Πάρκινγκ: Ποια συμφωνία;
του Βαγγέλη Στολάκη
Τις δικές τους…λίστες με τα ονόματα των δημοτών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον στην υποτιθέμενη «συμφωνία» που έχουν με τη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης φτιάχνουν οι ιδιοκτήτες τριών ιδιωτικών χώρων στάθμευσης, την ώρα που οι υπόλοιποι συνάδελφοί τους δηλώνουν άγνοια, χαμηλώνουν τις τιμές χωρίς ανταποδοτικά οφέλη, ενώ η αντιπολίτευση μιλά για «συμφωνία εξαιρετικά αμφίβολης νομιμότητας».
Μετά τη θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσε η ανακοίνωση της «συμφωνίας» κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του προηγούμενου δημοτικού συμβουλίου από το δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη αλλά και δυο ιδιοκτήτες παρκινγκ, η «Κ» αποκαλύπτει πως οι τρεις συγκεκριμένοι ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης μέχρι και χτες δεν είχαν υιοθετήσει τη νέα αυτή τιμολογιακή πολιτική. Υπενθυμίζεται πως η συμφωνία του δήμου με τους ιδιοκτήτες προέβλεπε την καθιέρωση της τιμής των 75 ευρώ/μηνιαίως για τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου που επιθυμούν να σταθμεύσουν τα οχήματά τους σε ιδιωτικούς χώρους. Την ίδια ώρα, ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης επίσης στο κέντρο της πόλης προσφέρουν ακόμα πιο ανταγωνιστικές τιμές (70 ευρώ) και χωρίς ανταποδοτικά οφέλη!
Σε επικοινωνία που είχαμε, ως επίδοξοι πελάτες, με το «Central Parking» που βρίσκεται στην περιοχή της ΧΑΝΘ ενημερωθήκαμε πως «δεν υπάρχει επίσημη συμφωνία μέχρι σήμερα, αλλά προβλέπεται εντός των επομένων δέκα ημερών». Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ιδιοκτήτης του εν λόγω χώρου στάθμευσης την πρώτη ημέρα ανακοίνωσης της «συμφωνίας» δέχτηκε 15 νέους πελάτες, κατόχους σημάτων Θ1 και Θ2, οι οποίοι θα καταβάλλουν 75 ευρώ για τη στάθμευση του οχήματός τους για ένα μήνα. Αντίστοιχη ήταν η απάντηση και από το παρκινγκ του νέου Δημαρχιακού Μεγάρου συμφερόντων της εταιρίας «Δομοτεχνική Α.Ε».
«Δώστε μας ένα όνομα και ένα τηλέφωνο και θα σας ειδοποιήσουμε για το πότε μπορείτε να φέρετε το όχημά σας» αποκρίθηκαν στο αίτημά μας να κάνουμε χρήση της «συμφωνίας» των 75 ευρώ οι υπάλληλοι του παρκινγκ «Θερμαϊκός».
Στο μεταξύ, μεγάλη μερίδα ιδιοκτητών δηλώνει στην «Κ» πως «ουδέποτε ο δήμος συνομίλησε μαζί τους». «Ενημερώθηκα για τη συμφωνία από την τηλεόραση και όχι από κάποιον φερόμενο ως εκπρόσωπό μας» σχολιάζει η κ. Ευφροσύνη Βίκα, επίσης ιδιοκτήτρια, συμπληρώνοντας πως «επιθυμούμε να ενημερωθούμε και να κληθούμε να συμφωνήσουμε». Η ίδια αναφέρει πως εξαιτίας της «παραπληροφόρησης» που υπήρξε έχασε δεκάδες πελάτες και αφήνει να εννοηθεί πως «ορισμένοι επωφελήθηκαν».
Υπενθυμίζεται πως το θέμα προκάλεσε την έντονη αντίδραση της αντιπολίτευσης του δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία σχολίασε πως έπρεπε να προηγηθεί διαβούλευση και ψηφοφορία πριν η διοίκηση προχωρήσει σε «συμφωνία» υποσχόμενη μείωση των δημοτικών τελών.
Μάλιστα ο Χρήστος Μάτης, της παράταξης «Ενεργοί Πολίτες – Οικολογία στην πράξη» μίλησε για «παραπλανητική πρόσκληση» και σχολίασε πως «η συμφωνία αφορά αποκλειστικά το Central Parking του ομίλου Μπόμπολα».