, Δευτέρα
05 Δεκεμβρίου 2022

Αναγκαστικές απαλλοτριώσεις για 7 οδικά έργα και ένα σχολείο

Την υπαγωγή στη διαδικασία του άρθρου 7Α περί αναγκαστικών απαλλοτριώσεων για την εκτέλεση επτά οδικών έργων και την κατασκευή μίας σχολικής μονάδας εισηγήθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στο Υπουργικό Συμβούλιο, υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, εισήγηση η οποία έγινε δεκτή.

Της ΡΕΓΓΙΝΑΣ ΣΑΒΟΥΡΔΟΥ

Ο Κώστας Καραμανλής, με τον συμπληρωματικό κατάλογο που πρότεινε, υπογράμμισε τη σπουδαιότητα των έργων αυτών, καθώς είναι γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας.

Αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, αλλά και τυχόν συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις που θα απαιτηθούν για αυτά, αφορούν τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), τον αυτοκινητόδρομο Ιόνιας Οδού από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, τον ΠΑΘΕ από τον ανισόπεδο κόμβο της Μεταμόρφωσης μέχρι και τη Σκάρφεια στον Μαλιακό κόλπο, καθώς και τον συνδετήριο κλάδο του ΠΑΘΕ στο τμήμα Σχηματάρι – Χαλκίδα.

Η εισήγηση του υπουργού αφορούσε, επίσης, τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι, το τμήμα του Μαλιακός – Κλειδί, τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και τον κλάδο Λεύκτρο – Σπάρτη, καθώς και τον Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης μαζί με τις οδικές του συνδέσεις. Τέλος, απαλλοτριώσεις εισηγήθηκε ο Κώστας Καραμανλής και για τη βελτίωση της 9ης Εθνικής Οδού, στο τμήμα της παράκαμψης της Γιάλοβας στη Μεσσηνία, ενώ, συμπεριέλαβε και την ανέγερση του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου Συκεών,του Δήμου Νεάπολης-Συκεών.

Ανάσα στην επαγγελματική εκπαίδευση της Θεσσαλονίκης

Η κατασκευή της σχολικής μονάδας είναι στρατηγικής σημασίας, ένα εμβληματικό έργο εκπαιδευτικής υποδομής, το οποίο αναμένεται να δώσει πραγματική ανάσα στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Κεντρική και Βόρεια Θεσσαλονίκη, η οποία σήμερα στερείται παρόμοιου σχολικού συγκροτήματος.

Το έργο έχει υπαχθεί στον ν. 3389 του 2005 «Σχεδιασμός, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Συντήρηση και Λειτουργία 17 Σχολικών Μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέσω ΣΔΙΤ» και τυχόν καθυστερήσεις μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στην ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού ΣΔΙΤ, που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σε ό,τι αφορά τα οδικά έργα στην ευρύτερη περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, καθώς και όλης της Περιφέρειας Πελοποννήσου, η εκτέλεσή τους θεωρείται μείζονος σημασίας, αφού το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο έχει μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, λόγω της έντονης τουριστικής ανάπτυξης και της ιδιαίτερης προβολής της περιοχής.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL