Γιάννης Βούρος στην "Κ": "Δεν προλαβαίνω να δω τη Μαρία Λουίζα" - Karfitsa.gr
Karfitsomata Συνεντεύξεις

Γιάννης Βούρος στην «Κ»: «Δεν προλαβαίνω να δω τη Μαρία Λουίζα»

Ο ταλαντούχος καλλιτέχνης μιλά για όλους και για όλα

vouros

Συνέντευξη στη Μάρω Αργυρίου

Ο Γιάννης Βούρος βρίσκεται συνεχώς στο προσκήνιο τον τελευταίο χρόνο, λόγω της επιλογής του να διατελέσει καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Μία πολύ σημαντική και τιμητική θέση  στην οποία όμως η ανάληψη κι η αποδοχή τεράστιων ευθυνών αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια της «αίγλης» της. Στα πλαίσια αυτών των συνεπειών που φέρνει ένας τόσο περίοπτος ρόλος, ο κ. Βούρος έπεσε στην πλεκτάνη που του έστησε το ελληνικό κράτος, αυτό που επιχορηγεί και κινεί τα νήματα του ΚΘΒΕ.

Ο ίδιος, σαν άλλο εξιλαστήριο θύμα συνελήφθη για οφειλές ασφαλιστικών εισφορών στο ΙΚΑ του ΚΘΒΕ, παρά το γεγονός ότι όλες οι δόσεις τακτοποιούνταν εμπρόθεσμα. Αυτή την ιστορία όμως της ασυνεννοησίας την έχει αφήσει πίσω του, όσο προδωμένος κι αν νιώθει από τους «σκουριασμένους μηχανισμούς του Δημοσίου» και τα «βραδυφλεγή αντανακλαστικά τους» όπως ο ίδιος τα αποκαλεί.

Ο Γιάννης Βούρος μίλησε στην Karfitsa για τη μεγάλη του αγάπη το ΚΘΒΕ, γιατί πάνω από όλα παραμένει ένας πραγματικός καλλιτέχνης. Ένας άνθρωπος τόσο σπουδαγμένος, παραγωγικός κι ετοιμόλογος, που κάνει ακόμη και τους πιο «μεγάλους» ομιλητές να ωχριούν μπροστά του. Πρόκειται για ένα τόσο ταλαντούχο άτομο, το βιογραφικό του οποίου θα χρειαζόταν αρκετές σελίδες για να γραφτεί εκτενώς. Είναι άλλωστε γεγονός πως το ΚΘΒΕ, σημείωσε αύξηση των εσόδων του από τότε που ανέλαβε ο ίδιος τη διεύθυνσή σου. Ας ελπίσουμε πως ο επιδέξιος αυτός καλλιτεχνικός δημιουργός θα φτάσει το Κρατικό Θέατρο σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα!

Βλέπουμε πως δαπανώνται υπέρογκα ποσά για τον πολιτισμό και τις τέχνες από το ΚΘΒΕ.

Σιγά τα υπέρογκα ποσά! 5.700.000 είναι φέτος, για 384 εργαζόμενους, από τα οποία τα 5.200.000 είναι μισθοί κι ασφαλιστικά ταμεία. 384 άνθρωποι δουλεύουν αυτή τη στιγμή στο ΚΘΒΕ.

Σας φαίνονται φυσιολογικά δηλαδή τα μεγέθη αυτών των τιμών;

Απόλυτα! Για τον πολιτισμό δηλαδή δαπανώνται 500.000 ευρώ τον χρόνο, για να παραχθούν 18 έργα, να πληρωθούν οι συντελεστές, να αγοραστούν τα υλικά, να πάρουμε τα δικαιώματα των έργων κτλ. Το ΚΘΒΕ δίνει δουλειά και σε αυτές τις οικογένειες των 384 ατόμων, συν το ότι αποτελεί μία παραγωγική μονάδα μέσα στην πόλη. Τα υλικά, τα εργαλεία και τα μηχανήματα, αγοράζονται όλα από καταστήματα και από προμηθευτές της πόλης. Είναι πάρα πολύ λίγα τα χρήματα.

Το μέσο μυαλό όμως που ακούει αυτό το ποσό δεν σοκάρεται;

Όχι και δεν θα πρέπει να του κάνει καμία εντύπωση, γιατί ουσιαστικά δεν πάνε τα χρήματα στον πολιτισμό, πάνε στον κόσμο που πληρώνεται από το ΚΘΒΕ.

Όσον αφορά το ρεπερτόριο που διαλέγετε, παρατηρούμε πως προτιμάτε πιο ποιοτικά έργα κι ιδίως φέτος με τo ανέβασμα της «Αρρώστιας της νιότης» και πιο προκλητικά θεατρικά! Πιστεύετε πως αν επιλέγατε κάτι πιο εμπορικό, θα είχε μεγαλύτερη απήχηση, κάτι που φυσικά θα συνεπαγόταν και με μεγαλύτερα έσοδα;

Πιθανόν!

Για ποιον λόγο λοιπόν κινείστε σε αυτή την κατεύθυνση;

Γιατί νομίζω πως ένα Κρατικό Θέατρο έχει δοθεί για να κρατήσει τις ισορροπίες. Ένα θέατρο δεν είναι ειδικού κοινού, δεν μπορεί να κάνει μόνο ένα είδος θεάτρου, προκειμένου να εξυπηρετήσει την αισθητική ανάγκη κάποιας μερίδας θεατών. Μπορεί να κάνουμε και Πίντερ και Στρίντμπεργκ κι  Ίψεν και Μίλλερ και Ουίλιας και να κάνουμε και λαϊκά θεάματα. Όχι λαϊκίστικα, για κάποιον ο οποίος φορολογείται επ’ αυτού, αλλά δεν θέλει να δει τον Πίντερ και θέλει να δει κάτι πιο απλό όπως είναι τα εξαιρετικά ελληνικά έργα που ανεβάσαμε φέτος : «Μικρασία», «O Έβρος απέναντι», «Με μουσικές εξαίσιες… με φωνές!…».

Δεν θεωρείτε πως με το να φέρετε κάποιον πιο αναγνωρίσιμο ηθοποιό, θα προσελκύσετε και μεγαλύτερο κοινό;

Mπορεί, αλλά υπήρξαν φέτος επιτυχίες που έγιναν εδώ, με το δυναμικό του Κρατικού Θεάτρου, που δεν τυγχάνει ούτε της αναγνώρισης μέσω της τηλεόρασης, ούτε μέσω του κινηματογράφου.

Στοιχίζει παραπάνω για εσάς η έλευση κι η συμμετοχή ενός διάσημου ηθοποιού;

Όχι! Οι μισθοί των ηθοποιών είναι ίδιοι. Υπάρχει ένα πλαφόν το οποίο έχει το ΚΘΒΕ, καθώς είναι ένα κρατικός οργανισμός με ενιαίο μισθολόγιο, επομένως δεν τίθεται θέμα.

Άρα κάτι τέτοιο δεν θα συνέφερε τον ίδιο τον ηθοποιό, ο οποίος όντας πιο γνωστός, έχει συνηθίσει σε ένα υψηλότερο κασέ!

Το να έρθει ο ίδιος ο ηθοποιός είναι σίγουρο πως δεν είναι συμφέρον για εκείνον, αφού πληρώνει ενοίκια και φαγητά, καθότι δεν του παρέχουμε στέγη και τροφή κι η αμοιβή του είναι ίδια με αυτή των υπόλοιπων εργαζομένων.

Όντας πολυπράγμονας, έχετε περάσει από πολλά πόστα: δημοσιογραφία, θέατρο, τηλεόραση, σκηνοθεσία κ.α. Τι προτιμάτε τελικά;

Αυτό που κάνω τώρα νομίζω πως τα συνδυάζει όλα!

Αναιρείτε κάποια από τις προηγούμενες ιδιότητές σας;

Όχι δεν αναιρώ τίποτα από αυτά που με έχουν διαμορφώσει σαν χαρακτήρα, σαν προσωπικότητα και σαν επαγγελματία. Όπου πήγαινα πιστεύω πως έκανα τα πάντα προκειμένου να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις της όποιας θέσης και της όποιας υποχρέωσης είχα.

Όλες αυτές οι σπουδές κι οι γνώσεις που έχετε πάρει σας έχουν βοηθήσει;

Νομίζω πως είναι πάρα πολύ χρήσιμες. Με έχουν ωφελήσει ιδιαίτερα!

Την κόρη σας, τη Μαρία Λουίζα, την παρακολουθείτε καθόλου στην εκπομπή που κάνει;

Δεν προλαβαίνω!

Σχολιάστε

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.



 

 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ