, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Η Karfitsa κατέγραψε όλα όσα (δεν) έγιναν στο δήμο Θεσσαλονίκης το 2016

Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος ήταν οι δυο μήνες που οι Δημοτικές Κοινότητες του δήμου Θεσσαλονίκης λογοδότησαν στους πολίτες, παρουσιάζοντας ότι έκαναν και ότι… δεν έκαναν μέσα στο 2016 στις περιοχές τους. Στο φύλλο της εφημερίδας που κυκλοφορεί, καταγράψαμε τους απολογισμούς των Γ’, Δ΄ και Ε’ Κοινοτήτων, ενώ σε επόμενο θα προστεθούν οι υπόλοιπες τρεις κοινότητες, Α’, Β’ και Τριανδρίας, όπου οι βασικότεροι όπως λένε… «βραχνάδες» -που είχαν να αντιμετωπίσουν- ήταν η γραφειοκρατία, η καθαριότητα και τα… τραπεζοκαθίσματα.

«Η περιοχή είναι κομμένη στα δυο»

Της Φιλίππα Βλαστού

Την Τετάρτη 5 Ιουλίου έγινε ο απολογισμός της Β’ Δημοτικής Κοινότητας. Ανάμεσα στα έργα που έγιναν μέσα στο έτος, πραγματοποιήθηκε πλήθος πολιτιστικών εκδηλώσεων, οι οποίες ως επί το πλείστον ήταν άνευ αποδοχών, διότι όπως αναφέρουν «κύρια αιτία ήταν η μη ολοκλήρωση των διαγωνισμών του δήμου». Επίσης δόθηκαν τρόφιμα σε ευπαθείς ομάδες, ενώ παράλληλα, λειτούργησαν πολιτιστικοί και κοινωνικοί φορείς για τους κατοίκους. Ακόμη, αντιμετωπίστηκε σε ένα βαθμό η παράνομη περισυλλογή και εναπόθεση ανακυκλώσιμων υλικών στη λεγόμενη «παραγκούπολη», από τους Ρομά. «Ως Κοινότητα κάναμε αυτοψία στην περιοχή, καλώντας τον αρμόδιο αντιδήμαρχο. Μέσα σε μία εβδομάδα το θέμα λύθηκε. Σε διάστημα τριών ημερών κινητοποιήθηκαν οι αρμόδιες αρχές», είπε η πρόεδρος της Κοινότητας, Μαρία Λαζαρίδου.
Εκτός του απολογισμού στο τραπέζι «έπεσαν» και οι ανάγκες της Κοινότητας, όπως ένας χώρος εξοπλισμένος με λάπτοπ, προτζέκτορα και πλήρη μικροφωνική εγκατάσταση, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα πραγματοποίησης όλων των δράσεών της και ένας χώρος με απαραίτητο ιατρικό εξοπλισμό και προσωπικό για την ίδρυση και την λειτουργία του Κοινωνικού Ιατρείου. Άμεση είναι και η ανάγκη για αποπεράτωση και λειτουργία του γηπέδου που βρίσκεται απέναντι από το 66ο δημοτικό σχολείο.

Η συντονίστρια της επιτροπής επιχειρηματικότητας και ανάπτυξης της Κοινότητας, Κατερίνα Μπολμάτη κατά την διάρκεια της παρουσίασης επεσήμανε ότι: «το 2016 η επιτροπή προσπάθησε να οργανώσει ένα σεμινάριο για άνεργους, επαγγελματίες και σπουδαστές  σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Το σεμινάριο όμως δεν πραγματοποιήθηκε, λόγω της αλλαγής αντιδημάρχων αλλά και της κατάργησης ουσιαστικά της αντιδημαρχίας επιχειρηματικότητας».  Η ίδια εξέφρασε και τα παράπονα των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή που βρίσκεται κάτω από την οδό Λαγκαδά, καθώς όπως είπε σε επικοινωνία που είχε μαζί τους, της ανέφεραν χαρακτηριστικά «την απογοήτευση τους για τα υψηλά δημοτικά τέλη που πληρώνουν σε μια περιοχή που δεν έχει πρόσβαση με κάθετες γραμμές από λεωφορεία, είναι πολύ συχνά βρώμικη και παλεύουν μόνοι τους να επιλύσουν τα προβλήματα. Μου είπαν ότι πλέον σε αυτούς τους δρόμους δεν κυκλοφορούν γυναίκες και παιδιά, πράγμα που μειώνει αισθητά την εμπορική κίνηση των καταστημάτων». Πρόσθεσε δε ότι: «χρεώνονται την πρώτη ζώνη- όσο δηλαδή και στην Τσιμισκή- αλλά έχουν μηδαμινές παροχές». Μάλιστα, η ίδια υπογράμμισε ότι για τους παραπάνω  λόγους και ως δική της αποτίμηση «θεωρώ ότι αυτή η επιτροπή θα πρέπει να λήξει. Ο επιχειρηματικός κόσμος δεν συντονίζεται, είναι θυμωμένος με τον δήμο». Για την ίδια η λύση θα ερχόταν «αν ο δήμος έρθει εδώ και βοηθήσει με μια άλλη ματιά τους επιχειρηματίες».

Πολλαπλά αιτήματα προς τον δήμο έχουν κάνει, όπως είπε η κα Μπολμάτη, επιχειρηματίες της Μοναστηρίου και της Γιαννιτσών για τα πεζοδρόμια, ενώ επί του θέματος ο Κοινοτικός Σύμβουλος και συντονιστής της επιτροπής τεχνικών έργων και αστικού περιβάλλοντος σχολίασε ότι «έχουμε κάνει εισηγήσεις για τα πεζοδρόμια, τα οποία είναι επικίνδυνα, εδώ και δυο χρόνια. Ακόμα όμως δεν έχει δοθεί λύση».
Στον απολογισμό παρέστη και μια κάτοικος που όπως περιέγραψε «δέκα μήνες κάνουμε έναν αγώνα κάτοικοι από την οδό Γιαννιτσών για να έχουμε, εκτός από μπλε, και έναν πράσινο κάδο». Ο αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Κοινωνίας των Πολιτών, Νίκος Φωτίου της απάντησε ότι: «δεν μπορέσαμε να πάρουμε καινούργιους κάδους, γιατί ακυρώθηκαν οι διαγωνισμοί».

«Τραπεζοκαθίσματα ο μεγάλος πονοκέφαλος του κέντρου»

Τον δικό της απολογισμό παρουσίασε η Α’ Δημοτική Κοινότητα την Τετάρτη 28 Ιουνίου. Μεγάλη έμφαση στο κοινωνικό έργο της Κοινότητας δόθηκε στην στήριξη των προσφύγων. Για παράδειγμα μέσα από την δομή «Χέρι με Χέρι» συγκέντρωσαν υγειονομικό υλικό, ρούχα, υποδήματα και τρόφιμα που προωθήθηκαν στο κέντρο φιλοξενίας των Διαβατών. Στους χώρους της η Α΄ Κοινότητα στέγασε πολλές φορές συναντήσεις των εθελοντικών ομάδων που προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στα παιδιά των προσφύγων.

Παράλληλα, η Κοινότητα συμμετείχε σε διανομές τροφίμων, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, όπως οι φιλανθρωπικές ξεναγήσεις σε Μουσεία της πόλης  τα έσοδα των οποίων διατέθηκαν υπέρ του Παιδικού Χωριού SOS. Στο πρόγραμμα ξεναγήσεων «οι δημότες ξεναγούνται στην πόλη τους» το οποίο η Κοινότητα το χαρακτηρίζει ως «ένα από τα πιο επιτυχημένα προγράμματα και είναι ιδιαιτέρως αγαπητό από τους δημότες, οι οποίοι το ζητούν επιμόνως», ωστόσο έκαναν ειδική μνεία λέγοντας πως «θα ήταν καλό οι οικονομικές υπηρεσίες του δήμου να ήταν περισσότερο εξυπηρετικές και λιγότερο προσκολλημένες στη γραφειοκρατία, ώστε να βοηθήσουν στο έργο μας».
Σύμφωνα με την Κοινότητα, το πιο σημαντικό πρόβλημα που είχαν να αντιμετωπίσουν ήταν η καταπάτηση του δημόσιου χώρου. Γι’ αυτό η πρώτη επιτροπή που συγκροτήθηκε και λειτούργησε ήταν «η επιτροπή Αστικού σχεδιασμού με αντικείμενο την εκπόνηση μιας ενιαίας Κανονιστικής Πράξης για όλο τον δήμο Θεσσαλονίκης, που δεν υπήρχε μέχρι τότε, και η οποία θα ρύθμιζε όλα τα θέματα που αφορούν στην κατάληψη του δημόσιου χώρου. Η επιτροπή, πλαισιωμένη από πλήθος καταξιωμένων επιστημόνων, φορέων της πόλης, λαϊκών μελών και σε συνεργασία με τις υπόλοιπες Κοινότητες του δήμου Θεσσαλονίκης, εκπόνησε μια ολοκληρωμένη Κανονιστική Πράξη, η οποία, δυστυχώς, απορρίφθηκε και προτιμήθηκε η ‘’σαλαμοποίησή’’ της, αφήνοντας πολλά ανοιχτά ‘παραθυράκια’», ακούστηκε χαρακτηριστικά στον απολογισμό. Συμπλήρωσαν δε: «η απογοήτευση από την αντιμετώπιση όλης αυτής της προσπάθειας στο πιο σημαντικό πρόβλημα της Α΄ Κοινότητας είχε αρνητική επίδραση στη λειτουργία των υπολοίπων επιτροπών, με εξαίρεση την Κοινωνική Πολιτική, που δεν λειτούργησε ποτέ ως επιτροπή, παρά μόνον με πρωτοβουλίες και δράσεις της Προέδρου της Α΄ Κοινότητας («Χέρι με χέρι»)».

Μάλιστα, Κοινοτικοί Σύμβουλοι επεσήμαναν και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν και έκαναν λόγο «για τη γραφειοκρατία της ανταλλαγής εγγράφων, που μειώνει την αποτελεσματικότητα στην παραγωγή έργου». Ειδικότερα, αναλύοντας το συγκεκριμένο θέμα τόνισαν: «η γραφειοκρατία του δήμου, η ανούσια ανταλλαγή εγγράφων, το χάσιμο χρόνου σε διαδικασίες που μοιάζουν αυτονόητες και η απογοήτευσή μας ότι παρά το γεγονός της άριστης αδειοδότησης των ΚΥΕ -με εισήγηση των Κοινοτικών Συμβούλων Αναστασίας Κουλουκούρη, Πέτρου Δημητρακόπουλου και Ρεβέκκας Καράσσο- αυτά καταστρατηγούν σε μεγάλο ποσοστό την άδεια που τους δίνεται. Κάποιες φορές η Υπηρεσία μας στέλνει τις άδειες των τραπεζοκαθισμάτων για γνωμάτευση καταστρατηγώντας διατάξεις των ισχυουσών Κανονιστικών. Η ελλιπής αστυνόμευση τόσο του δημόσιου χώρου, όσο και οι διαρκείς παραβιάσεις ωραρίων της μουσικής των καταστημάτων έχει γίνει ανυπόφορη. Είναι το μόνιμο πρόβλημα της Α΄ Κοινότητας. Δεν έχει επιδείξει η διοίκηση τον πρέποντα ζήλο για την επίλυση του ζητήματος αυτού. Η ικμάδα των Κοινοτικών Συμβούλων αναλίσκεται στα ζητήματα αυτά. Οι Κοινότητες εξ ορισμού έχουν πολύ μικρά περιθώρια παρέμβασης και η απογοήτευσή μας δεν μας επιτρέπει ούτε αυτά να εξαντλήσουμε».

Στον απολογισμό ένας κάτοικος εξέφρασε την δυσαρέσκεια του όσον αφορά στην κατανομή των κάδων απορριμμάτων στην περιοχή των 40 Εκκλησιών.

Ζημιές σε πάρκα και… βλάβες στην ηλεκτροδότηση

Της Αρ. Τασούλα

«Μάχη με την καθημερινότητα» δίνουν οι δημότες της περιοχής, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στην Karfitsa η πρόεδρος της Δημοτικής Ενότητας Τριανδρίας, Παναγιώτα Μπαχτσεβάνα, σχετικά με τα προβλήματα που απασχολούν την περιοχή.
Βλάβες στην ηλεκτροδότηση, ζημιές σε πάρκα, φθορές σε πλάκες πεζοδρομίων, παράνομες σταθμεύσεις αυτοκινήτων και ακλάδευτα δέντρα ήταν τα κύρια προβλήματα που απασχόλησαν τους Τριανδριώτες, σύμφωνα με τα στοιχεία του ετήσιου απολογισμού για το 2016 που παρουσιάστηκε την Τετάρτη 28 Ιουνίου στις 19:00, επί της οδού Ελευθερίας 24. «Καθ’όλη τη διάρκεια του έτους οι δημότες έρχονται σε επαφή μαζί μας για να λύσουν τα καθημερινά προβλήματα που απασχολούν την περιοχή» τόνισε η κα Μπαχτσεβάνα, επισημαίνοντας πως «δεν περιμένουμε τον ετήσιο απολογισμό για να επιλύσουμε τα προβλήματά μας». Όπως, μάλιστα, λέει χαρακτηριστικά η ίδια «η Τριανδρία είναι σαν ένα μικρό χωριό που όλοι γνωριζόμαστε και συζητάμε τις ανησυχίες μας» με αποτέλεσμα να μη δημιουργούνται έντονα προβλήματα στην περιοχή. Σύμφωνα με τα στοιχεία του απολογισμού, τα αιτήματα και τα παράπονα των πολιτών για το περασμένο έτος άγγιξαν τις 82 γραπτές και 78 τηλεφωνικές καταγγελίες, οι οποίες, εν συνεχεία, πρωτοκολλήθηκαν και διαβιβάστηκαν στις αρμόδιες υπηρεσίες για την επίλυσή τους. Στον απολογισμό παραβρέθηκαν μόνο τρεις εκπρόσωποι συλλόγων της δημοτικής ενότητας, ενώ τη συζήτηση μονοπώλησαν κυρίως οι δράσεις και οι εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν. «Εκδώσαμε ανακοίνωση για τη δημόσια λογοδοσία και στο Facebook και στο portal του δήμου Θεσσαλονίκης, ωστόσο οι δημότες δεν ήρθαν» αναφέρει η κ. Μπαχτσεβάνα, ανάγοντας την απουσία τους στη στενή επαφή της δημοτικής ενότητας με τους πολίτες.
Σε αντιστοιχία, οι κύριες δράσεις που εκπονήθηκαν για το έτος 2016 στην Τριανδρία αφορούν κυρίως εκδηλώσεις και προγράμματα πολιτιστικού και κοινωνικού χαρακτήρα. Ενδεικτικά, σε πολιτιστικό επίπεδο αναφέρονται τα Τριανδριώτικα – ένα πενταήμερο με πλήθος εκδηλώσεων, το πολιτιστικό διήμερο μουσικής και χορού, θεατρικές παραστάσεις, τα Κούλουμα και η εκδήλωση «Τα παιδιά συναντούν την παράδοση και τη λαογραφία». Παράλληλα, σε κοινωνικό επίπεδο, πραγματοποιήθηκαν δράσεις και σεμινάρια, όπως η παραχώρηση του παλιού φυτωρίου της Τριανδρίας στο 3ο Δημοτικό σχολείο, στο πλαίσιο της δράσης «Φτιάχνοντας τον σχολικό μας κήπο», η 3η Εθελοντική Αιμοδοσία σε συνεργασία με τον δήμο Θεσσαλονίκης, καθώς και η διοργάνωση του «Σεμιναρίου Πρώτων Βοηθειών» χωρίς οικονομική επιβάρυνση. Τέλος, σύμφωνα με την κα Μπαχτσεβάνα αναμένεται να υλοποιηθεί η ανάπλαση της πλατείας του Αγίου Σπυρίδωνα, καθώς και η επισκευή πεζοδρομίων, που υπάγονται στον προϋπολογισμό του περασμένου έτους.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.