ΠΕΔΚΜ: Χειρότερη από ποτέ η κατάσταση στον ΟΑΣΘ
Την τραγική κατάσταση που επικρατεί με τον ΟΑΣΘ και τα δρομολόγια των λεωφορείων στους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος εξέτασαν σήμερα δήμαρχοι της Θεσσαλονίκης σε σύσκεψη που συγκάλεσε η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ).Χαλασμένα και κακοσυντηρημένα λεωφορεία, επιβάτες-παστές σαρδέλες, τεράστια αναμονή στις στάσεις είναι μερικά από τα στοιχεία που συνθέτουν την κατάσταση που περιέγραψαν οι δήμαρχοι.
Της Δέσποινας Κρητικού
Όπως σημείωσαν σε δηλώσεις τους οι δήμαρχοι που συμμετείχαν, οι πολίτες ταλαιπωρούνται περισσότερο από κάθε άλλη φορά στο παρελθόν.
Την τραγική κατάσταση που επικρατεί επιβεβαιώνουν στοιχεία τα οποία επικαλέστηκε ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ και δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 3/12/2018 κυκλοφορούσαν στους δρόμους μόλις 339 λεωφορεία, τη στιγμή που τον Δεκέμβριο του 2015 κυκλοφορούσαν 465 και τον Δεκέμβριο 2014 477 λεωφορεία. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα η κατάσταση δείχνει να επιδεινώνεται από μήνα σε μήνα: το Νοέμβριο 2018 κυκλοφορούσαν κατά μέσο όρο 365 λεωφορεία και τον Οκτώβριο 2018, 378 – 390 λεωφορεία…
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, τα προβλήματα στον ΟΑΣΘ ξεκίνησαν το 2013 – 2014, λόγω οικονομικών ζητημάτων που εντάθηκαν στην συνέχεια. Επίσης, όπως ανακοινώθηκε, δεν έχει προσληφθεί τεχνικό προσωπικό εδώ και 10 χρόνια. Το αποτέλεσμα είναι να αποσπώνται οδηγοί με τεχνικές γνώσεις, για μερική κάλυψη των αναγκών. Προβλήματα υπάρχουν όμως και με τον αριθμό των οδηγών, καθώς οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν πριν από 8 χρόνια. Από τότε όμως, ο αριθμός των οδηγών έχει μειωθεί (λόγω αποχωρήσεων, συνταξιοδοτήσεων κλπ.), με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχει έλλειψη οδηγών. Είναι χαρακτηριστικό ότι για να κυκλοφορήσει το σύνολο των λεωφορείων (618) απαιτούνται 1.761 οδηγοί, ενώ υπάρχουν μόνο 1.345. Επίσης, ορισμένοι εξ αυτών συχνά απουσιάζουν (π.χ. ασθένειες).
Αυτή τη στιγμή, ο ΟΑΣΘ που βρίσκεται υπό εκκαθάριση, αδυνατεί να προχωρήσει σε προσλήψεις οδηγών και τεχνικών. Όπως τονίστηκε, το πρόβλημα αντιμετωπίζεται μόνο με τη σύσταση και λειτουργιά της ΑΣΥΘ ΑΕ, η οποία μέσω ΑΣΕΠ μπορεί να αντιμετωπίζει τα προβλήματα αυτά.
Αντιθέτως, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ΟΑΣΘ, ο στόλος των λεωφορείων δεν είναι υπερβολικά γερασμένος, αλλά κακοσυντηρημένος. Ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων είναι 10 – 12, και μόνο περίπου το 1/8 του συνολικού αριθμού των λεωφορείων είναι μεγάλης ηλικίας.
Για τους λόγους αυτούς και προκειμένου να δοθεί μια λύση στο πρόβλημα που ταλαιπωρεί καθημερινά το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης, απαιτείται άμεση υλοποίηση των ανακοινώσεων του υπουργού για προμήθεια λεωφορείων, καθώς και παρέμβαση των φορέων για άμεση σύσταση και λειτουργία της ΑΣΥΘ ΑΕ.
«Τόσο ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ όσο και ο υπουργός Μεταφορών οφείλουν να ζητήσουν συγνώμη από το λαό της Θεσσαλονίκης», τόνισε ο κ. Κυρίζογλου.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θερμαϊκού Θεόδωρος Παπαδόπουλος υπογράμμισε ότι τα δρομολόγια των λεωφορείων είναι πολύ λιγότερα από αυτά που αναγράφονται στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΘ. Ο ίδιος επισήμανε ότι από την αρχή συμφώνησε και στήριξε την αλλαγή στον ΟΑΣΘ, αλλά το αποτέλεσμα δεν τον δικαίωσε.
Ο δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών Σίμος Δανιηλίδης τόνισε πως σήμερα η κατάσταση στον ΟΑΣΘ είναι η χειρότερη που υπήρξε ποτέ. «Μπορεί να είναι αλήθεια όλα όσα λέγονται, αλλά αυτό δεν έχει αξία διότι ο πολίτης ταλαιπωρείται», υπογράμμισε.
Οι δήμαρχοι ζητούν από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και από το αρμόδιο υπουργείο να προχωρήσει άμεσα η λειτουργία της ΑΣΥΘ, να ενταθούν οι προσπάθειες για ποιοτικότερη συντήρηση των αστικών λεωφορείων καθώς και να υπάρξει συνάντηση με τη διοίκηση του ΟΣΕΘ ώστε να κατατεθούν όλα τα αιτήματα και να δοθούν απαντήσεις.