ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Ο Enzo λάτρευε τους 12κύλινδρους. Και δεν καταδεχόταν να φτιάξει κινητήρα μικρότερο από V8. Πείστηκε μία φορά από τον γιο του Dino, στις αρχές της δεκαετίας του ’60, ότι ένας V6 θα έφερνε νίκες στην F2. Και έπειτα, στα σχέδια αυτά του Vittorio Jano βασίστηκε ο κινητήρας της πρωταθλήτριας στην F1 Ferrari 156 “Sharknose”.

Ο Dino πέθανε πολύ μικρός και δεν πρόλαβε να δει το πανέμορφο κεντρομήχανο σπορ αυτοκίνητο με το όνομά του, το οποίο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο αρχικά ως 206 GT (στα δύο λίτρα) κι αργότερα εξελίχθηκε σε 2,4 οπότε μετονομάστηκε σε Dino 246 GT. Αυτή ήταν η πρώτη και τελευταία φορά που η Ferrari έβγαλε ένα αυτοκίνητο με V6 κινητήρα. Ακόμη και η μεταγενέστερη δίλιτρη 208, μια προσπάθεια για ένα πιο οικονομικό βασικό μοντέλο με στόχο πωλήσεις στην ταλαιπωρημένη από την ενεργειακή κρίση αγορά αυτοκινήτου τη δεκαετία του ’70, είχε οκτώ κυλίνδρους σε διάταξη V.

Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία εξηλεκτρίζεται, αντικαθιστώντας ισχύ από κυβικά με αυτή των ηλεκτροκινητήρων υβριδικών συστημάτων, η Ferrari μπαίνει ξανά στη διαδικασία να εξελίξει έναν V6. Άλλωστε, η συνάφεια με την τεχνολογία της Formula 1 που χρησιμοποιεί αυτήν ακριβώς τη μηχανική διάταξη θα είναι χρυσάφι στα χέρια του marketing. Και δεν θα ξεκινήσουν κι από λευκό χαρτί. Ήδη η Alfa Romeo χρησιμοποιεί ένα V6 biturbo με καταβολές στον V8 της Ferrari.

Όπως ανακοινώθηκε προ ημερών στο Maranello λοιπόν, το 60% των μοντέλων της μάρκας ως το 2022 θα είναι υβριδικά. Το ιταλικό εργοστάσιο επιβεβαιώνει την εξέλιξη ενός V6 συμβατού με αυτή την τεχνολογία. Τα καλά νέα είναι ότι δεν θα αντικαταστήσει τον υπέροχο, πολυβραβευμένο V8 biturbo, αλλά θα έρθει να συμπληρώσει τη γκάμα κινητήρων. Πράγμα που μας επιτρέπει να σκεφτούμε ότι θα πρέπει να ετοιμάζεται και ένα νέο μικρότερο μοντέλο για να δεχτεί αυτόν τον κινητήρα, μια νέα Dino δηλαδή. Φήμη που κυκλοφορεί εδώ και χρόνια.

Πηγή: drive.gr

Σχολιάστε