Το μετρό κλείνει μαγαζιά
του Νίκου Ντομοτσίδη
Την λειτουργία τους αναγκάστηκαν να διακόψουν πάνω από το 35% των καταστημάτων που λειτουργούσαν κατά μήκος των εργοταξίων του μετρό Θεσσαλονίκης.
Ο βασικός λόγος που έκλεισαν αυτές οι επιχειρήσεις είναι οι συνεχείς καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα έργα, την ίδια ώρα που το παραεμπόριο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο.
Οι καταστηματάρχες που έχουν απομείνει καταγγέλλουν πως έχουν φτάσει στα όρια της υπομονής τους. «Δεν μας έφτανε η οικονομική κρίση που μας χτύπησε, έχουμε και το μετρό να μας δυσκολεύει να κάνουμε την δουλειά μας. Πλέον προσπαθούμε να βγάλουμε τα προς τα ζην, μιας και η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, καθώς υπάρχουν μέρες που δεν μπαίνει καν πελάτης στο κατάστημα μας. Ένα άλλο πρόβλημα που μας ταλαιπωρεί είναι αυτοί που πουλάνε λαθραία, οι οποίοι έχουν φτάσει σε σημείο να στήνουν την πραμάτεια τους έξω από τις επιχειρήσεις μας και να μας κλέβουν τους πελάτες» σημειώνει ο κ. Γιώργος Τ. ιδιοκτήτης βιοτεχνίας ρούχων στην οδό Εγνατία.
Ο κόσμος δυσκολεύεται να περπατήσει στο στενό πεζοδρόμιο που δεν ξεπερνά το 1 μέτρο αρκετές φορές. Οι λαμαρίνες που εξέχουν θυμίζουν τείχος το οποίο προσπαθεί να κρύψει τις βιτρίνες των καταστημάτων από τον υπόλοιπο κόσμο. «Και μέσα σε όλα αυτά έχουμε να φοβόμαστε και τους κλεφτές, οι οποίοι βρίσκουν ευκαιρία και μπουκάρουν. Τα βράδια λόγω έλλειψης φωτισμού αλλά και ανεπαρκούς αστυνόμευσης της περιοχής, δεν κυκλοφορεί ψυχή», δήλωσε στην «Κ» η κ. Μαρία Π., υπάλληλος σε φαρμακείο.
«Παράταση στο έργο»
Το 2012 αναμενόταν να ολοκληρωθεί ο βασικός κορμός του μετρό. Λόγω διαφόρων καθυστερήσεων το έργο των 9 χιλιομέτρων αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2016. «Το χειρότερο από όλα αυτά είναι ότι το έργο έχει ουσιαστικά βαλτώσει. Κάθε μέρα βλέπουμε αυτές τις τεράστιες τρύπες στους δρόμους άδειες. Πως περιμένετε να τους πιστέψουμε ότι το έργο θα τελειώσει έγκαιρα;», αναρωτιούνται κάτοικοι και καταστηματάρχες.
Στο θέμα αναφέρθηκε και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Ζορπίδης: «Τον τελευταίο χρόνο τα λουκέτα στις επιχειρήσεις έχουν αυξηθεί κατακόρυφα και οι λόγοι που συντελούν σε αυτό το αποτέλεσμα δεν είναι μόνο οι καθυστερήσεις στα έργα του μετρό Θεσσαλονίκη αλλά και το παραεμπόριο και η οικονομική κρίση που επικρατεί στην χώρα μας». Ο πρόεδρος του ΕΕΘ έχει συγκαλέσει ευρεία σύσκεψη με τους φορείς της πόλης, στις 11 Ιουλίου για το συγκεκριμένο θέμα καθώς και άλλα μείζονα ζητήματα που ταλανίζουν τη Θεσσαλονίκη.