Η πανδημία άνοιξε ουρές στο Κτηματολόγιο  - Karfitsa.gr
Επικαιρότητα

Η πανδημία άνοιξε ουρές στο Κτηματολόγιο 

Άνοιξε… ουρές συναλλαγών η πανδημία στα κτηματολογικά γραφεία της Θεσσαλονίκης. Η συσσώρευση υποθέσεων λόγω μη λειτουργίας των υπηρεσιών για μεγάλο διάστημα, επανέλαβε σκηνές του πρώτου κύματος. Δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, δικαστικοί επιμελητές και ιδιώτες στήνονται επί ώρες στην ουρά για να προλάβουν μία συναλλαγή στο περιορισμένο ωράριο.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΝΤΟΥΡΗΣ

 

Οι εντάσεις έξω από τις κεντρικές εισόδους των δύο κτηματολογικών γραφείων Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς ήταν στην ημερήσια διάταξη. Η απόφαση να καταργηθεί το σύστημα των ραντεβού που ίσχυσε στο προηγούμενο διάστημα, προκάλεσε ατελείωτες ουρές. Η κατάσταση οδήγησε μάλιστα στην επαναφορά των ραντεβού, όμως μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που χρηματοδότησε ο δικηγορικός σύλλογος Θεσσαλονίκης.

Όλοι πίστευαν ότι η επαναφορά της πλήρους λειτουργίας των κτηματολογικών γραφείων και των υποθηκοφυλακείων θα ήταν ομαλή. Δικηγόροι και συμβολαιογράφοι πίεζαν το αρμόδιο υπουργείο Δικαιοσύνης, τονίζοντας ότι χιλιάδες υποθέσεις μεταβιβάσεων και αγοραπωλησιών είχαν κολλήσει, με συνέπεια να απειλείται και η οικονομία. «Εδώ υπάρχει μεγάλο ζήτημα και δεν περιορίζεται μόνο στο ότι μία υπηρεσία είναι κλειστή», έλεγε ο πρόεδρος του δικηγορικού συλλόγου Θεσσαλονίκης Στάθης Κουτσοχήνας, γνωρίζοντας καλά τις οικονομικές επιπτώσεις από το πάγωμα οποιασδήποτε πράξης που αφορά τα ακίνητα. Άλλωστε ο δικηγορικός σύλλογος ανέλαβε κάθε εργασία που μπορούσε να γίνει εκτός γραφείων κτηματολογίου, προκειμένου να διευκολύνει την κατάσταση.

Το άνοιγμα των υπηρεσιών στην αρχή προκάλεσε χαμόγελα αισιοδοξίας στους συναλλασσόμενους, όμως η συνέχεια δεν ήταν αυτή που περίμεναν. Οι κτηματολογικές υπηρεσίες άνοιξαν για το κοινό, τυπικά κανονικά. Την ίδια ώρα όμως οι περιορισμοί στους χώρους ήταν αυτή που προβλέπεται για την πανδημία (ένα άτομο κάθε φορά στο εσωτερικό), ενώ αρκετοί υπάλληλοι απουσίαζαν σε άδειες ειδικού σκοπού, που επίσης προβλέπονται λόγω των μέτρων περιορισμού της διασποράς. Η εικόνα έξω από τα υποθηκοφυλακεία γρήγορα έγινε απογοητευτική. Ουρές δεκάδων ατόμων που περίμεναν τη σειρά τους για να εξυπηρετηθούν σε ένα ωράριο ιδιαίτερα περιορισμένο. Από τις 8.30 το πρωί μέχρι τη 1 μετά το μεσημέρι.

Οι χειρόγραφες λίστες 

Οι συναλλασσόμενοι έγραφαν το όνομά τους σε ένα κομμάτι χαρτί για να τηρήσουν μία σειρά, όμως χρειάστηκε να εμφανιστούν από τη 1 τα ξημερώματα και να περιμένουν μέχρι τις 10 το πρωί. Είναι εικόνα που παρέπεμπε σε τριτοκοσμικές καταστάσεις. «Είναι φρίκη, απογοήτευση», είπε νεαρός ιδιώτης που συμπλήρωσε το όνομά του στη λίστα του κεντρικού κτηματολογικού γραφείου στη 1 το πρωί και διαπίστωσε ότι ήταν ήδη 16ος στη σειρά. Επανήρθε στις 4.30 και για να εξυπηρετηθεί και τελικά ύστερα από πέντε ώρες ολοκλήρωσε την εργασία καταχώρησης που στο εσωτερικό της υπηρεσίας διήρκησε ακριβώς τέσσερα λεπτά. Ίδια ήταν και η εικόνα στο κτηματολογικό γραφείο Καλαμαριάς. «Ήρθα στις 6 το πρωί και κατάφεραν να εξυπηρετηθώ στις 10.30», απάντησε ιδιώτης που χρειάστηκε να ταξιδέψει από την Καβάλα για να ολοκληρώσει την εργασία του.

Οι εικόνες αυτές προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις και άμεσα την παρέμβαση των συλλόγων δικηγόρων, συμβολαιογράφων, δικαστικών επιμελητών και των εκπροσώπων των κτηματολογικών γραφείων. «Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι παραπάνω. Κρατάμε τα μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς και εξυπηρετούμε όσους μπορούμε περισσότερους», ανέφερε απαντώντας στην Karfitsa ο προϊστάμενος του κτηματολογικού γραφείου Θεσσαλονίκης και του υποθηκοφυλακείου Κώστας Γάτσος. Σε σύσκεψη που έγινε ζητήθηκε να γίνουν παρεμβάσεις και σε συνεννόηση με το υπουργείο Δικαιοσύνης επανήρθε το σύστημα των ραντεβού, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας που λειτούργησε με χρηματοδότηση του δικηγορικού συλλόγου.

Στόχος είναι η αντιμετώπιση των τριτοκοσμικών εικόνων σε ένα κτηματολογικό γραφείο που δεν έχει ενταχθεί ακόμη στον ενιαίο φορέα, με συνέπεια να μην είναι δυνατό να δεχτεί οποιαδήποτε ηλεκτρονική συναλλαγή. «Σκεφτείτε ότι είναι ιδιαίτερα αυξημένες οι συναλλαγές αγοραπωλησιών», απάντησε ο κ. Γάτσος, επιδιώκοντας να αντιμετωπίσει και αυτός τα πρώτα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με τα ημερήσια ραντεβού, σύστημα που άρχισε να εφαρμόζεται τη Μεγάλη Τρίτη.

Επιβεβαιώνοντας όσα είπε τόνισε να ενδεικτικά νούμερα. Το 2019 έγιναν περίπου 52.000 πράξεις, πέρσι ο αριθμός, λόγω και της πανδημίας που ήταν κλειστές οι υπηρεσίες, ήταν 37.762 και φέτος υπολογίζεται ότι γίνονται περισσότερες από 400 πράξεις ημερησίως. Μόνον τον Απρίλιο τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν πως γίνονται 125 καταχωρήσεις την ημέρα κατά μέσο όρο και επιπλέον δίδονται 300 αποσπάσματα και αντίγραφα.

 

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

 

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ