Καρκίνος του μαστού: Διατροφικές συμβουλές για την μείωση του κινδύνου εμφάνισης

Το ήξερες ότι η διατροφή είναι ένας από τους παράγοντες που μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο όσον αφορά την πρόληψη για τον καρκίνο του μαστού;

Η 25η Οκτώβρη έχει καθιερωθεί ως παγκόσμια ημέρα καρκίνου του μαστού με σκοπό την ευαισθητοποίηση αλλά και την πληροφόρηση γύρω από το θέμα και τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης.

Δεδομένου το ότι η παχυσαρκία μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του μαστού θα ήταν σημαντικό να δούμε μερικές χρήσιμες συμβουλές σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες που μπορούν να συμβάλλουν στο κομμάτι της πρόληψης.

Πολλή ζάχαρη, μεγαλύτερος κίνδυνος

Η αυξημένη κατανάλωση ζάχαρης στην διατροφή αυξάνει και τις πιθανότητες παχυσαρκίας άρα και τις πιθανότητες για καρκίνο του μαστού. Φυσικά δεν είναι λίγη ζάχαρη στον καφέ η αιτία του πολλαπλασιασμού των καρκινικών κυττάρων αλλά η μεγάλη ποσότητα σε τακτική βάση. Χρειάζεται προσοχή και μέτρο.

Περισσότερα φυτικά τρόφιμα

Αντίθετα συνιστάται η κατανάλωση περισσότερων φυτικών τροφίμων για την μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης καρκίνου του μαστού. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι ιδανική βάση για μια σωστή διατροφή προκειμένου να μπορεί να υπάρχει έλεγχος στο βάρος και στις συνέπειές αύξησής του.

Βάλε τα τρόφιμα ολική άλεσης στην ζωή σου

Ακατέργαστο σιτάρι, σίκαλη, βρώμη, καλαμπόκι, κριθάρι είναι μερικές από τις τροφές που χρειάζεται να αποτελούν μέρος της διατροφής μας καθώς περιέχουν θρεπτικά συστατικά ιδανικά για την θωράκιση του οργανισμού.

Μέτρο στο αλκοόλ

Η μπύρα, το κρασί και το ποτό ενισχύουν τα οιστρογόνα στο σώμα, προκαλώντας ανησυχίες για την δημιουργία όγκων που είναι ευαίσθητοι σε αυτή την ορμόνη. Η περιστασιακή κατανάλωση δεν αποτελεί κίνδυνο. Ωστόσο, δεν υπάρχει κάτι επίσημο σε σχέση με την ποσότητα που βλάπτει ακριβώς.

Χρωματιστά φρούτα & λαχανικά

Η ύπαρξη τροφών πλούσιων σε καροτενοειδή στην διατροφή θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο κακοηθειών του μαστού. Θα τα βρεις κυρίως σε φρούτα και λαχανικά που έχουν πορτοκαλί, κόκκινο, κίτρινο και σκούρο πράσινο χρώμα όπως τα καρότα, τις κολοκύθες, το σπανάκι, το λάχανο και τις γλυκοπατάτες. Είναι σημαντικό η κατανάλωσή τους να οφείλεται σε φυσικά τρόφιμα και όχι συμπληρώματα.

Ιδέες για τρόφιμα που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην μείωση του κινδύνου και στην επιβράδυνση της ανάπτυξης κάποιου όγκου είναι το σκόρδο, το πράσινο τσάι, ο λιναρόσπορος και η σόγια. Επίσης το μπρόκολο, το λάχανο, η ντομάτα, η μελιτζάνα, το αγγούρι και το καρπούζι μπορούν να ενταχθούν στην διατροφή για τους ίδιους λόγους.

Και επειδή δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία, εκτός από την προσοχή στις διατροφικές συνήθειες στο χέρι μας είναι και ο συχνός έλεγχος με την απαραίτητη εξέταση από τον γυναικολόγο μας.