Κ. Σταματίου: Η τηλεόραση δημιουργήθηκε για την... προπαγάνδα! - Karfitsa.gr
Karfitsomata Πρόσωπα

Κ. Σταματίου: Η τηλεόραση δημιουργήθηκε για την… προπαγάνδα!

Ο έμπειρος εικονολήπτης μιλάει στη Μ. Βλάχου για τη συνέντευξη Ανθιμου στην Αννίτα Πάνια...

61295_149985758369478_7250419_n

 

Από τις πρώτες κάμερες στην ιδιωτική τηλεόραση και με χιλιόμετρα σε αποστολές του εξωτερικού ο εικονολήπτης και ιδιοκτήτης της εταιρείας παραγωγών Cineteam, Κώστας Σταματίου μιλά στην «Κarfitsa» για το λουκέτο στην ΕΡΤ, για την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο των Μέσων Ενημέρωσης και αποκαλύπτει όσα δεν είδαμε στην συνέντευξη του Μητροπολίτη Άνθιμου στην εκπομπή της Αννίτας Πάνια.

Συνέντευξη στη Μαρία Βλάχου

Πως βρέθηκες στο χώρο της τηλεόρασης;

Στην Ελλάδα ήρθα το 1991, στην αρχή της ιδιωτικής τηλεόρασης. Είχα έρθει από Αμερική με μία σχετική εμπειρία, λόγω σπουδών, οπότε μπόρεσα και μπήκα γρήγορα στο κλίμα. Τότε αν κάποιος νέος ήθελε να μπει στο κομμάτι της τηλεόρασης, διέθετε κάποιες γνώσεις βάσεις και είχε μεράκι μπορούσε να μπει στο χώρο και να σταδιοδρομήσει, να επιτύχει η να αποτύχει. Πλέον δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.

Για πολλά χρόνια εργαζόσουν στην ΕΡΤ3. Πως αισθάνθηκες όταν έκλεισε;

Τα συναισθήματα ήταν… μαύρα. Κάποιοι «έβλεπαν» το κλείσιμο, ήταν όμως μια διαδικασία που δεν την περιμένει κάνεις στην… πράξη. Η ΕΡΤ ήταν ο μικρόκοσμος της κοινωνίας. Η τηλεόραση δημιουργήθηκε για την προπαγάνδα. Από τη στιγμή που δεν εξυπηρετούσε την προπαγάνδα των πολιτικών βρέθηκε μία ομάδα ανθρώπων και την έκλεισε. Αυτή τη στιγμή στήνεται μία δημόσια τηλεόραση με χειρότερες διαδικασίες όσον αφορά το θέμα της αξιολόγησης , το ποιος αξιολογεί και με ποια κριτήρια. Θεωρώ ήρωες τους ανθρώπους που δίνουν μετά από 15 μήνες αυτή την άνιση μάχη από τις εγκαταστάσεις της ΕΡΤ3 .Εγώ δεν άντεξα… Λυπάμαι που δεν μπορώ να πηγαίνω.

Ήταν εφικτός ο ανταγωνισμός ανάμεσα στην ιδιωτική και τη δημόσια τηλεόραση;

Η ιδιωτική τηλεόραση ήταν μία επιχείρηση και το μόνο που την ενδιέφερε ήταν το κέρδος και αυτό ήταν λογικό. Η δημόσια τηλεόραση δεν δούλεψε ποτέ έτσι. Προσπαθούσε πάντα να είναι ένα κανάλι με ιδιωτική πρωτοβουλία αλλά με κρατικό management, κάτι που δεν μπορεί να συνδυαστεί. Εκεί ήταν και το μεγάλο αγκάθι. Θεωρώ ότι στην ΕΡΤ, ειδικά  οι νέοι άνθρωποι είχαν όραμα, τεχνογνωσία, γνώση και όρεξη για δουλειά, να αναπτύξουν ένα καινούργιο επιχειρηματικό μοντέλο και με όφελος για τον πολίτη. Υπήρχαν όμως τα παλιά γρανάζια του πολιτικού συστήματος. Αν δεν αλλάξει το σύστημα αξιολόγησης δεν θα αλλάξει ποτέ αυτή η χώρα.

Επαγγελματικά τι άλλο θα ήθελες να κάνεις;

Ό,τι όνειρο είχα επαγγελματικά το υλοποίησα. Έχω κάνει πολλές ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, ντοκιμαντέρ, υπήρξα πολεμικός ανταποκριτής. Δεν έχω κάνει όμως, μέχρι τώρα κάτι δικό μου. Έχω πολλά σενάρια στο συρτάρι μου που ποτέ δεν υλοποιήθηκαν. Θα ήθελα να κάνω μία δική μου ταινία μεγάλου μήκους.

Πως αντιμετωπίζεται η κρίση στο χώρο;

Παλιότερα σνόμπαρα τους γάμους και τα βαφτίσια. Δεν τα κατέκρινα, απλά θεωρούσα ότι δεν με εκφράζουν καλλιτεχνικά. Αυτές οι δουλειές όμως πλέον, είναι το κύριο μέσο συντήρησης στο χώρο μας. Βεβαία και το κομμάτι αυτό  μπορείς να το κάνεις πιο δημιουργικό. Υπάρχουν πολλοί άξιοι συνάδελφοι που λόγω κρίσης ακολούθησαν το κομμάτι αυτό της κάλυψης των κοινωνικών εκδηλώσεων δίνοντας τους μία καινούργια μορφή, σαν να βλέπεις κανονικά μία μικρού μήκους ταινία, άρτια τεχνικά δομημένη και με πολύ λιγότερο χρήματα από πριν 15 χρόνια.

Η εταιρία παραγωγής σου έκανε τη συνέντευξη της Ανίτας Πάνια με τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο. Πως ήταν το κλίμα;

Ήταν μία συνέντευξη που κράτησε 3 ώρες. Δεν υπήρχε καμία καχυποψία ούτε από τη μία πλευρά ούτε από την άλλη. Η Αννίτα Πάνια είναι αυτή που ξέρουμε όλοι, εύστροφη, με εμπειρία στο «γυαλί». Ο Μητροπολίτης Άνθιμος από την άλλη δεν δυσανασχέτησε πουθενά, απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις. Ήταν μία έξυπνη και ανθρώπινη συνέντευξη. Ήταν από τα λίγα γυρίσματα που έχω κάνει που δεν ήταν «στημένο» που ο συνεντευξιαζόμενος δεν γνώριζε από πριν τις ερωτήσεις…

Τα τοπικά κανάλια της πόλης μπορούν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους;

Αν και το κόστος της λειτουργίας ενός τηλεοπτικού καναλιού έχει πέσει στο μισό απ’ ότι ήταν πριν από χρόνια ένα τοπικό κανάλι δεν μπορεί να κρατηθεί εύκολα. Και λόγω της digea που τους υποχρεώνει να πληρώνουν υπερβολικά χρήματα. Αγορά δεν υπάρχει, η διαφήμιση έρχεται δύσκολα. Αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχουν χρήματα για τεχνική υποδομή, φαίνεται από την εικόνα στους περισσότερους σταθμούς και από την ποιότητα των εκπομπών. Προσπαθούν όλοι να επιβιώσουν με πληρωμένες εκπομπές. Το αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχει ροή προγράμματος. Όταν το κανάλι λειτουργεί  έτσι πως θα ξεχωρίσει αν είναι ειδησεογραφικό ή ψυχαγωγικό;

Έχεις δημιουργήσει τη δική σου εταιρεία παραγωγής, τη Cineteam. Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζεις;

Η αγορά είναι δύσκολη. Πλέον οι εταιρίες παραγωγής  έχουν γίνει λίγο από όλα. Από τηλεοπτική παραγωγή ή ένα ντοκιμαντέρ για την τηλεόραση μέχρι και κοινωνικές εκδηλώσεις. Πλέον δεν έχεις το περιθώριο της επιλογής. Ακόμη πρέπει να είσαι μπροστά τεχνολογικά, γιατί οι εξελίξεις είναι ραγδαίες. Προσπαθώ πάντα να δουλεύω με τη φιλοσοφία της συνεργασίας. Ναι μεν υπάρχει μία στημένη εταιρία αλλά από εκεί και περά υπάρχουν και πολλοί συνεργάτες. Η δουλειά στην τηλεόραση δεν είναι μόνο τεχνογνωσία είναι και μια προσωπική επαφή μία αλυσίδα είναι απαραίτητη και η προσωπική επαφή…

Τι σε ενοχλεί περισσότερο στη δουλειά;

Επειδή είμαι ρομαντικός και στο κομμάτι της δουλειάς, αυτό που με ενοχλεί περισσότερο είναι ότι πλέον κανείς δεν μπαίνει στη διαδικασία να εκτιμήσει τη δουλειά σου. Τους περισσότερους πελάτες δεν τους ενδιαφέρει η ποιότητα της δουλειάς αλλά η τιμή, δυστυχώς. Η δουλειά μας όμως είναι καλλιτεχνία…

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

 

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ