Δέκα οφέλη που προσφέρει η υγιεινή διατροφή

Για να ονομάσουμε μια διατροφή υγιεινή θα πρέπει αφενός να περιέχει την κατανάλωση θρεπτικών συστατικών από όλες τις ομάδες τροφών, συμπεριλαμβάνοντας άπαχες πρωτεΐνες, δημητριακά ολικής αλέσεως, υγιεινά λίπη, φρούτα και λαχανικά και αφετέρου να αντικαθίστανται τα τρόφιμα με τρανς λιπαρά από πιο υγιεινές επιλογές. Γιατί όμως να μπούμε στην διαδικασία να προσέξουμε την διατροφή μας;

Καρδιακές παθήσεις

Ακολουθώντας μια υγιεινή διατροφή σε συνδυασμό με άσκηση μειώνονται οι πιθανότητες υψηλής αρτηριακής πίεσης, διατηρείται η καρδιά υγιής και προλαμβάνονται τυχόν καρδιακές παθήσεις. Γι’ αυτό τον λόγο συστήνεται η μείωση της πρόσληψης του νατρίου και των πρόσθετων σακχάρων, ο περιορισμός των ποτών και των κορεσμένων και τρανς λιπαρών.

Μείωση κινδύνου εμφάνισης καρκίνου

Η κατανάλωση αντιοξειδωτικών τροφών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου. Πολλά συστατικά που βρίσκονται στα φρούτα, τα λαχανικά, τους ξηρούς καρπούς καθώς και τα όσπρια έχουν αντιοξειδωτική δράση.

Καλύτερη διάθεση

Οι έρευνες έχουν δείξει ότι η διατροφή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την καλή διάθεση. Συγκεκριμένα, η υψηλής περιεκτικότητας σακχάρων διατροφή μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα κατάθλιψης γι’ αυτό και είναι σημαντικός ο περιορισμός κατανάλωσής τους. Σε περιπτώσεις δε που εντοπίζονται συμπτώματα κατάθλιψης είναι σημαντικό να υπάρχει επικοινωνία και καθοδήγηση από επαγγελματία ψυχικής υγείας.

Καλή υγεία του εντέρου

Το παχύ έντερο είναι γεμάτο με φυσικά βακτήρια τα οποία παίζουν βασικό ρόλο στον μεταβολισμό και την πέψη. Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας ζάχαρης και λίπους αυξάνει τις πιθανότητες για φλεγμονή στην περιοχή σε αντίθεση με μια υγιεινή διατροφή που βοηθά να διατηρηθούν τα χρήσιμα βακτήρια. Ιδανικά είναι τρόφιμα πλούσια σε προβιοτικά όπως το γιαούρτι, το ξινολάχανο, το κεφίρ.

Βελτιωμένη μνήμη

Η υγιεινή διατροφή συμβάλλει στην καλή υγεία του εγκεφάλου και την πρόληψη ασθενειών όπως η άνοια. Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στην διατήρησή της υγείας του είναι η βιταμίνη D, C, E, τα ωμέγα 3 – λιπαρά οξέα και οι πολυφαινόλες.

Ισορροπημένο βάρος

Ένα ισορροπημένο βάρος ενέχει λιγότερο κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων προβλημάτων υγείας σε αντίθεση με περιπτώσεις παχυσαρκίας που μπορούν να επιβαρύνουν καταστάσεις καρδιοπάθειας, διαβήτη τύπου 2, οστικής πυκνότητας και μερικών ειδών καρκίνου.

Διαχείριση Διαβήτη

Ένα άτομο που έχει διαβήτη είναι σημαντικό να ακολουθεί υγιεινή διατροφή προκειμένου να διατηρούνται χαμηλά τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, η αρτηριακή πίεση και η χοληστερόλη, προλαμβάνοντας τυχόν επιπλοκές του διαβήτη.

Δυνατά οστά και δόντια

Για την καλύτερη δυνατή υγεία των οστών και των δοντιών και την αποφυγή οστικών προβλημάτων όπως η οστεοπόρωση η διατροφή χρειάζεται να περιέχει επαρκές ασβέστιο και μαγνήσιο. Γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών, μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, όσπρια είναι πλούσιες πηγές.

Ποιοτικός ύπνος την νύχτα

Ή ανθυγιεινή τροφή, η παχυσαρκία, η κατανάλωση αλκοόλ και η αυξημένη καφεΐνη μπορεί να εμποδίσουν έναν ξεκούραστο ύπνο, προκαλώντας σε ορισμένες περιπτώσεις άπνοια και διαταραχές ύπνου.

Σωστή υγεία της επόμενης γενιάς

Οι μικρότερες ηλικίες συνήθως μιμούνται τις μεγαλύτερες με αποτέλεσμα να παίζει ιδιαίτερα σημαντική σημασία το πρότυπο διατροφής που ακολουθούμε ως παράδειγμα για αυτές. Όταν οι γονείς διαμορφώνουν υγιείς συνήθειες το πιθανότερο είναι τα παιδιά να ακολουθήσουν το ίδιο.