«Γιατί ανησυχείς;» - Γράφει η Νάνσυ Νενέρογλου - Karfitsa.gr
Blogs Αρθρογραφία – Μόνιμες στήλες

«Γιατί ανησυχείς;» – Γράφει η Νάνσυ Νενέρογλου

Γράφει η Νάνσυ Νενέρογλου-Πεταλωτή, ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Reggio Thessaloniki

 

 

Για πολλούς από εμάς, η ανησυχία μπορεί να μοιάζει σαν μια ανεξέλεγκτη δύναμη που ρέει στη ζωή μας. Αφιερώνουμε πολύ χρόνο στις ανησυχίες μας, είτε βιώνοντάς τες, είτε προσπαθώντας απεγνωσμένα να τις αποφύγουμε. Λόγω της φύσης τους, συχνά φαίνεται να μας οδηγούν. Η αλήθεια όμως είναι ότι έχουμε περισσότερη δύναμη από ό, τι νομίζουμε.

Πώς λοιπόν μπορούμε να αλλάξουμε τη σχέση μας στις ανησυχίες μας;

Γιατί μερικοί από εμάς δεν μπορούν να σταματήσουν να ανησυχούν;

Σύμφωνα με τον τομέα της Βιολογικής Ψυχολογίας, οι άνθρωποι που ανησυχούν παθολογικά έχουν μεροληψία προσοχής και είναι πιο πιθανό να εντοπίσουν πιο συχνά απειλές και να εμπλακούν σε σκέψεις όπως «και αν…;». Έχουν την τάση να αντιλαμβάνονται τον κόσμο ως πιο επικίνδυνο και να υποφέρουν από πιο αρνητικές διαθέσεις. Τείνουν να βλέπουν τις ίδιες συνθήκες με πιο αρνητικό φως, σταθμίζοντας τα κακά αποτελέσματα από τα καλά και πείθουν τους εαυτούς τους ότι οι ανησυχίες τους είναι χρήσιμες.

Πώς να σταματήσετε να ανησυχείτε:

1. Εξασκηθείτε στην πρακτική της συνειδητοποίησης

Η πρακτική της συνειδητοποίησης μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της ανησυχίας. Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι συγκεκριμένες ψυχολογικές ασκήσεις που περιλαμβάνουν τεχνικές συνειδητοποίησης μπορεί να μειώσουν το άγχος μειώνοντας τις αρνητικές σκέψεις που χαρακτηρίζουν την ανησυχία. Η πιο αποτελεσματική τεχνική για τη μείωση της συχνότητας των αρνητικών σκέψεων μάλιστα φάνηκε μέσα από έρευνες να είναι ο διαλογισμός βασισμένος στην αποδοχή.

2. Αποσπάστε την προσοχή σας

Οι ανησυχίες τείνουν να έχουν ένα είδος τελειομανούς προσέγγισης. Οι άνθρωποι νομίζουν ότι δεν μπορούν να σταματήσουν να ανησυχούν έως ότου τελειώσουν, με την έννοια ότι εργάζονται για κάθε πιθανό ενδεχόμενο και επιλύουν κάθε πιθανό πρόβλημα.

Η εστιασμένη απόσπαση της προσοχής είναι μια καλή στρατηγική. Δώστε στον εαυτό σας άδεια να κάνει κάτι άλλο. Κάνετε μια βόλτα. Κάλεσε ένα φίλο, παρακολουθήστε μια αστεία τηλεοπτική εκπομπή. Αναζητήστε κάτι θετικό ή ευχάριστο για να βοηθήσετε να ανυψώσετε την ψυχολογία σας και να καταλάβετε το μυαλό σας.

3. Αφιερώστε χρόνο στις ανησυχίες σας

Η προσέγγιση πίσω από το πώς να σταματήσετε να ανησυχείτε τόσο πολύ δεν είναι να αποφύγετε εντελώς τις ανησυχίες μας, αλλά να ακολουθήσετε μια πιο ευγενική προσέγγιση και να δώσετε στους εαυτούς σας άδεια να σταματήσουν την εμμονή.

Αφιερώστε έναν συγκεκριμένο χρόνο στον οποίο θα σας επιτρέπετε να ανησυχείτε. Το υπόλοιπο της ημέρας, απλά αφήστε αυτές τις σκέψεις στην άκρη. Μπορείτε επίσης να γράψετε αυτές τις σκέψεις όταν προκύψουν, αλλά και πάλι μόνο την καθορισμένη ώρα.

4. Εκδιώξτε την εσωτερική κριτική φωνή σας

Μέρος της αλλαγής της σχέσης με ανησυχίες σημαίνει διαχείριση της εσωτερικής φωνής που έχουν όλοι και διαιωνίζει το άγχος προειδοποιώντας για οτιδήποτε μπορεί να πάει στραβά. Η «κριτική εσωτερική φωνή» είναι σαν ένας εχθρός που αξιολογεί, επικρίνει, αλλά επίσης προάγει παρανοϊκές, ύποπτες στάσεις απέναντι στον γύρω κόσμο.

Μαθαίνοντας πώς αυτή η καταστροφική διαδικασία σκέψης συνεχίζεται για να ενισχύσει τα επίπεδα άγχους ενός ατόμου, καθώς και τα βήματα που μπορεί να κάνει για να αντισταθεί σε αυτή τη «φωνή», μπορούν να ενισχύσουν την πραγματική αίσθηση του εαυτού και να βοηθήσουν να σταματήσει να βασανίζει τον εαυτό του ανησυχώντας.

5. Αποφύγετε την απομόνωση

Η ανησυχία μπορεί να οδηγήσει στην αναζήτηση της απομόνωσης, αλλά η απομόνωση μπορεί επίσης να διαιωνίσει την ανησυχία. Είναι σημαντικό να αναζητήσετε κοινωνική υποστήριξη όταν αισθάνεστε ανήσυχοι. Βρίσκοντας κάποιον με τον οποίο μπορείτε να μιλήσετε έτσι ώστε να μην νιώθετε μόνος και χαμένος μπορεί να προσφέρει πραγματική ανακούφιση.

Οι φίλοι τείνουν επίσης να προσφέρουν ευπρόσδεκτη απόσπαση της προσοχής. Όταν είναι κανείς μόνος, είναι πιο πιθανό να βυθιστεί σε αρνητικές σκέψεις. Εάν το πλήθος δεν είναι αιτία για το άγχος και την ανησυχία, πιθανή επιλογή ίσως μπορεί να είναι και η έξοδος σε ένα πάρκο ή σε ένα εμπορικό κέντρο. Πρέπει να επιλέξουμε ένα μέρος που απολαμβάνουμε, όπου μπορούμε να είμαστε κοντά σε άλλους ανθρώπους. Μπορούμε ακόμη και να αφιερώσουμε χρόνο για εθελοντισμό ή για να μάθουμε ένα νέο χόμπι. Αυτές οι δραστηριότητες μας υπενθυμίζουν ότι υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος που μας περιμένει έξω από τη σφαίρα των ανησυχιών μας.

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

 

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ