, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Η δουλειά που "ανθεί" στη Θεσσαλονίκη!

kentriki
Της Έλενας Καραβασίλη/ Φωτορεπορτάζ Σάββας Αυγητίδης
Στο παρελθόν τα… σεμεδάκια είχαν την τιμητική τους μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι. Σεμεδάκια πάνω σε τηλεοράσεις τελευταίας τεχνολογίας, σεμεδάκια πάνω σε τραπεζάκια, σεμεδάκια πάνω στο ψυγείο… σεμεδάκια σε κάθε πιθανό σημείο. Στην πάροδο του χρόνου έχασαν τη «δόξα» τους και «καταχωνιάστηκαν» μέσα σε ντουλάπια και μπαούλα. Όμως το τελευταίο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με καταστηματάρχες στο κέντρο της Θεσσαλονίκης τα σεμεδάκια επιστρέφουν δριμύτερα και παίρνουν τη θέση τους δίπλα σε μοντέρνα καλύμματα και υφάσματα.
gkofis
Ο Νικόλαος Γκόφης διατηρεί κατάστημα με λευκά είδη στη Θεσσαλονίκη, εδώ και 22 χρόνια. Αποτελεί έναν από τους ελάχιστους επιχειρηματίες της πόλης, που παρατήρησε μία σχετική αύξηση στον τζίρο του συγκριτικά με το 2013. Όπως επισημαίνει, η καλή ποιότητα, η ανταγωνιστική τιμή και το σταθερό πελατολόγιο, είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας του για να «γλυτώσει» το λουκέτο.
semen
«Προσπαθούμε να έχουμε αυτά που ζητούν οι πελάτες μας, σε καλή ποιότητα και τιμή. Τα τελευταία χρόνια, έχουμε καταφέρει να «πιάσουμε» και το νεανικό κοινό έχοντας πιο μοντέρνα προϊόντα. Σαφώς το μεγαλύτερο ποσοστό που επισκέπτεται καταστήματα λευκών ειδών είναι άνω των 40 ετών», λέει ο κ. Γκόφης.
kenthmata
Όπως επισημαίνει ο ίδιος, «υπάρχει μία στροφή προς το παλιό στυλ στολίσματος των σπιτιών. Βέβαια οι νεότεροι επιζητούν πιο μίνιμαλ γραμμές και ενδιαφέρονται κυρίως για τα λευκά είδη, όμως εξακολουθεί να υπάρχει ζήτηση για τα κεντήματα».
«Το σεμεδάκι δε θα πεθάνει ποτέ»
semen3
Η Ελένη Γεωργιάδου είναι η τρίτη γενιά που ανέλαβε το κατάστημα λευκών ειδών και προικός με ιστορία από το 1959. Όπως λέει, μπορεί οι σεμέδες να απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό, όμως είναι μία μόδα που «δε θα πεθάνει ποτέ». Μεγάλη ζήτηση έχουν τα σεμεδάκια σε πελάτες του εξωτερικού, σύμφωνα με την κ. Γεωργιάδου .
semen2
«Αυστραλοί, Αμερικανοί, Τούρκοι, Σέρβοι, Ισραηλινοί τουρίστες αναζητούν τα… σεμεδάκια – όποτε επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη- κι αυτό γιατί δεν τα βρίσκουν αλλού»
«Αυστραλοί, Αμερικανοί, Τούρκοι, Σέρβοι, Ισραηλινοί τουρίστες αναζητούν τους σεμέδες όποτε επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη και αυτό γιατί δεν τους βρίσκουν αλλού», σημειώνει. Και η κ. Γεωργιάδου αναγκάστηκε να… εκσυγχρονίσει το εμπόρευμά της, προκειμένου να μπορέσει να προσεγγίσει το νεανικό κοινό. «Εμπλουτίζουμε τη συλλογή μας συνεχώς. Τα είδη που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση και κατανάλωση, είναι οι παραδοσιακές χειροποίητες κουρτίνες, ενώ έχουμε αρκετούς νεαρούς πελάτες 20 και 22 ετών που αγοράζουν κυρίως λευκά είδη ή κεντήματα για να τα δωρίσουν», σημειώνει η κ. Γεωργιάδου.
Από τα γήπεδα στα… λευκά είδη!
satene3
Μοντέρνα καλύμματα, σεντόνια σε χρώματα που ακολουθούν πιστά τις τάσεις της μόδας και πετσέτες σε… όλα τα μεγέθη, κοσμούν τη βιτρίνα του Πάρη Νικολούλη, που διατηρεί κατάστημα λευκών ειδών στη Δελφών. Ο ίδιος ανέλαβε την επιχείρηση της μητέρας του και πέρασε από… τα γήπεδα του ποδοσφαίρου στα είδη προικός.
setene
«Αποφάσισα να το κάνω γιατί ήμουν ιδιωτικός υπάλληλος και η μείωση που δέχθηκα στον μισθό μου ήταν μεγάλη. Έτσι σε συνδυασμό με το ότι η μητέρα μου θα έβγαινε στην σύνταξη και δεν θέλαμε να αφήσουμε τους κόπους τόσων χρόνων,  ανέλαβα εγώ την επιχείρηση», εξηγεί ο κ. Νικολούλης.
setene2
Όσο αφορά στους πελάτες του, αρκετοί είναι αυτοί που είναι μόνιμοι, ενώ δε λείπουν και οι περαστικοί που προσελκύονται από τον «νέο αέρα» του καταστήματος. «Έχω αλλάξει αρκετά το ύφος του μαγαζιού για να προσεγγίσω νεαρότερο κόσμο, με πιο μοντέρνα σχέδια και προτάσεις για την διακόσμηση του σπιτιού. Τα… σεμεδάκια τα έχω καταργήσει, ποντάροντας πλέον αρκετά στο νεανικό κοινό», καταλήγει ο κ. Νικολούλης.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.