Δέκα ερωτήσεις αναζητούν δέκα σύντομες απαντήσεις. Πρόσωπα της Θεσσαλονίκης, από όλους τους χώρους, μοιράζονται με τους αναγνώστες της εφημερίδας «Karfitsa» πτυχές της ζωής τους και αδημοσίευτες φωτογραφίες σε μια διαφορετική – μίνι συνέντευξη.
Η Ντίνα Τέρτση, βρίσκεται πίσω από πιάτα, από γεύσεις, από την αισθητική του MAIAMI και του POMMES. Ανθρωπος της εστίασης στη Θεσσαλονίκη, με γνώσεις και μεράκι. Με έντονη κοινωνική δράση, αγαπά αυτό που κάνει. Και το αποδεικνύει…
Το «Μαϊάμι» είναι…
«Oικογενειακό εγχείρημα – όραμα που κατέληξε αδιάλειπτο πάθος για την γαστρονομία και την εστίαση! Ανέλαβα το μάνατζμεντ με την αδερφή μου Γωγώ και τον ξαδέρφο, Δημήτρη Μαμάη, το 2012 με σκοπό να διατηρήσουμε την οικογενειακή ιστορία. Θεωρώ ότι παραμένει γαστρονομικό τοπόσημο της Θεσσαλονίκης με την αυθεντική γευστική του ταυτότητα».
Υπάρχουν δύσκολοι πελάτες;
«Λογικό να υπάρχουν… Ξεχωρίζω τους πελάτες που ξέρουν τι θέλουν και το απαιτούν ορθώς, σε σχέση με τους κακοεκπαιδευμένους της τηλεοπτικής μαγειρικής! Τολμώ να πω ότι μια φιλοξενία ζεστή, ειλικρινής και προσωποποιημένη μπορεί να εξημερώσει και τον πιο δύσκολο πελάτη».
Οι Θεσσαλονικείς ξέρουν να τρώνε;
«Έχουν γεύση αισθητική. Εκπαιδεύτηκαν στο νόστιμο με τις επιρροές της πολυπολιτισμικής κουλτούρας. Αγαπάμε το καλομαγειρεμένο και φροντισμένο φαγητό. Έτσι μάθαμε από τα σπίτια μας. Θέλουμε η αισθητική και η καλοζωία να αντανακλάται ακόμα και στο πιάτο».
Τι πρέπει να διαθέτει ένας καλός επιχειρηματίας;
«Εκτός από τις αρετές της υπομονής και της μετριοφροσύνης, ξεχωρίζω συναδέλφους με όραμα, διορατικότητα, περιμετρική αντίληψη του αντικειμένου της εστίασης και φυσικά γνώση!».
Το Tik Tok βοηθά τη γαστρονομία;
«Τα παραδείγματα εξαιρετικών συναδέλφων οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι το marketing κινείται στο ρυθμό του Tik Tok. Δεν ξυπνάει κανένας επιχειρηματίας με την σκέψη τι βιντεάκι να κάνω σήμερα και να εκτεθώ για να βοηθήσω την δουλειά μου. Είναι όμως το μέσο που αποδεδειγμένα προσελκύει αναγνωρισιμότητα του brand και των προσώπων μιας επιχείρησης. Θα ήθελα να βλέπω ανεπιτήδευτα και αυθεντικά βιντεάκια χωρίς hate comments & haters. Προσωπικά επιλέγω χιούμορ και αυτοσαρκαστική διάθεση χωρίς να προσβάλουν».
Εάν η Θεσσαλονίκη ήταν πιάτο θα ήταν…
«…γεμιστά. Με πολλά υλικά, γεύσεις και συνδυασμούς. Θα ήθελα να βρεθεί το πιάτο που θα ήταν η ταυτότητα της πόλης και θα το βρίσκαμε σε κάθε εστιατόριο με την δική του προσωποποιημένη εκδοχή!».
Τι αγαπάτε/Τι δεν αντέχετε στην πόλη…
«Η Θεσσαλονίκη έχει ένα μαγικό easy going ρυθμό που δίνει ένταση όταν έχεις δουλειά ή ψάχνεις διασκέδαση και σε αποσυμφορεί όταν θες να χαλαρώσεις και να ξεκουραστείς. Αυτό που με ενοχλεί ιδιαίτερα είναι η αναβλητικότητα της».
Κοινωνική δράση με ξεχωριστή θέση στην καρδιά σας…
«Ξεχωρίζω την «Μέριμνα του Παιδιού», είμαι από τα νεότερα μέλη του ΔΣ και φυσικά ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου έχει το «Κάνε μια Ευχή Ελλάδος», που είμαι εθελόντρια και υπήρξα Συντονίστρια της ομάδας Προσέλκυσης Πόρων Βορείου Ελλάδος».
Ισχύει «κατά μάνα …κατά κόρη»;
«Το καλό που θέλω να ισχύει! Με δύο κόρες 23 και 19 ετών, φοιτήτριες σε ΠΑΜΑΚ και ΑΣΤΕ Ρόδου. Και τι ζήτησα η μανούλα; Λίγη βοήθεια στο μάρκετινγκ των οικογενειακών επιχειρήσεων! Οπότε τις βλέπετε συχνά σε βιντεάκια του ΜΑΙΑΜΙ και του POMMES».
Επόμενος στόχος…
«Φτάνοντας τα 50 (δεν το κρύβω), έχω 3 ενεργές επιχειρήσεις που γεμίζουν τη μέρα και καταναλώνουν την ενέργεια μου. Μοναδικός στόχος, ίσως και ηθικό θα τον χαρακτήριζα η διάδοση της «σωστής ελληνικής γαστρονομικής κουλτούρας». Πολλοί με χαρακτηρίζουν «σιδηρά κυρία της εστίασης» και δεν με απασχολεί καθόλου αρνητικά, ειδικά αν σημαίνει ότι παλεύω δυναμικά για τις αξίες μου στον επαγγελματικό χώρο που υπεραγαπάω! Λέω πως «Αν δεν το αγαπάς, μην το κάνεις»… Η εστίαση είναι ένα πολύπλευρο αντικείμενο που είτε το αγαπάς, είτε το μισείς. Εγώ το λατρεύω και το δείχνω!».