνονται», υπογραμμίζει ο κ. Στεφανίδης. Όπως λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος, «βάση στοιχείων της ασφάλειας, τα ποσοστά τέτοιου είδους κλοπών μειώνονται κάθε χρόνο. Ενώ το νέο σχέδιο, κλοπής είναι να λιποθυμούν νεαρές κοπέλες μέσα στα αστικά και να… ξαφρίζουν ανυποψίαστους πολίτες. Υπάρχουν security με πολιτικά εντός των λεωφορείων καθώς και σε πολυσύχναστες στάσεις, για την προστασία των επιβατών, ειδάλλως οι κλοπές θα ήταν αμέτρητες και η κατάσταση ανεξέλεγκτη», σημειώνει.

Μνημόνιο συνεργασίας

Σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη, αναμένεται να εξεταστούν όλα τα δρομολόγια και πιθανότατα από 1 Απριλίου να επανέλθει η καλή λειτουργία σε όλες τις γραμμές, ενώ σε ώρες αιχμής αυτά προβλέπεται να αυξηθούν σημαντικά. «Κάθε φορά που εκλέγεται νέα δημοτική αρχή, ζητώ να υπογράψουμε μνημόνιο συνεργασίας για να εγκρίνουν τα δρομολόγια και τα λεωφορεία και οι δημοτικοί άρχοντες, ώστε η υποχρέωση να είναι αμφοτεροβαρής. Έτσι θα έχουν και οι δήμοι την υποχρέωση να έχουν ελεύθερους τους δρόμους από τα μελανά σημεία», λέει ο κ. Στεφανίδης. Συνεχίζει περιγράφοντας ότι, «αρκεί να σας πω ότι μόνο στο δήμο Θεσσαλονίκης, αυτά τα σημεία είναι 149! Ενδεικτικά, η λεωφορειολωρίδα στη Μητροπόλεως από το 2009 που έγινε, δεν τηρήθηκε ποτέ. Επίσης εκκρεμούν για να παραδοθούν περίπου 7χλμ. Μπορεί να έχουν χαραχθεί, αλλά δεν έχουν τοποθετηθεί οι στύλοι για να μπουν οι κάμερες που θα ελέγχουν την ορθή λειτουργία των λωρίδων». Με απογοήτευση ο κ. Στεφανίδης σημειώνει πως για το μνημόνιο συνεργασίας, «έχουν ανταποκριθεί μόνο οι δήμοι Καλαμαριάς, Θέρμης και Κορδελιού. Σε αυτούς τους δήμους δεν υπάρχει καμία καθυστέρηση στην εκτέλεση των δρομολογίων. Έχουν πειθαρχήσει ακόμη και οι πολίτες. Δεν παραβιάζονται τα όρια στα οποία κινείται το λεωφορείο», τονίζει.

Πρόστιμο 300 ευρώ

Αλλαγές αναμένονται και στην επιβολή των προστίμων όπου το ποσό πλέον θα είναι εξηνταπλάσιο. «Αν το πρόστιμο δεν καταβληθεί εντός 60 ημερών, τότε ο οργανισμός είναι υποχρεωμένο να το κοινοποιήσει στην εφορία και από εκεί και πέρα το αρχικό ποσό του προστίμου που είναι 60 ευρώ, πενταπλασιάζεται. Τα 240 θα εισπράττονται από την εφορία και τα 60 θα καταβάλλονται στον οργανισμό», εξηγεί ο κ. Στεφανίδης.

Το εισιτήριο του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, έχει το πιο φτηνό αντίτιμο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. «Στις Σέρρες και στην Καβάλα για παράδειγμα το εισιτήριο έχει 1,5 ευρώ, ενώ του ΟΑΣΘ είναι κατά 50% πιο φτηνό από την Αθήνα. Το κόστος της μηνιαίας κάρτας έχει παραμείνει στα 30 ευρώ και μάλιστα από την 1η Οκτωβρίου που εφαρμόστηκε το νέο κόμιστρο, η αύξηση στην αγορά αυτών των καρτών αγγίζει το 35% κάθε μήνα». Ο κ. Στεφανίδης εξηγεί ότι, «αν κάποιος κάνει για παράδειγμα τέσσερις διαδρομές ημερησίως, με την κάρτα του το εισιτήριο του κοστίζει λιγότερο από 0,50 λεπτά».

 

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

 

 

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ