, Σάββατο
25 Μαρτίου 2023

Θεσσαλονίκη-Αθήνα με… ΟΑΣΘ

Της Μ. Καραπαναγιωτίδου
Μνημόνιο ετοιμάζεται να υπογράψει ο ΟΑΣΘ με τον φορέα των αστικών συγκοινωνιών… Αθήνας. Σύμφωνα με πληροφορίες του karfitsa.gr, ο νέος πρόεδρος Στέλιος Παππάς – Αθηναίος και ο ίδιος – σκέφθηκε το απλό και πασιφανές. Αφού “όλα ξεκινούν από την πρωτεύουσα γιατί να μην… τερματίζουν κι εκεί;” Το μνημόνιο αυτό, πιθανότατα θα περιλαμβάνει ανταλλαγές λεωφορείων, σέρβις στόλου, κοινή προμήθεια ανταλλακτικών για καλύτερες τιμές κλπ κλπ.
Όπως μαθαίνω, ο ίδιος είναι αποφασισμένος να δουλέψει προς αυτή την κατεύθυνση αν και στο γραφείο του δεν βρήκε ούτε… υπολογιστή. Αποφασισμένος και… απογοητευμένος. Η δε πρώτη βόλτα του στο αμαξοστάσιο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης τον πίκρανε πολύ. Σαν να αντίκρυζε “νεκροταφείο παλαιών λεωφορείων” όπως μου λένε εργαζόμενοι. Το… θέαμα αυτό του έβαλε ιδέες… αξιοποίησης. Δηλαδή γιατί να μην τα… σουλουπώσει όσο γίνεται – φαντάζομαι σε συνεργασία με δήμους όπου υπάρχουν (κοινοτικά) λεφτά – και να τα μετατρέψει από εστίες μόλυνσης σε μικρές εστίες πολιτισμού πχ θεατράκια για παιδιά, βιβλιοθήκες κλπ; Μάλιστα ζήτησε προτάσεις από υπαλλήλους διότι στην Αθήνα, κάτι τέτοια τα κάνουν χρόνια τώρα στα… βαγόνια.
Όσο για τα χρέη προς ασφαλιστικά ταμεία, μπορεί να είναι στο δρόμο για.. διαγραφή. Είναι πολλά τα λεφτά κι αφού έχει τις διασυνδέσεις στην κυβέρνηση και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, γιατί να μην το ζητήσει και ως πατέρας του δεξιού χεριού του πρωθυπουργού; Ο ίδιος πιστεύει ότι ο ΟΑΣΘ λόγω των 2.000 (και βάλε) εργαζομένων (και οικογενειών τους) είναι από μόνος του μια ολόκληρη… κοινωνία. Μια διαφορετική ίσως κοινωνία από αυτή πχ των επιβατών. Προς αυτή την κατεύθυνση μιλάει και με το υπουργείο υγείας ώστε να σχεδιαστεί ένα πρόγραμμα προληπτικής ιατρικής μόνο για τους εργαζόμενους αυτής της… κοινωνίας
Όσο για τα ρέστα των αυτόματων πωλητών εισιτηρίων δεν πρόκειται να δίνονται ούτε στο μέλλον στους ιδιοκτήτες τους, διότι η προμήθεια άλλων μηχανημάτων με… ρέστα θα στοίχιζε πολλά και δεν είμαστε τώρα για τέτοια. Σύμφωνα με πληροφορίες “ο νέος ΟΑΣΘ θα δίνει τα ρέστα σε άπορους ή άστεγους, ή τέλος πάντων σ΄ αυτούς που τα έχουν ανάγκη ή σε όσους έχει ανάγκη ο ΟΑΣΘ για το κοινωνικό του πρόσωπο και η κυβέρνηση που κρατικοποίησε τον ΟΑΣΘ” όπως μου είπε εκπρόσωπος φορέα της πόλης.
Παράλληλα κ Παππάς -σε συνεννόηση με τον επικεφαλής της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ- σχεδιάζει πώς θα απορροφηθούν οι εργαζόμενοι που θα… “περισσέψουν” πχ στα βαγόνια του μετρό Θεσσαλονίκης (αν και αυτά… δεν θα έχουν οδηγούς). Είναι βέβαιον ότι δεν θα απολυθεί ούτε ένας εργαζόμενος (και γι αυτό δεν έχουμε κινητοποιήσεις ή αντιδράσεις). Όμως είναι βέβαιον ότι πολλοί ενδέχεται να βρεθούν πχ κάτω από τη γη ως εργαζόμενοι του μετρό Θεσσαλονίκης ή γιατί όχι σε κάποια βάρκα διότι ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΘ θεωρεί – καλώς κατά την άποψη μου – ότι δημόσιες συγκοινωνίες είναι και οι θαλάσσιες όπως και οι υπόγειες, επίγειες ή “ακόμη και τα… ΚΤΕΛ”. Μέχρι στιγμής πάντως στα γραφεία του οργανισμού έχουμε πολλές συσκέψεις (που δεν είχαν γίνει… ποτέ όπως λέει και ξαναλέει ο κ Παππάς) μεταξύ των διευθυντών των τμημάτων και αναμένονται συγκεκριμένες αποφάσεις, ίσως ακόμη και για τα καύσιμα που χρησιμοποιεί ο οργανισμός…
@karapanagiotidu / φωτο Σάββας Αυγητίδης
Αργότερα:
https://www.karfitsa.gr/%CE%97%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BB%CE%B5%CF%89%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%B6%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%B9/