18:17, Τετάρτη
28 Σεπτεμβρίου 2022

Ποιο είναι το καλύτερο είδος άσκησης ανάλογα με την ηλικία σας

Η τακτική άσκηση είναι απαραίτητη για κάθε ηλικία προκειμένου να διατηρηθεί η σωματική δύναμη και η πρόληψη των πόνων. Οι απαιτήσεις κάποιων ασκήσεων όμως και οι περιορισμοί που θέτει το ίδιο το σώμα, τείνουν να μεταβάλλονται ανάλογα με την ηλικία.

Εμείς σας έχουμε μια λίστα με τα σωστά είδη ασκήσεων ανάλογα την ηλικία σας:

Εφηβεία & δεκαετία των 20:

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο συνδυασμός αερόβιας άσκησης και ασκήσεων ενδυνάμωσης, είναι ιδανικός. Ειδικά οι ασκήσεις ενδυνάμωσης, είναι πολύ σημαντικές στην εφηβεία και τα πρώτα χρόνια της ενήλικης ζωής, καθώς συμβάλλουν στην επίτευξη της μέγιστης οστικής μάζας. Προσπαθήστε να κάνετε ασκήσεις με βάρη, τένις, πεζοπορία, τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα.

Στα 30 και τα 40:

Συνήθως οι άνθρωποι σε αυτήν την ηλικία περνούν πολύ χρόνο καθιστοί στο γραφείο και σε κακή στάση. Η υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση είναι μια εξαιρετική επιλογή για όσους έχουν λίγο χρόνο, καθώς αυξάνει τις καύσεις λίπους και την αντοχή, ενώ μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Οι ασκήσεις τύπου πιλάτες μπορούν να φανούν πολύ χρήσιμες.

Στα 50 και τα 60:

Το ζωηρό περπάτημα και ο χορός αποτελούν ιδανικές λύσεις για να είστε ενεργοί, ενώ συμβάλλουν στην κοινωνικοποίηση και τη διατήρηση καλής γνωστικής λειτουργίας. Επειδή σε αυτές τις ηλικίες αυξάνει ο κίνδυνος πτώσεων, μπορείτε να βελτιώσετε την ισορροπία σας με τεχνικές, όπως το tai chi, αλλά και το αερόμπικ στο νερό.

70 και πάνω:

Θέστε ως προτεραιότητα την αποφυγή της αδράνειας. Μετά τα 70 το ζητούμενο είναι να συνεχίσετε να είστε σωματικά δραστήριοι, ό,τι και αν επιλέξετε να κάνετε, «ακούγοντας» πάντα το σώμα σας και τις ανάγκες του. Ένας γιατρός θα σας κατευθύνει στην κατάλληλη μορφή άσκησης, καθώς σε αυτές τις ηλικίες οι περιορισμοί είναι πολλοί.

Πηγή: Onmed.gr