, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Αυτοψία της «Κ» στους δρόμους με τον πρόεδρο του ραδιοταξί «Μακεδονία»

Του Αλέξη Αλεξιάδη

ταξιΠόσο πολύ επηρεάζουν τα ταξί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης και στις πιο πολυσύχναστες οδούς; Προσπαθώντας να απαντήσουμε στο ερώτημα αυτό, επιβιβαστήκαμε σε ένα ταξί και γυρίσαμε τους περισσότερους κεντρικούς δρόμους, που αντιμετωπίζουν και το μεγαλύτερο πρόβλημα. «Οικοδεσπότης», ο Ηλίας Μαχαιρίδης, πρόεδρος του Συνεταιρισμού Ραδιοταξί «Μακεδονία», ο ο-ποίος κατά τη διάρκεια όλης της διάρκειας της διαδρομής σχολίαζε τις αιτίες για την τραγική κίνηση που εμφανίζουν οι δρόμοι.

Ελ. Βενιζέλου

Το πρόβλημα στο συγκεκριμένο δρόμο ξεκινάει από το ύψος της παραλίας, πριν τη Μητροπόλεως. Στην ουσία υπάρχει μια λωρίδα διαθέσιμη, γιατί από τη μια είναι τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα και από την άλλη τα λεωφορεία. Στην αρχή του δρόμου το ταξί διάνυσε κάτι περισσότερο από δέκα μέτρα, μέσα σε τέσσερα λεπτά.

Μητροπόλεως – Παύλου Μελά

Στην οδό Μητροπόλεως, υπάρχει «θεωρητικά» μια λεωφορειολωρίδα, την οποία όσο και αν θέλουν να την αποφύγουν οι οδηγοί των ταξί, δεν μπορούν, γιατί από την αριστερή πλευρά υπάρχουν διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα. Το ίδιο κάνουν και τα Ι.Χ.. Ενώ στην οδό Παύλου Μελά, η πιάτσα λίγο πριν την παραλιακή, είναι μόνιμα κατειλημμένη από Ι.Χ. πολλών οδηγών, που συνήθως πάνε για ποτό ή καφέ, οπότε τα ταξί φαίνεται σαν να διπλοπαρκάρουν. Η ίδια εικόνα είναι και από την αριστερή πλευρά του δρόμου, με αποτέλεσμα να υπάρχει πολλές φορές διαθέσιμη μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας.

Τσιμισκή

Η πιο κεντρική αρτηρία της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τους επαγγελματίες, δέχεται το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης από τα ανατολικά προς τα δυτικά. Λίγο πριν το ύψος της Εθνικής Αμύνης, η μια λωρίδα χάνεται από την αριστερή πλευρά, λόγω των παρκαρισμένων αυτοκινήτων και με δεδομένη τη λεωφορειολωρίδα από τη δεξιά πλευρά, συνήθως υπά-ρχουν διαθέσιμες μόνο 2,5 λωρίδες. Το μποτιλιάρισμα γίνεται ανυπόφορο τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου, καθώς τα Ι.Χ παρκάρουν και από τη δεξιά πλευρά, σε όλο το μήκος της Τσιμισκή, μέχρι τα Λαδάδικα.

Διοικητηρίου – Αγίου Δημητρίου

Και στους συγκεκριμένους δρόμους τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα και από τις δύο πλευρές, προκαλούν τεράστιο πρόβλημα, αφήνοντας πολλές φορές μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας ελεύθερη. Στην Αγίου Δημητρίου, το μποτιλιάρισμα παρατηρείται στο ύψος της ΔΕΗ και από την εκκλησία του Πολιούχου και κάτω. Αν και ιστορικό μνημείο, ο Άγιος Δημήτριος δεν έχει κάποια υποδομή για να δέχεται τα δεκάδες τουριστικά λεωφορεία, τα οποία επίσης εμποδίζουν την κυκλοφορία.

Πολυτεχνείου – Δικαστήρια

Η οδός Πολυτεχνείου ξεκινάει με μόλις 1,5 λωρίδα διαθέσιμη, λόγω των παρκαρισμένων αυτοκινήτων και από τις δύο πλευρές του δρόμου, ενώ στα δικαστήρια η πιάτσα των ταξί «καταλαμβάνεται» συνήθως από κλούβες της αστυνομίας. Η συγκεκριμένη πιάτσα, λόγω του ότι εξυπηρετεί πολύ κόσμο, έχει σχεδόν πάντα πολλά ταξί, τα οποία όταν είναι και οι κλούβες, φαίνονται επίσης διπλοπαρκαρισμένα. Ο υπόλοιπος δρόμος μπροστά από τα δικαστήρια, έχει σε μόνιμη βάση διπλοπαρκαρισμένα Ι.Χ, με αποτέλεσμα να έχει συνήθως διαθέσιμες δύο λωρίδες.

Κασσάνδρου – Ι. Δραγούμη – Ερμού

«Η Κασσάνδρου έχει ελεύθερη μόνιμα, μόνο μια λωρίδα και όταν βρεθεί μπροστά σου λεωφορείο θα περιμένεις και θα σε πάει στάση, στάση» αναφέρει ο κ. Μαχαιρίδης. Παρόμοια η κατάσταση στην οδό Ι. Δραγούμη. Διπλοπαρκαρισμένα Ι.Χ από τη δεξιά πλευρά, παρκαρισμένα από την αριστερή και χωράει μόνο ένα αυτοκίνητο. Στην Ερμού, μπορεί να έχει φορτοεκφορτώσεις και από τις δύο πλευρές του δρόμου και καθώς περνάνε και  λεωφορεία, το μποτιλιάρισμα γίνεται απίστευτο, για αυτό και τα ταξί αποφεύγουν τον συγκεκριμένο δρόμο.

Παύλου Μελά

Στην Παύλου Μελά από την αρχή μέχρι το τέλος, τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα αφήνουν επίσης μόλις μια λωρίδα διαθέσιμη. Αν και δρόμος μικρός, από την αρχή του μέχρι και το ύψος της Τσιμισκή, το ταξί χρειάστηκε 10 ολόκληρα λεπτά για να διασχίσει απόσταση μόλις 400 μέτρων.

Παραλιακή – Λεωφόρος Νίκης

Όταν αναφέρεται κάποιος στην παραλιακή, δεν μπορεί παρά να συζητήσει για την πρόταση πεζοδρόμησης της. Όπως είπε ο κ. Μαχαιρίδης, αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις μάλλον δεν οδηγούν μέσα στην πόλη. Εξήγησε πως όποιος θέλει να φύγει ανατολικά, δεν πάει ούτε από την Εγνατία με τα έργα του μετρό, ούτε από την Αγίου Δημητρίου με τα τριπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, οπότε αν πεζοδρομηθεί η παραλιακή, μάλλον θα δημιουργηθούν μεγαλύτερα προβλήματα παρά θα λυθούν κάποια.

Καμία σοβαρή πρόταση

«Βλέπετε ότι τα ταξί δεν δημιουργούν το πρόβλημα αλλά το βιώνουν» επισημαίνει ο κ. Μαχαιρίδης τονίζοντας ότι οι συνάδελφοί του, δεν θέλουν να κάθονται στις πιάτσες και να εμποδίζουν την κυκλοφορία, αλλά να εργάζονται και να κινούνται. Ωστόσο, δεδομένης της τιμής του πετρελαίου, δεν μπορούν να είναι συνέχεια στον δρόμο. Ο πρόεδρος του ραδιοταξί «Μακεδονία» αναφέρει πως οι υποδομές στο κέντρο είναι ανύπαρκτες και πως πολλές πιάτσες θα μπορούσαν να είναι πολύ καλύτερες, αλλά οι υπεύθυνοι δεν παίρνουν σοβαρές αποφάσεις. Επιρρίπτει μεγάλο μέρος της ευθύνης στους συγκοινωνιολόγους για τους οποίους λέει πως «ίσως λειτουργούν πιο πολύ ως δημοτικοί σύμβουλοι παρά ως επιστήμονες, ενώ τονίζει πως οι περισσότεροι κάθονται στα γραφεία και κάνουν ασκήσεις επί χάρτου και δεν κυκλοφορούν με το αυτοκίνητο για να δουν που είναι τα προβλήματα». «Αν νομίζουν ότι με αυτά που προτείνουν θα λύσουν το κυκλοφοριακό, τότε πρέπει να σκίσουν τα πτυχία τους» καταλήγει ο κ. Μαχαιρίδης.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.