fbpx

, Δευτέρα
15 Ιουλίου 2024

search icon search icon

Ο μαθητής και του ιδιωτικού θέλει το… φροντιστήριο του!

sxoleio-taksi-mathites-paideia
 
 
της Έλενας Καραβασίλη
Ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη καλούνται να βάλουν οι γονείς των παιδιών που ετοιμάζονται να περάσουν το κατώφλι ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, με την ελπίδα να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο αύριο και το «εισιτήριο» στην αγορά εργασίας.
Δυστυχώς αποδεικνύεται πως η φοίτηση σε ένα ακριβό ιδιωτικό σχολείο, με τις τιμές στα δίδακτρα να κυμαίνονται από 6.000 έως 7. 000 ευρώ ετησίως, δεν επαρκεί. Η ελληνική μαθησιακή κουλτούρα, ο υγιής ανταγωνισμός, το άγχος και η ανασφάλεια που στοιχειώνει μαθητές και γονείς καθώς επίσης ο μεγάλος όγκος της διδακτέας ύλης είναι όπως λένε, μερικοί από τους λόγους που οι περισσότεροι γονείς απευθύνονται στα «σωτήρια» φροντιστήρια και στους «θαυματουργούς» καθηγητές ιδιαίτερων μαθημάτων.
Η άποψη των περισσότερων γονέων, πως είναι δηλαδή παράλογο να πληρώνουν ακριβά τα σχολεία των παιδιών τους και εν συνεχεία να πρέπει να πληρώσουν αδρά τα φροντιστήρια, φαίνεται να βρίσκει σύμφωνους τους περισσότερους διευθυντές ιδιωτικών σχολείων της Θεσσαλονίκης.
Να είναι το σχολείο και φροντιστήριο
«Παρήλθαν ανεπιστρεπτί οι καιροί που οι γονείς είχαν τη δυνατότητα να πληρώνουν ένα καλό ιδιωτικό σχολείο, φροντιστήρια και ιδιαίτερα. Σε όλες τις άλλες τάξεις, με εξαίρεση ίσως την 3η λυκείου, οι μαθησιακές ανάγκες των μαθητών καλύπτονται και οφείλουν να καλύπτονται από το σχολείο. Αυτός άλλωστε είναι και ο ρόλος μας», τονίζει στην karfitsa ο διευθυντής του Αριστοτέλειου Κολλεγίου και αντιπρόεδρος ιδιωτικών σχολείων Ελλάδος, Χρήστος Γκροζούδης.
«Κατανοώντας τις ανάγκες των μαθητών μας και τις οικονομικές δυσκολίες των καιρών, έχουμε βάλει επιπλέον διδακτικές ώρες μετά το πέρας των μαθημάτων, όπως επίσης έχουμε ορίσει το θεσμό του βοηθού καθηγητή. Στόχος μας είναι να γίνει το κολλέγιο, σχολείο και φροντιστήριο μαζί, γι’ αυτό άλλωστε έχουμε σπάσει τα τμήματα κατεύθυνσης της 3ης λυκείου σε ολιγομελή αποτελούμενα από επτά έως οκτώ μαθητές.», λέει ο κ. Γκροζούδης. Σύμφωνα με τον ίδιο θα πρέπει μα γίνουν αλλαγές στην ελληνική μαθησιακή κουλτούρα, έτσι ώστε η εκμάθηση να είναι βιωματική με καινοτόμες εκπαιδευτικές διαδικασίες και project και να μη βασίζεται στην αποστήθιση. Σταδιακά οι μαθητές θα νιώθουν πιο σίγουροι για τις γνώσεις που κατέχουν χωρίς να χρειάζονται επιπλέον φροντιστηριακή ενίσχυση.
 
Ο αυξημένος όγκος της ύλης… ανοίγει το δρόμο στα φροντιστήρια
«Τα φροντιστήρια, κάνοντας και αυτά τη δουλεία τους, “εκμεταλλεύτηκαν” το γεγονός ότι μετράει ο βαθμός της α’ λυκείου στις πανελλαδικές. Έτσι αρκετοί γονείς, κυριευμένοι από το άγχος, έστρεψαν τα παιδιά τους από νωρίς σε φροντιστηριακή βοήθεια. Εμείς λέμε στους γονείς πως δεν υπάρχει κανένας λόγος οι μαθητές μας να δέχονται επιπλέον εξωσχολική βοήθεια. Είναι γεγονός πως ιδιαίτερα στην 3η λυκείου ο όγκος της διδακτέας ύλης είναι μεγάλος και έτσι δεν υπάρχει επαρκής χρόνος για να μπορέσει ο καθηγητής να επιμείνει σε ένα δύσκολο σημείο μέχρι να γίνει κατανοητό», αναφέρει στην karfitsa o λυκειάρχης του Αμερικανικού Κολλεγίου Ανατόλια, Κυριάκος Αρβανίτης.
«Από την πλευρά μας έχουμε ενσωματώσει επιπλέον διδακτικές ώρες για κάποια δύσκολα μαθήματα προκειμένου να καλυφτούν τα όποια κενά υπάρχουν. Η ελληνική πραγματικότητα είναι έτσι διαμορφωμένη που όλοι επιθυμούν να εισαχθούν σε πανεπιστήμια με υψηλές βάσεις, όπου ο υγιής ανταγωνισμός είναι μεγάλος και το άγχος των γονέων για την επιτυχία των παιδιών τους είναι αυξημένο. Απόρροια όλων αυτών, είναι οι γονείς να καταφεύγουν στη λύση των ιδιαίτερων και των φροντιστηρίων προκειμένου να καλυφτούν τα όποια μαθησιακά κενά υπάρχουν», τονίζει ο κ. Αρβανίτης.
Σε ερώτηση της karfitsa για το εάν υπάρχουν καθηγητές του Αμερικανού Κολλεγίου Ανατόλια που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές του σχολείου μετά το πέρας των σχολικών ωρών, η απάντηση που λάβαμε είναι πως δε συμβαίνει κάτι τέτοιο εν γνώσει του σχολείου καθώς δεν υπάρχει κάποια καταγγελία που να στηρίζει αυτό τον ισχυρισμό.
Η αναζήτηση εξωσχολικής βοήθειας προκύπτει από το άγχος των γονέων
«Ανανεώνουμε και εκσυγχρονίζουμε διαρκώς τις παιδαγωγικές πρακτικές μας, προωθούμε οργανωμένα και προσεκτικά την επιστημονική γνώση και τις μαθησιακές δεξιότητες των μαθητών μας, ώστε να βρίσκονται μπροστά από κάθε εξέλιξη ή μορφή οποιασδήποτε εκπαιδευτικής νομοθεσίας. Με προγράμματα ανάπτυξης και ενίσχυσης τής μαθηματικής σκέψης, με την ενισχυμένη αγωγή τού προφορικού και τού γραπτού λόγου ήδη από το Γυμνάσιο, με τη συστηματική προσέγγιση και διευρυμένη διδασκαλία όλων των μαθημάτων κατεύθυνσης και των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων γενικής παιδείας στο Λύκειο, εκμηδενίζουν οποιαδήποτε ανάγκη προσφυγής των μαθητών σε εξωσχολική βοήθεια», τονίζει η διευθύντρια στα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, Αικατερίνη Ιωακειμίδου.
Σύμφωνα με την κ. Ιωακειμίδου, η αναζήτηση εξωσχολικής βοήθειας από τους μαθητές μπορεί να προκύψει μόνο αν ο γονιός και το παιδί παρασυρθούν ή πανικοβληθούν από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα τής δημόσιας εκπαίδευσης.
«Δεν υπάρχει φροντιστήριο που να παρέχει στους μαθητές του στη Β΄ Λυκείου, για παράδειγμα, 7 ώρες συστηματικής εμβάθυνσης στα αρχαία ελληνικά κατεύθυνσης, όπως συμβαίνει στα Αρσάκεια Σχολεία. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι τα Αρσάκεια συνιστούν τα φθηνότερα σχολεία στην Ελλάδα, που έχουν τη μοναδική δυνατότητα, χάρη στους πολυάριθμους μαθητές τους, να παρέχουν το ποιοτικότερο εκπαιδευτικό προϊόν στην Ελλάδα (όπως διαπιστώνεται από τα ποσοστά επιτυχίας των μαθητών τους στα Πανεπιστήμια) με τα χαμηλότερα δίδακτρα, που δεν ξεπερνούν τα 4.300 €», καταλήγει η ίδια.
«Δε ξέρουμε τι κάνουν οι μαθητές μας μετά το σχολείο»
“Στο ερώτημα σας για το αν  οι μαθητές ιδιωτικών σχολείων οδηγούνται στο  να  κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα,  αυτό που μπορώ να σας απαντήσω σε ότι αφορά τουλάχιστον τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη είναι ότι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε το τι κάνει καθημερινά το κάθε παιδί όταν φεύγει από το σχολείο. Επίσης,  μπορώ να υποστηρίξω μετά βεβαιότητος είναι ότι με μεγάλο κόστος για το σχολείο μας,  έχουμε δημιουργήσει προγράμματα  σπουδών τα όποια καθιστούν το φροντιστήριο απολύτως περιττό. Ενδεικτικά αναφέρω   το  πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού-Γυμνασίου-Λυκείου, τα  καινοτόμα προγράμματα, όπως το  «Flipped Classroom: Η τάξη αλλάζει» και τα «Case Studies», τα πρωτοποριακά προγράμματα  (μαθήματα ορθογραφίας, αγώνες λόγου, πρόγραμμα μαθηματικής σκέψης και λογικής, science days), τις συμμετοχές και εξαιρετικές διακρίσεις σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς (μαθηματικών, πληροφορικής, βιολογίας, φυσικής, χημείας, αρχαίων ελληνικών και γλώσσας) και την  διαρκώς εμπλουτισμένη τράπεζα θεμάτων, τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη  προσφέρουν στους μαθητές τους  υψηλή εκπαιδευτική ποιότητα, χωρίς πρόσθετη οικονομική επιβράδυνση.   Αδιάψευστοι μάρτυρες των παραπάνω οι  σημαντικές επιτυχίες  των μαθητών των Εκπαιδευτηρίων  σε σχολές υψηλής ζήτησης των ελληνικών πανεπιστημίων αλλά και σε κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Η φροντιστηριακή  παράδοση στη χώρα μας  είναι πολυετής και πρόεκυψε από την πίεση  που νοιώθει η οικογένεια για είσοδο του παιδιού σε καλές σχολές. Είναι δουλειά του κράτους να φτιάξει διαδικασίες που δεν  σχετίζονται με τη βαθμοθηρία και τον παπαγαλισμό ώστε να μην χρειάζονται σε κανέναν τα φροντιστήρια,  είτε πρόκειται για παιδιά ιδιωτικών είτε  για παιδιά δημόσιων σχολείων”, δήλωσε ο διευθυντής του σχολείου Δημήτρης Λασκαρίδης.
Τα κενά των σχολείων καλύπτονται από τα φροντιστήρια
Για διαφορετικούς ρόλους μεταξύ σχολείων και φροντιστηρίων κάνουν λόγο οι διευθυντές φροντιστηρίων της Θεσσαλονίκης. Όπως λένε οι ίδιοι είναι λάθος να γίνεται σύγκριση μεταξύ των δύο, καθώς εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς και στόχους στην εκπαίδευση των μαθητών. Σκοπός και ρόλος του σχολείου είναι να διδάξει στους μαθητές τον πολιτισμό, την κουλτούρα και τις βασικές γενικές γνώσεις για να μπορέσουν να βγουν στην αγορά εργασίας, σύμφωνα με τους ίδιους. Εάν ένας μαθητής επιθυμεί να περάσει την πόρτα υψηλόβαθμων σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης φαίνεται πως αναπόφευκτα θα πρέπει να απευθυνθεί σε κάποιο φροντιστήριο με κόστος από 2.000 έως 3.000 ευρώ ετησίως…
«Το σχολείο κάνει τη δουλειά δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα τμήματα δε διαμορφώνονται βασιζόμενα στις ανάγκες και στα ενδιαφέροντα του κάθε μαθητή. Ο αριθμός των μαθητών στις σχολικές αίθουσες είναι μεγάλος, οπότε δεν υπάρχει η δυνατότητα να εστιάσει ο καθηγητής στις ανάγκες του κάθε παιδιού. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως τα τελευταία δύο χρόνια, βάση νόμου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι μαθητές μπορούν να πάρουν απολυτήριο λυκείου χωρίς να δώσουν πανελλαδικές, οπότε οι καθηγητές των σχολείων ρίχνουν το βαθμό δυσκολίας σε ένα μέσο επίπεδο έτσι ώστε να μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα όλα τα παιδιά», αναφέρει η διευθύντρια φροντιστηρίου της Θεσσαλονίκης, Βάσω Πιστοφίδου.
«Ο ρόλος ο δικός μας είναι να ετοιμάσουμε τους μαθητές κατάλληλα για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις των πανελλαδικών εξετάσεων», συμπληρώνει η ίδια.
Ο μαζικός χαρακτήρας των σχολείων δεν «εξυπηρετεί» τα μεγαλεπήβολα σχέδια μαθητών που θέλουν να περάσουν σε σχολές με ιδιαίτερα υψηλές βάσεις.
«Δε μπορεί να γίνει εξατομικευμένη διδασκαλία στα σχολεία για τις ανάγκες του εκάστοτε μαθητή. Ο ρόλος του φροντιστηρίου είναι να προετοιμάσει κατάλληλα τους μαθητές για την ανώτατη εκπαίδευση ώστε να μπορούν να διαχειριστούν με επιτυχία τις δυσκολίες των πανελλαδικών εξετάσεων. Εστιάζουμε στις ανάγκες και στους στόχους του κάθε μαθητή, κάτι που δε μπορεί να γίνει στα σχολεία», τονίζει ο διευθυντής φροντιστηρίου, Κώστας Πετρόπουλος.
 
 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.