fbpx

, Τετάρτη
04 Δεκεμβρίου 2024

search icon search icon

Πάει 2017 το Μετρό


Απαντήσεις για την ολοκλήρωση του μεγαλεπίβολου έργου του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης δόθηκαν κατά την ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της πόλης.
 
Στην εκδήλωση ο Γ.Γ. Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος δήλωσε μεν ότι το μετρό Θεσσαλονίκης είναι έργο πρώτης προτεραιότητας για το υπουργείο και διαβεβαίωσε ότι το έργο θα προχωρήσει, αλλά από την άλλη είπε ότι δεν μπορεί να αναλάβει την όποια δέσμευση για τη τήρηση του χρονοδιαγράμματος που προβλέπει ολοκλήρωση στο τέλος του 2016, αν προηγούμενα δε παραδοθούν όλα τα εργοτάξια στον ανάδοχο, δεν λυθούν τα εκκρεμή ζητήματα μεταξύ Αττικό Μετρό και αναδόχου μέσω ενός φιλικού διακανονισμού και δεν ολοκληρωθεί και η αρχαιολογική έρευνα.
 
Ο κ. Σιμόπουλος αναγνώρισε ότι πολλά αιτήματα της κοινοπραξίας είναι εύλογα και δεν μπορούν να ικανοποιηθούν στο πλαίσιο της υφιστάμενης σύμβασης. Γι αυτό και επανέλαβε ότι θα προσπαθήσει η κυβέρνηση να διαχειριστεί σε νέα βάση τη σχέση με τον ανάδοχο. Επιπλέον θα προχωρήσει σε τροποποίηση του καταστατικού της Αττικό Μετρό, ώστε η εταιρεία να μπορεί να έχει τη δυνατότητα να κάνει φιλικό διακανονισμό με τον εργολάβο, όπως έχει αυτή τη στιγμή το καταστατικό της Εγνατίας Οδού ΑΕ. Στο επόμενο διάστημα θα αντιμετωπιστούν αποτελεσματικότερα τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει ο ανάδοχος, με την αύξηση της προκαταβολής στο 10%. Σημειώνεται ότι έχει ήδη προωθηθεί νομοθετική ρύθμιση και έχει κατατεθεί στη Βουλή.
 
Το λόγο πήρε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Χρήστος Τσίτουρας, ο οποίος είπε ότι περιμένει στο αμέσως επόμενο διάστημα, λίγων εβδομάδων, να δοθούν λύσεις σε ορισμένα από τα κρίσιμα προβλήματα της αναδόχου κοινοπραξίας, «διαφορετικά το έργο δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί με την υπάρχουσα σύμβαση».  Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό αναγνώρισε ότι η παρούσα σύμβαση είναι πάρα πολύ αυστηρή για ένα έργο, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης που εκτελείται με τη μέθοδο της μελέτης- κατασκευής. Μάλιστα, ανέφερε χαρακτηριστικά,  «το έργο είναι δεδομένο ότι θα τελειώσει, το θέμα είναι πότε θα τελειώσει».
 
Αναφερόμενος στα ζητήματα που καθυστέρησαν το μετρό τόνισε ότι η κύρια αιτία ήταν η μέθοδος κατασκευής του και στην παρούσα φάση τα χρηματοδοτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ανάδοχος. Πρόσθεσε ότι οι καθυστερήσεις οφείλονταν και στις απαλλοτριώσεις, διαδικασίες χρονοβόρες που κατά μέσο όρο στην Ελλάδα, διαρκούν για 2-4 χρόνια και που στην περίπτωση του Μετρό έριξαν το έργο πίσω, γιατί άλλαξαν οι χωροθετήσεις κάποιον σταθμών το 2009. «Πιστεύουμε ότι το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί τέλη 2016, εάν ικανοποιηθούν κάποιες εύλογες οικονομικές απαιτήσεις του αναδόχου, αφού η αρχαιολογική έρευνα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2012, οι απαλλοτριώσεις βρίσκονται σε καλό δρόμο, η συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης για την απελευθέρωση δρόμων είναι σε άριστα επίπεδα και ο ανάδοχος εξασφαλίζοντας ιδιωτικό δανεισμό, έχει αναπνεύσει τουλάχιστον πρόσκαιρα χρηματοδοτικά» σημείωσε.
 
Τονίστηκε ότι έχουν ξεκινήσει τα έργα του σταθμού Ανάληψης, παραδόθηκαν οι χώροι για το σταθμό Πατρίκιος, προχωρούν οι διαδικασίες για Νέα Ελβετία και το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, στο επόμενο διάστημα αναμένεται οριστική λύση για το σταθμό Παπάφειο και απομένει το δικαστήριο για την απαλλοτρίωση για το σταθμό Βούλγαρη.
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας κ. Μιχάλης Σίμας τόνισε ότι δεν μπορούν να συνεχίζουμε να βάζουν λεφτά. Όπως σημείωσε, «υπογράψαμε μια σύμβαση και άλλο έργο κατασκευάζουμε». Από τους 13 σταθμούς του μετρό, οι 9 έχουν αλλάξει θέση και σύμφωνα με τον κ. Σίμα, η κοινοπραξία έχει πολύ μεγάλη επιβάρυνση στο κόστος κατασκευής.
Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες έδωσε ο διευθυντής μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης.
Ακολούθως, ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο μετρό, Χάρης Κυπριανίδης, τόνισε ότι οι αργοί ρυθμοί με τους οποίους εξελίσσεται το έργο αποδεικνύονται από το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια του μετρό σήμερα είναι λιγότεροι από 1000, όταν προβλεπόταν να απασχολούνται 3000 άτομα.
 
Ο κ. Κυπριανίδης προέβλεψε ότι θα περάσει ένας χρόνος για να αρχίσουν να δουλεύουν ξανά οι μετροπόντικες από το εργοτάξιο της Νέας Ελβετίας, αφού ούτε αυτός ο χώρος έχει αποδοθεί κανονικά στην κοινοπραξία αλλά ούτε και οι χώροι στον επόμενο σταθμό, Βούλγαρη.
 
Καυστική κριτική για το σχεδιασμό και την υλοποίηση του έργου άσκησε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο δήμο Θεσσαλονίκης, Κώστας Γκιουλέκας, ο οποίος  είπε πως αποδεικνύεται ότι είναι λάθος να τολμάει να κάνει κανείς προβλέψεις για την πορεία του έργου.
 
Ο κ. Γκιουλέκας είπε ότι τώρα θα φανεί αν υπάρχει πολιτική βούληση να υλοποιηθεί το έργο αν δοθεί η επιπλέον προκαταβολή στον ανάδοχο και προχωρήσει και ο φιλικός διακανονισμός μεταξύ Αττικό μετρό και κατασκευάστριας κοινοπραξίας.
 
«Αν αποδειχθεί ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση θα πρέπει να πιέσουμε όλοι μας για να γίνει το μετρό Θεσσαλονίκης», σημείωσε.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.