, Δευτέρα
15 Απριλίου 2024

search icon search icon

Θ. Βούρδας: Αρχές Σεπτεμβρίου η ενσωμάτωση των κανόνων λειτουργίας στον Κ.Ο.Κ. για τα ηλεκτρικά πατίνια

Στις αρχές Σεπτεμβρίου πρόκειται να ενσωματωθούν στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας οι ρυθμίσεις που θα αφορούν στον τρόπο κυκλοφορίας και χρήσης των ηλεκτροκίνητων πατινιών, όπως γνωστοποίησε στον Alpha 96,5 ο Θάνος Βούρδας, Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αφού ολοκληρώσει τις εργασίες της η νεοσυσταθείσα επιτροπή η οποία θα σχεδιάσει το νομικό πλαίσιο.
Ο ίδιος έκανε λόγο για αιφνιδιασμό «του συνόλου της Ευρώπης σε ένα αρρύθμιστο τοπίο» σχετικά με την εμφάνιση των ηλεκτρικών πατινιών στην Ελλάδα και την έλλειψη ειδικής νομοθεσίας για την κυκλοφορία τους.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Βούρδας ανέφερε πως πουθενά στην Ευρώπη δεν υπήρχε αντίστοιχος τύπος οχήματος, για να υπάρξει ήδη έτοιμη η νομοθεσία. «Σε αυτή τη διαδικασία ήρθαμε και σε συνεννόηση με τα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, γιατί προς το παρόν οι μόνες διαδικασίες που υπάρχουν είναι ό,τι έχει ακολουθηθεί σε επίπεδο δήμων και κυρίως σε κάποιες μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες , όπως Παρίσι ή Στοκχόλμη, που έχουν μπει στη διαδικασία, σε επίπεδο δήμου, να συζητήσουν με τις συγκεκριμένες εταιρείες», συμπλήρωσε.
Στις 15 Μαΐου πραγματοποιήθηκε μια πρώτη συνάντηση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής με εκπροσώπους από όλες τις χώρες, στην οποία υπήρξε μια πρώτη αποτύπωση του τι μπορεί να συμβεί, σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα. Σε αυτό το πλαίσιο, «αποφασίστηκε μέσα από ένα διάλογο και με το Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, να μπούμε στη διαδικασία να συγκροτήσουμε μια επιτροπή, όχι μόνο για τα ηλεκτρικά πατίνια, αλλά για όλα τα οχήματα μικροκινητικότητας, (σ.σ. πατίνια, skateboard, τροχοπέδιλα) για να δούμε μέσα σε ποιο πλαίσιο θα λειτουργούν. Γι’ αυτό συγκροτούμε μια επιτροπή με τους ειδικούς, δηλαδή, την αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου, την Ένωση Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, τα ινστιτούτα οδικής ασφάλειας, τους εκπροσώπους της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης, έχουμε δώσει ήδη μια πρώτη πρόταση», συνέχισε ο κ. Βούρδας.
Σκοπός του υπουργείου είναι να συσχετιστεί η ταχύτητα των ηλεκτρικών πατινιών με άλλα οχήματα, όπως το ποδήλατο. Δηλαδή, από 25 χλμ. και άνω, θα απαγορεύεται η κυκλοφορία τους στους δρόμους, παρά μόνο σε ποδηλατοδρόμους ή ιδιωτικούς χώρους, σύμφωνα με τον γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.
«Δεν υπάρχει κάποιος νόμος σε σχέση με τα πατίνια, γιατί δεν είναι κατοχυρωμένο ως όχημα σε καμία ευρωπαϊκή χώρα. Αυτό είναι το πρόβλημα. Εμείς επειδή συναντηθήκαμε και με τις εταιρείες, οι περισσότερες από αυτές έχουν διαβεβαιώσει ότι ήδη έχουν κανονίσει να συνοδεύονται στο άμεσο μέλλον τα πατίνια τους και από κράνος», αποκάλυψε ο κ. Βούρδας.
«Στόχος είναι η προστασία των αναβατών αλλά και γενικότερα, όλων των πολιτών. Οι εταιρείες έχουν ένα ευρύτερο συμβόλαιο ασφαλιστικής ευθύνης, αλλά δεν καλύπτει πολλές συγκεκριμένες περιπτώσεις. Στη συνέχεια, υπάρχουν τα ζητήματα που μπορεί η κάθε χώρα να προσδιορίσει επιμέρους, ανάλογα με τη νομοθεσία της.  Θα πρέπει να έχει διαμορφωθεί η επιτροπή μέχρι το τέλος του καλοκαιριού για να υπάρχει η οριστική νομοθετική πρωτοβουλία που θα ενσωματωθεί στον ΚΟΚ», δηλαδή από τις αρχές Σεπτέμβρη, κατέληξε ο κ. Βούρδας.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.