, Δευτέρα
05 Δεκεμβρίου 2022

Θεσσαλονίκη: Ρεκόρ κλήσεων το 2018 από τη δημοτική αστυνομία

«Φωτιά» έχουν πάρει τα …μπλοκάκια των δημοτικών αστυνομικών στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της προσπάθειας που γίνεται ώστε να αποτραπεί το παράνομο παρκάρισμα και να βελτιωθούν οι μετακινήσεις στην πόλη. Οι κλήσεις στους παραβάτες οδηγούς σημειώνουν ρεκόρ και εκτιμάται πως ο συνολικός αριθμός τους για όλη τη διάρκεια του 2018 θα αγγίξει τις 160.000!
Της Αναστασίας Καρυπίδου
Το 2016, με την επαναλειτουργία της δημοτικής αστυνομίας στην πόλη και μετά από διετή απουσία, βεβαιώθηκαν συνολικά 111.684 παραβάσεις. Αντίθετα, το 2017 παρατηρήθηκε μία μείωση στον αριθμό των οδηγών που είδαν το ροζ χαρτάκι «κολλημένο» στο παρμπρίζ των οχημάτων τους για παράνομο παρκάρισμα και οι κλήσεις που κόπηκαν ανήλθαν σε 98.787.
Το 2018 όμως η εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στον δήμο Θεσσαλονίκης, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες παραβάσεις στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, «εκτόξευσαν» τον αριθμό των κλήσεων. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του δήμου, από τον Ιανουάριο έως και τις αρχές Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους, βεβαιώθηκαν 132.416 παραβάσεις και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από την υπηρεσία της δημοτικής αστυνομίας, στα τέλη του Δεκέμβρη ο αριθμός αυτός θα φτάσει τις 160.000.
Μέχρι τώρα, το 70% των κλήσεων που έχουν κοπεί αφορούν στην ελεγχόμενη στάθμευση που εφαρμόζεται στο κέντρο της πόλης, με τους ελέγχους να είναι εντατικοί τόσο στις θέσεις στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους, όσο και στις θέσεις των επισκεπτών. Το υπόλοιπο 30% των παραβάσεων αφορά στους οδηγούς που πάρκαραν παράνομα, είτε σε ράμπες αναπήρων και στις θέσεις των ΑΜΕΑ, είτε σε διαβάσεις, σε πεζοδρόμια και σε πεζοδρόμους.
Αύξηση παρουσιάζουν επίσης και οι τηλεφωνικές καταγγελίες προς τη δημοτική αστυνομία από πολίτες που διαμαρτύρονται για τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Ενώ για όλο το 2016 οι τηλεφωνικές κλήσεις προς την υπηρεσία δεν υπερέβαιναν τις 2.901, μέσα στο πρώτο δεκάμηνο του 2018 οι καταγγελίες έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις 3.000.
Η δύναμη της δημοτικής αστυνομίας του δήμου Θεσσαλονίκης αυτή τη στιγμή ανέρχεται σε 64 άτομα, τα οποία εργάζονται καθημερινά σε δύο βάρδιες. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρη έχει ωστόσο τονίσει επανειλημμένα πως ο αριθμός αυτός είναι μικρός για να μπορέσει να ελεγχθεί αποτελεσματικά όλη η πόλη και ζητάει να χαρακτηριστούν τα πρόστιμα «ανταποδοτικά», προκειμένου να μπορέσουν με αυτό τον τρόπο να προσληφθούν επιπλέον υπάλληλοι και να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα των ελέγχων.
Ούτε η αφαίρεση πινακίδων… σώζει τις ράμπες ΑΜΕΑ!
Μεγάλος αριθμός των οδηγών εξακολουθούν να παρκάρουν σε ράμπες για ΑΜΕΑ παρά την αλλαγή του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, σύμφωνα με τον οποίο πλέον η συγκεκριμένη παράβαση επιφέρει αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας, του διπλώματος και των πινακίδων του αυτοκινήτου για διάστημα δύο μηνών.
Από την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ από 1ης Απριλίου του 2018 «πιάστηκαν» 363 οδηγοί να έχουν παρκάρει σε ράμπες και θέσεις ατόμων με αναπηρία, ενώ εκτιμάται πως μέχρι το τέλος του έτους ο αριθμός των πινακίδων που θα αφαιρεθούν για την ίδια παράβαση στον δήμο Θεσσαλονίκης, θα φτάσει τις 500.
Το αξιοσημείωτο της υπόθεσης, σύμφωνα με πηγές από τη δημοτική αστυνομία, είναι πως στις ενστάσεις που συμπληρώνουν οι οδηγοί οι οποίοι επιθυμούν την αναίρεση της διοικητικής ποινής και την παραλαβή των πινακίδων κυκλοφορίας σε μικρότερο χρονικό διάστημα από το προβλεπόμενο, ένα ποσοστό της τάξης του 50% επικαλείται λόγους αναπηρίας ή υγείας των ίδιων ή μελών της οικογένειας τους!
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα οδηγού, ο οποίος πάρκαρε παράνομα κλείνοντας ράμπα ΑΜΕΑ και εμποδίζοντας την ελεύθερη διέλευση, ωστόσο στην ένσταση που κατέθεσε επικαλείται πως ο ίδιος έχει αναπηρία με ποσοστό 80% και ζητά επιστροφή των πινακίδων για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων του!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ