11:27, Τετάρτη
17 Αυγούστου 2022

Τα ποτά και οι τροφές που μας ξεδιψάνε… καλύτερα!

kopela-pineiΤι πρέπει να φάτε και να τι να πιείτε όταν διψάτε για να ενυδατώσετε επαρκώς το σώμα σας; Τι συμβουλεύουν οι ειδικοί…
Ποια υγρά μας ξεδιψάνε καλύτερα ;
Αν κάποιος διψάει το πρώτο πράγμα που θα κάνει είναι να πιει νερό. Υπάρχουν όμως και άλλα υγρά που πιστεύουμε ότι μας μειώνουν το αίσθημα της δίψας, ενώ στην πραγματικότητα κάνουν το ακριβώς αντίθετο.
*Νερό: Η Νο1 επιλογή για να καταπολεμήσουμε τη δίψα μας και να αναπληρώσουμε τα χαμένα υγρά χωρίς να πάρουμε θερμίδα.
*Αλκοόλ: Αν καταναλώσουμε αλκοόλ τότε σίγουρα δε θα μας ξεδιψάσει. Με το αλκοόλ ιδρώνουμε και λόγω της διούρησης που προκαλεί χάνουμε υγρά.
*Καφές και τσάι: Αρκετά άτομα όταν διψάνε επιλέγουν να πιουν καφέ ή τσάι αλλά αυτό που καταφέρνουν είναι να διψάνε περισσότερο. Και τα 2 αυτά υγρά περιέχουν καφεΐνη που είναι διουρητική.
*Αναψυκτικά: Πίνοντας ένα αναψυκτικό μπορεί να «σβηστεί» η δίψα αλλά για λίγα μόνο λεπτά. Αυτό συμβαίνει γιατί πολλά αναψυκτικά περιέχουν ζάχαρα που επιτείνουν το αίσθημα της δίψας με αποτέλεσμα μετά από λίγο να διψάμε και μάλιστα μπορεί και περισσότερο.
*Χυμοί: Η κατανάλωση χυμών φρούτων ή λαχανικών μπορούν να μειώσουν σημαντικά το αίσθημα της δίψας αφού περιέχουν μεγάλη ποσότητα νερού με πολύ λίγες θερμίδες. Για να νικήσετε την δίψα επιλέξτε χυμό γκρέιπφρουτ, πορτοκάλι ή χυμό καρπουζιού.
Ποιες τροφές μας μειώνουν το αίσθημα της δίψας;
Όσο περισσότερο νερό περιέχει μια τροφή τόσο πιο αποτελεσματική είναι για ένα άτομο που διψάει. Διαβάστε παρακάτω τις 10 τροφές που έχουν μεγάλο ποσοστό περιεκτικότητας σε νερό:

  1. Καρπούζι: 92%
  2. Σούπες: 90-98% (σερβίρονται και παγωμένες τη διάρκεια του καλοκαιριού)
  3. Φρέσκα φρούτα : 85-90%
  4. Φρέσκα λαχανικά: 85-90%
  5. Πατάτες: 80%
  6. Μπανάνες: 75%
  7. Αυγά: 70%
  8. Μοσχάρι: 72%
  9. Ψάρι: 70%
  10. Δημητριακά, όσπρια: 70%

Μην περιμένετε να διψάσετε
Τους καλοκαιρινούς μήνες η ανάγκη για υγρά αυξάνεται και ο οργανισμός μας θέλει να τα αναπληρώσει προκειμένου να μην αφυδατωθεί. Πίνοντας ή τρώγοντας φαγητά που μπορούν να μειώσουν το αίσθημα της δίψας δε σημαίνει ότι αναπληρώνουμε και άμεσα τα υγρά και τους ηλεκτρολύτες που χάσαμε. Η ενυδάτωση του οργανισμού μας παίρνει περίπου 1 ώρα.  Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην αφήνουμε τον οργανισμό μας να αφυδατωθεί . Τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της ζέστης υπάρχει έντονη εφίδρωση με αποτέλεσμα να χάνουμε νερό και μαζί με αυτό νάτριο, κάλιο και χλώριο. Ιδανικό λοιπόν είναι να προλαμβάνουμε την αφυδάτωση πίνοντας την απαραίτητη ποσότητα νερού που έχουμε ανάγκη.
3 Απορίες για… διψασμένους

  1. Πόσο νερό να πιώ;

Οι καθημερινές ανάγκες για νερό είναι περίπου 2 lt αφού θα πρέπει να αναπληρωθούν τα υγρά που χάθηκαν από την εφίδρωση, τα ούρα, την πέψη και την αφόδευση. Από αυτά τα 2 lt συνήθως τα  περίπου 1000 με 1300 γραμμάρια τα εξασφαλίζουμε από το νερό και τα υπόλοιπα γραμμάρια τα καλύπτουμε από τις τροφές και τα υπόλοιπα υγρά που πίνουμε.

  1. Γιατί το παγωμένο νερό δε μας ξεδιψάει;

Το αίσθημα της δίψας μπορεί να καταπολεμηθεί άμεσα και υγιεινά πίνοντας δροσερό νερό. Το πολύ παγωμένο νερό ωστόσο δεν είναι πάντα και τόσο ευχάριστο για τον οργανισμό μας. Με το παγωμένο νερό «αναισθητοποιούμε» το φάρυγγα και το στόμα με αποτέλεσμα να μην το γευόμαστε. Αυτό μας αποτρέπει να πιούμε την ποσότητα που θα μας ξεδιψάσει πλήρως.

  1. Σκληρό ή μαλακό νερό;

Ένα νερό μπορεί να χαρακτηριστεί σκληρό ή μαλακό ανάλογα με την περιεκτικότητα του σε άλατα ασβεστίου, μαγγανίου και μαγνησίου. Όταν ένα νερό έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε αυτά τα άλατα τότε χαρακτηρίζεται ως σκληρό. Μπορείτε να μάθετε αν ένα νερό είναι σκληρό ή μαλακό βάζοντας σαπούνι. Αν το σαπούνι κάνει πολλές φυσαλίδες στο νερό τότε είναι μαλακό, αν κάνει λιγότερες τότε είναι σκληρό. Το μαλακό νερό ακόμη δεν αφήνει καθόλου ίχνη στα μεταλλικά σκεύη σε αντίθεση με το σκληρό. Αν πίνετε σκληρό νερό τότε έχετε άλλον ένα «σύμμαχο» κατά τη οστεοπόρωσης και του εμφράγματος, αλλά θεωρείται υπεύθυνο για πέτρες στα νεφρά.