Η εξάπλωση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) έχει κάνει την παραγωγή ψεύτικου περιεχομένου πιο εύκολη από ποτέ, με αποτέλεσμα ένας αυξανόμενος αριθμός Αμερικανών εφήβων να αισθάνεται ότι εξαπατάται από ψεύτικες φωτογραφίες, βίντεο και άλλο περιεχόμενο στο διαδίκτυο, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Ανησυχητικά Ευρήματα
Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Common Sense Media, περιλάμβανε ερωτήσεις σε 1.000 εφήβους ηλικίας 13-18 ετών σχετικά με τις εμπειρίες τους με το περιεχόμενο που δημιουργείται από εργαλεία AI.
- 35% των εφήβων ανέφεραν ότι έχουν εξαπατηθεί από ψεύτικο περιεχόμενο.
- 41% δήλωσαν ότι έχουν δει πραγματικό αλλά παραπλανητικό περιεχόμενο.
- 22% ανέφεραν ότι έχουν κοινοποιήσει πληροφορίες που τελικά αποδείχθηκαν ψεύτικες.
Η έρευνα έρχεται σε μια περίοδο όπου η χρήση της AI από εφήβους αυξάνεται ραγδαία. Σε παλαιότερη έρευνα της Common Sense τον Σεπτέμβριο, επτά στους δέκα εφήβους δήλωσαν ότι είχαν τουλάχιστον δοκιμάσει ένα εργαλείο γενετικής τεχνητής νοημοσύνης.
Ο ρόλος των Μεγάλων Τεχνολογικών Εταιρειών
Η έρευνα έθεσε επίσης ερωτήσεις για τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες όπως οι Google, Apple, Meta, TikTok και Microsoft. Σχεδόν το 50% των εφήβων δήλωσαν ότι δεν εμπιστεύονται αυτές τις εταιρείες να χρησιμοποιήσουν υπεύθυνα την τεχνητή νοημοσύνη.
«Η ταχύτητα και η ευκολία με την οποία η γενετική AI επιτρέπει στους χρήστες να διαδίδουν αναξιόπιστες πληροφορίες μπορεί να επιδεινώσει την ήδη χαμηλή εμπιστοσύνη των εφήβων σε θεσμούς όπως τα μέσα ενημέρωσης και η κυβέρνηση», ανέφερε η μελέτη.
Η δυσπιστία των εφήβων προς τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες αντανακλά μια ευρύτερη δυσαρέσκεια με τις τεχνολογικές πλατφόρμες στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι ενήλικες επίσης βρίσκονται αντιμέτωποι με αύξηση του ψευδούς και παραπλανητικού περιεχομένου, καθώς οι ήδη περιορισμένοι ψηφιακοί έλεγχοι αποδυναμώνονται.
Χαλάρωση των Ψηφιακών Ελέγχων
Από τότε που ο Έλον Μασκ αγόρασε το Twitter το 2022 και το μετονόμασε σε X, η πλατφόρμα έχει μειώσει τις ομάδες εποπτείας περιεχομένου, επιτρέποντας την εξάπλωση παραπληροφόρησης και ρητορικής μίσους. Παράλληλα, η Meta αντικατέστησε τους ανεξάρτητους ελεγκτές γεγονότων με τις “Community Notes”, κάτι που ο CEO Μαρκ Ζάκερμπεργκ έχει παραδεχθεί ότι θα οδηγήσει στην εμφάνιση περισσότερου επιβλαβούς περιεχομένου σε Facebook, Instagram και άλλες πλατφόρμες της εταιρείας.
Η Ανάγκη για Εκπαίδευση και Διαφάνεια
Η μελέτη τόνισε ότι η έλλειψη εμπιστοσύνης των εφήβων στις διαδικτυακές πλατφόρμες δείχνει την ανάγκη για εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σχετικά με την παραπληροφόρηση. Παράλληλα, οι τεχνολογικές εταιρείες καλούνται να δώσουν προτεραιότητα στη διαφάνεια και να αναπτύξουν εργαλεία που ενισχύουν την αξιοπιστία του περιεχομένου που κοινοποιείται στις πλατφόρμες τους.