, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Αυξήσεις στις τιμές και ΚΤΕΛ σε… «ρεπό»

FOTO
Της Έλενας Καραβασίλη / Φωτο Σάββας Αυγητίδης
Σε… «διακοπές» βρίσκεται όπως φαίνεται ένα σημαντικό μέρος του στόλου των οχημάτων που απαρτίζουν τα ΚΤΕΛ του νομού Χαλκιδικής, καθώς οι πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων ημερών ,μείωσαν ακόμη περισσότερο την κίνηση από Έλληνες και ξένους.
«Ο μεγαλύτερος όγκος δουλειάς, είναι φυσικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Από τις 20 Μαΐου έως και τα τέλη Αυγούστου, πρέπει να καλύψουμε ένα μέρος της ζημίας που έχουμε τους χειμερινούς μήνες, όπου η πτώση της κίνησης ξεπερνά το 80%. Συγκριτικά με πέρυσι η κίνηση είναι πεσμένη. Παρότι βρισκόμαστε στη φουλ σεζόν, έχουμε αυτοκίνητα που δεν κινούνται», σημειώνει στην Karfitsa o Πρόεδρος των ΚΤΕΛ Νομού Χαλκιδικής, Γιώργος Αρβανιτίδης.
«Από τα 54 οχήματα που κάνουν δρομολόγια στο νομό Χαλκιδικής, αυτή τη στιγμή τα 15… έχουν ρεπό», λέει ο κ. Αρβανιτίδης. Και εξηγεί πως «σημαντική είναι η μείωση που παρατηρείται στο επιβατικό κοινό από τους Ρώσους τουρίστες, ενώ μεγάλη είναι και η μείωση των ελλήνων επιβατών, από τους μεσήλικες που ταξίδευαν με ΚΤΕΛ, μέχρι και τα άτομα νεαρής ηλικίας».
Σύμφωνα με τον κ. Αρβανιτίδη, στο παρελθόν οι φοιτητές δεν έχαναν ευκαιρία να απολαύσουν μία βουτιά στη θάλασσα, σε καθημερινή βάση. Πλέον αυτό έχει αλλάξει. «Οι φοιτητές τους καλοκαιρινούς μήνες, μπορεί να πηγαινοέρχονταν σε κοντινούς προορισμούς καθημερινά. Τώρα θα μετακινηθούν δύο με τρεις φορές την εβδομάδα το πολύ!», λέει χαρακτηριστικά.
Σημαντική είναι η μείωση που παρατηρείται και στη γραμμή Θεσσαλονίκη- Πλάγια- Φλογητά, όπου συνήθως το επιβατικό κοινό ήταν συνταξιούχοι που πήγαιναν στα εξοχικά τους για να σπείρουν και επέστρεφαν στην πόλη. «Είναι μεγάλη η μείωση από αυτό το target group. Από αρχές Μαΐου, αυτά τα δρομολόγια ήταν σχεδόν γεμάτα, γιατί πήγαιναν στα σπίτια τους να σπείρουν διάφορα ζαρζαβατικά εποχής. Τώρα κάθονται για λίγες μέρες στα εξοχικά τους, χωρίς να ξοδεύουν χρήματα και επιστρέφουν», τονίζει ο κ. Αρβανιτίδης.
Από το 13% στο… 23%
Την ελπίδα να μη μεταβληθεί η κίνηση, μετά τα νέα φορολογικά μέτρα, εκφράζει ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ «Μακεδονία», Χρήστος Λιούπας. «Η διαφορά στην τιμή του εισιτηρίου, μετά την μεταβολή του ΦΠΑ από το 13% στο 23%, θα είναι μικρή. Για παράδειγμα ένα εισιτήριο που κοστίζει σήμερα 6,00 ευρώ, θα αυξηθεί περίπου στα 0,20 λεπτά. Επειδή όμως γίνονται στρογγυλοποιήσεις υποχρεωτικά, η τιμές θα διαμορφωθούν ανάλογα», σημειώνει ο ίδιος.
«Η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι όλα αυτά τα νέα μέτρα, θα επηρεάσουν και θα επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο τον… οικογενειακό προϋπολογισμό. Θέλω να πιστεύω πως στο δικό μας κομμάτι δε θα σημειωθούν δραματικές αλλαγές, με δεδομένο ότι ήδη ο κόσμος δεν ταξιδεύει και έχει περιορίσει κατά πολύ τις μετακινήσεις του ακόμη και με το ΚΤΕΛ. Όμως ελπίζω πως δε θα υπάρξει μεγάλη αντίδραση από τον κόσμο. Άλλωστε έχει να γίνει αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων μας εδώ και οκτώ χρόνια», σημειώνει ο κ. Λιούπας.
Από την πλευρά του ο κ. Αρβανιτίδης τονίζει πως δεν έχει γίνει καμία αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων την τελευταία πενταετία και «δεν μας περνάει καν από το μυαλό! Οι αυξήσεις υπολογίζεται να φτάσουν περίπου το 1,00 ευρώ, ανάλογα φυσικά με τη διαδρομή. Για παράδειγμα το εισιτήριο από Θεσσαλονίκη για Καλλικράτεια, αυτή τη στιγμή κοστίζει 3,90 ευρώ. Με την αύξηση του συντελεστή του ΦΠΑ στο 23%, θα φτάσει στα 4,30 ευρώ. Αντίστοιχα το εισιτήριο για Κρυοπηγή έχει 11,30 και θα κοστίζει 12,30. Αναμένουμε και εμείς τις αποφάσεις της κυβέρνησης σύμφωνα με τις οποίες θα διαμορφωθούν οι τιμές των εισιτηρίων. Να ξεκαθαρίσουμε φυσικά πως αυτή η διαφορά πηγαίνει στο κράτος», καταλήγει.
Μουδανιά, φωτο Σάββας Αυγητίδης

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.