, Τετάρτη
26 Μαρτίου 2025

search icon search icon

Γιώργος Σουρβίνος: «Με καθημερινούς ελέγχους προσπαθούμε να κρατήσουμε τους δρόμους ανοιχτούς»

Της Δέσποινας Κρητικού
Τα παρκαρισμένα ΙΧ και οι ουρές των  ταξί στις λεωφορειογραμμές  και στην Τσιμισκή είναι από τα προβλήματα που προσπαθεί να λύσει η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης με καθημερινούς ελέγχους και βεβαίωση παραβάσεων στους επαγγελματίες οδηγούς, όπως αναφέρει ο ταξίαρχος Γιώργος Σουρβίνος. Ο διευθυντής Τροχαίας  Θεσσαλονίκης  που από την επόμενη εβδομάδα θα θέσει σε εφαρμογή τους εντατικούς ελέγχους για την παράνομη στάθμευση στους δρόμους  της πόλης θεωρεί ότι για την επίλυση του κυκλοφοριακού δεν αρκεί μόνο το έργο των τροχονόμων.
 
Ποιο είναι το σημαντικότερο πρόβλημα στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης και πως πιστεύετε ότι θα λυθεί;
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη μας είναι ένα πολυσύνθετο πρόβλημα το οποίο δεν αφορά μόνο τις υπηρεσίες Τροχαίας. Είναι οι οδικές υποδομές, οι δρόμοι της οι οποίοι είναι ίδιοι εδώ και πάρα πολλά χρόνια και ήδη είναι κορεσμένοι, είναι η έλλειψη συγκοινωνιακών υποδομών, ένα αστικό λεωφορείο και τίποτε άλλο, είναι η εδαφική της μορφολογία, δεν είναι μια επίπεδη πόλη για να ευνοεί μετακινήσεις με άλλα μέσα π.χ. ποδήλατο κ.λ.π. Κατά την άποψή μου όμως όπως ήδη προανέφερα οι παράνομες σταθμεύσεις είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Παρατηρήστε για παράδειγμα την Τσιμισκή, όταν δεν έχει σταθμεύσεις πόσο πιο γρήγορη είναι η ροή των οχημάτων. Στο ζήτημα αυτό έχουμε άριστη συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία, συνεργασία την οποία και θα εντείνουμε.
Από την εβδομάδα έναρξης της Δ.Ε.Θ. ξεκινάμε μια προσπάθεια πιο έντονης τροχονομικής  αστυνόμευσης της πόλης με ιδιαίτερη βαρύτητα στον έλεγχο της παράνομης στάθμευσης, παράβαση η οποία επιβαρύνει ακόμη περισσότερο, την ήδη περιορισμένη χωρητικότητα των δρόμων στην πόλη μας.
 
Πως θα αποτραπεί το φαινόμενο των παρκαρισμένων ΙΧ και ταξί στις λεωφορείο- λωρίδες;
Για τις λεοφωρειολωρίδες έχουμε δώσει πραγματικά “μάχη” για να κρατήσουμε ανοιχτή τουλάχιστον την βασικά γραμμή, από την Εθνικής Αντιστάσεως-Β.Όλγας- Β.Γεωργίου-Τσιμισκή έως και την οδό Πολυτεχνείου και θεωρώ ότι το πετύχαμε σε εξαιρετικό βαθμό, με μόνη εξαίρεση την εσοχή στο προξενείο των Η.Π.Α. στην Τσιμισκή, στην Λασκαράτου στο ύψος Μαρτίου με Όλγας όπου καταλαμβάνεται μέρος της λωρίδας από τα ταξί. Από την υπηρεσία μας έχουν βεβαιωθεί εκατοντάδες παραβάσεις, μάλιστα κάποια στιγμή προχωρήσαμε και στην αφαίρεση πινακίδων, μέτρο πολύ δυσμενές για επαγγελματίες οδηγούς, συνάντησα αρκετές φορές τα προεδρεία των σωματείων τους, αλλά δυστυχώς το πρόβλημα μειώθηκε αλλά δεν λύθηκε. Ομοίως στην Τσιμισκή στο ύψος της Αγίας Σοφίας καταλαμβάνουν την αριστερή λωρίδα δημιουργώντας επίσης πρόβλημα στην κυκλοφορία.
Δυστυχώς δεν βλέπω άλλο τρόπο επίλυσης του προβλήματος παρά να διατίθεται καθημερινά τροχονόμος τουλάχιστον σε αυτά τα σημεία που προανέφερα να τους απομακρύνει και να βεβαιώνει παραβάσεις.
Ποιες δράσεις θα αναλάβετε για την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ;
-Για την εφαρμογή του νέου Κ.Ο.Κ. είχαμε ήδη ξεκινήσει από τον Μάιο, που άρχισε η ισχύς του, να συγκροτούμε τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα συνεργεία τροχονομικών ελέγχων σε επιλεγμένα σημεία, στην πόλη και ιδιαίτερα για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, στους περιφερειακούς Δήμους  για τον έλεγχο και την βεβαίωση σοβαρών παραβάσεων, έλεγχος κατανάλωσης αλκοόλ, μη χρήση ζώνης, κράνους, χρήση κινητού τηλεφώνου, ταχύτητα, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη κ.λ.π. δραστηριοποιώντας πλήρως και τις δύο ομάδες ελέγχου πρόληψης τροχαίου ατυχήματος (Ο.Ε.Π.Τ.Α.) που διαθέτει η υπηρεσία μας.
Αυτό άλλωστε-η αύξηση των ελέγχων-φαίνεται και από τους αυξημένους αριθμούς καταγραφής τέτοιων παραβάσεων σε σχέση με το περσινό αντίστοιχο διάστημα. Πρόθεση της υπηρεσίας μας είναι η δράση αυτή να συνεχισθεί και να ενταθεί.
 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.